Πίστα… χωρίς υποψήφιους οδηγούς.
Τρία σχεδόν χρόνια μετά την έναρξη κατασκευής της, η πίστα εξέτασης υποψήφιων οδηγών του νομού Ιωαννίνων δεν έχει ολοκληρωθεί, γιατί βγήκε… εκτός προϋπολογισμού.
Την ίδια ώρα, οι «αντίπαλές» της πίστες, οι οποίες ξεκίνησαν να κατασκευάζονται την ίδια περίοδο (λίγο αργότερα, συγκεκριμένα), αυτές στην Καβάλα και στις Σέρρες, έχουν «τερματίσει» και έχουν παραδοθεί ήδη σε χρήση. Τα εκπαιδευτικά μαθήματα γίνονται εκεί, όπως και κάποιες από τις δοκιμασίες (γωνία, παρκάρισμα) της πρακτικής εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.
Τα Γιάννενα ξεκίνησαν την κατασκευή του έργου με...
μεγάλες προσδοκίες: ότι θα ήταν η πρώτη πόλη που θα αποκτούσε πίστα για τους υποψήφιους οδηγούς. Δεν τα κατάφεραν όμως. Όπως φαίνεται τα έξοδα (ή τα ενδεχόμενα προβλήματα) δεν υπολογίστηκαν σωστά, με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να απαιτούνται άλλα 40.000 ευρώ για την ολοκλήρωση του έργου.
Τον Νοέμβριο του 2009, ο νομάρχης Ιωαννίνων Αλέκος Καχριμάνης διαβεβαίωνε πάντως ότι ξεκινά άμεσα η λειτουργία της πρώτης πίστας εξέτασης υποψήφιων οδηγών, αποδίδοντας παράλληλα την καθυστέρηση για την ολοκλήρωσή της σε διαδικαστικά προβλήματα με το υπουργείο Μεταφορών. Η πίστα άρχισε να κατασκευάζεται τον Ιούνιο του 2007, με προθεσμία 18 μηνών για να ολοκληρωθεί (δηλαδή τέλη του 2009). Η δε χρηματοδότησή της έγινε από το τομεακό πρόγραμμα του Γ’ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΚΠΣ), ενώ ο φορέας υλοποίησης ορίστηκε η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων, η οποία πραγματοποίησε και τη μελέτη. Ο προϋπολογισμός για την πίστα ήταν 1.190.000 ευρώ.
Το κόστος έφτασε τελικά στο 1.050.000 ευρώ (μαζί με τις περίφημες αναθεωρήσεις πινάκων). Το Γ’ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης έκλεισε, αλλά το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί. Απομένουν να γίνουν κάποιες πλακοστρώσεις και κάποιες διαμορφώσεις στην πίστα για τα δίκυκλα. Ο φορέας υλοποίησης είναι υποχρεωμένος να βρει τα υπόλοιπα χρήματα, καθώς η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι ιδιαίτερα αυστηρή με έργα τα οποία έχει πληρώσει αλλά δεν βρίσκονται στη διάθεση των πολιτών. Ο νομάρχης Αλέκος Καχριμάνης δεν έκρυψε το γεγονός ότι χρειάζονται χρήματα. «Εκτιμούμε ότι απαιτούνται 30.000 έως 40.000 ευρώ. Απευθυνθήκαμε στο υπουργείο Μεταφορών αλλά μας είπαν ‘τέρμα, δεν έχει άλλα λεφτά για αυτό το έργο’. Τι να κάνουμε; Πρέπει να τα βρούμε για να ολοκληρωθεί το έργο» τονίζει. Το πότε και το πώς παραμένουν άγνωστα.
Μέχρι η Νομαρχία να βρει το απαιτούμενο ποσό, το έργο θα παραμείνει ως έχει: ανολοκλήρωτο. Από τη μεριά της, η προϊσταμένη της Διεύθυνσης Μεταφορών και Επικοινωνιών Ευθυμία Παπαδάκη αναφέρει: «Μέχρι να μας παραδοθεί επίσημα το έργο από τη Νομαρχία, δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα. Μόλις μας παραδοθεί, θα ξεκινήσουμε τη λειτουργία του».
Αυτοί που περιμένουν πώς και πώς τη λειτουργία της πίστας εξέτασης υποψηφίων οδηγών είναι οι εκπαιδευτές. Το Σωματείο Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών Ηπείρου και Επτανήσων μάλιστα βρίσκεται σε απευθείας σύνδεση με εργολάβο και Νομαρχία προκειμένου να δει πότε θα ολοκληρωθεί το έργο. Αλλά, όπως μας λέει κι ο πρόεδρός του, τα νέα δεν είναι καλά. «Εδώ και καιρό, μας είχαν πει ότι χρειάζονται 50.000 ευρώ. Από τότε, δεν έχουμε καμία ενημέρωση» τονίζει στην εφημερίδα ο πρόεδρος του σωματείου Βαγγέλης Οικονόμου, ενώ δεν αφήνει ασχολίαστο το γεγονός ότι οι Σέρρες και η Καβάλα έχουν ήδη τις δικές τους πίστες. «Να φανταστείτε ότι θέλαμε να γίνουμε οι πρώτοι που θα αποκτούσαμε πίστα» προσθέτει.
Ο κ. Οικονόμου χαρακτηρίζει επείγουσα την ανάγκη ολοκλήρωσης του έργου. Τα εκπαιδευτικά μαθήματα όπως και οι εξετάσεις γίνονται στους Αμπελόκηπους, σε μια περιοχή με αρκετή πια κίνηση. «Δεν γίνεται να εκπαιδεύουμε νέους οδηγούς σε τέτοιους δρόμους. Εδώ μερικές φορές, δυσκολεύονται οι έμπειροι οδηγοί να περάσουν μια διασταύρωση. Πόσω μάλλον αυτοί που τώρα μαθαίνουν» αναφέρει.
Σημειωτέον ότι η πίστα εξέτασης υποψηφίων οδηγών, που βρίσκεται κοντά στην Πεδινή, είναι στην ουσία… τρεις. Υπάρχει μία πίστα για τα φορτηγά, μία για τα αυτοκίνητα και μία για τα δίκυκλα. Και όλες τους θα βρίσκονται σε αχρηστία μέχρι νεωτέρας.
Πηγή Ηπειρωτικός Αγών