Πάει για Ιούνιο η Κενάν Μεσσαρέ.
Αν και η χρηματοδότηση εξασφαλίστηκε από το ΕΣΠΑ, αναμένεται ακόμη ο ανάδοχος του συνολικού έργου, για να κατασκευάσει τους κόμβους στα δυο άκρα.
Οι φωτεινοί σηματοδότες στην επικίνδυνη διασταύρωση της Κενάν Μεσσαρέ με την οδό Βελισσαρίου τοποθετήθηκαν αυτές τις μέρες, όμως οι μπάρες που κρατούν κλειστή τη νέα λεωφόρο δεν αναμένεται να απομακρυνθούν άμεσα, αφού η διαμόρφωση των κόμβων στα δυο άκρα της, ακόμη δεν ξεκίνησε, παρόλο που η χρηματοδότηση έχει εξασφαλιστεί ήδη από το ΕΣΠΑ.
Έτσι ο στόχος της δημοτικής αρχής, όπως τον προσδιόριζε στα μέσα Μαρτίου ο Γενικός Γραμματέας του δήμου Κώστας Βήχας για παράδοση του δρόμου στη κυκλοφορία μέσα στον Απρίλιο ...
μετατίθεται κατά 1,5 μήνα, για το πρώτο 15νθήμερο του Ιουνίου, σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο, αρμόδιο επί των έργων Κώστα Τσάγκα. Αιτία της νέας αναβολής φαίνεται ότι είναι η μη έγκαιρη ανταπόκριση του αναδόχου για να ολοκληρώσει τις υπολειπόμενες εργασίες, αλλά πλέον τα περιθώρια στένεψαν και ο στόχος να τελειώσει το έργο αποτελεί μονόδρομο για το δήμο.
Από το τέλος του 2008 στα μέσα του 2010
Θυμίζουμε ότι κανένα χρονοδιάγραμμα που δόθηκε από το δήμο, δεν τηρήθηκε ως τώρα για διάφορες αιτίες και εμπόδια (μην ξεχνάμε και την κόντρα με τον πρώην ΓΓΠΗ Δ. Πανοζάχο) κι από το τέλος του 2008 που έκλεινε το Γ΄ΚΠΣ πριν δοθεί η εξάμηνη παράταση, πάμε για τον Ιούνιο του 2010, δηλαδή 1,5 χρόνο μετά. Και φυσικά το έργο είναι «γέφυρα»στο ΕΣΠΑ και ευτυχώς...Υπάρχει βέβαια και η δικαιολογία ότι στην αρχική σύμβαση για το έργο δεν περιλαμβάνονταν και οι συνδέσεις με τις οδούς Νικοπόλεως και Δωδώνης.
Υπήρχε αιτία, λόγω ΕΣΠΑ
Ο δήμος συνέταξε μελέτη για τους κόμβους και από την άνοιξη του 2009 που κατέθεσε το αίτημα στην Περιφέρεια για κάλυψη του κόστους στα πλαίσια του εκτελούμενου έργου της Κενάν Μεσσαρέ, πέρασαν μήνες μέχρι να εγκριθεί από τη Διαχειριστική Αρχή του ΠΕΠ, ώστε να πληρωθεί από το ΕΣΠΑ για να μην επιβαρύνει εθνικούς πόρους. Η διαδικασία ένταξης των πρόσθετων παρεμβάσεων στους κόμβους ξεκίνησε από την αρχή, αφού η Περιφέρεια εξέδωσε ειδική πρόσκληση για το έργο της Κενάν Μεσσαρέ, ώστε να πληρωθεί το υπόλοιπο από το ΕΣΠΑ. Προ διμήνου περίπου εντάχθηκαν, ως έργο-«γέφυρα» από το Γ΄ΚΠΣ στο ΕΣΠΑ τα δυο υποέργα, δηλαδή 2.049.977,85 ευρώ ποσό με το οποίο καλύπτονται πλήρως όλες οι οικονομικές απαιτήσεις.
Επιτακτική η λειτουργία για πολλούς λόγους
Η λειτουργία του νέου δακτυλίου είναι επιτακτική και για τις ανάγκες της κυκλοφοριακής μελέτης που βρίσκεται στη Β΄φάση της, αφού πρέπει να γίνουν κυκλοφοριακές μετρήσεις και με αυτό το δρόμο, όπως σημειώνει ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Φώτης Μπουραντάς. Κυρίως γιατί αναμένεται να δώσει...ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Βέβαια για τους οδηγούς προέχει να δοθεί στην κυκλοφορία και να είναι ασφαλής ο δρόμος τόσο στους κόμβους, όσο και στην διασταύρωση με Βελισσαρίου και για τη δημοτική αρχή για να παραδώσει ένα σημαντικό έργο, έστω και καθυστερημένα. Τα φανάρια που τοποθετήθηκαν στην Βελισσαρίου φυσικά δεν λειτουργούν, αφού η Κενάν δεν έχει δοθεί στην κυκλοφορία, αλλά αποτελούν το πρώτο από τα τρία τελευταία βήματα για το τέλος. Τα άλλα δύο είναι οι κόμβοι στη συμβολή με την οδό Δωδώνης και Δομπόλη και με Νικοπόλεως.
Ένας μήνας δουλειάς για τους κόμβους
Η γνωστή παροιμία...φάγαμε το βόδι και κολλήσαμε στην ουρά, ταιριάζει απόλυτα με την Κενάν Μεσσαρέ, αφού δακτύλιος έχει ολοκληρωθεί προ πολλού και το πρόβλημα είναι οι δυο κόμβοι. Για δουλειά το πολύ ενός μήνα κάνει λόγο ο αντιδήμαρχος Κώστας Τσάγκας ο οποίος επικαλέστηκε και τον καιρό των προηγούμενων μηνών για την καθυστέρηση, αλλά είναι φανερό ότι οφείλεται στον ανάδοχο μέρος της νέας καθυστέρησης.
Στην συμβολή με Νικοπόλεως, Βογιάνου, Κολοκοτρώνη, ΚΑ΄ Φεβρουαρίου και Αρχιεπισκόπου Μακαρίου προβλέπεται κόμβος σε σχήμα «Τ» δίπλα στον υφιστάμενο κυκλικό και κατάργηση του «τριγώνου». Θεωρείται σχετικά εύκολη παρέμβαση και μπορεί άμεσα να υλοποιηθεί, σε συνδυασμό και με την Βογιάννου η ανακατασκευή της οποίας εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ. Στον άλλο κόμβο, με Δωδώνης και Δομπόλη η παρέμβαση είναι πιο δύσκολη αλλά όχι τέτοια που να οδηγήσει σε νέα καθυστέρηση, εφόσον βέβαια ο ανάδοχος ξεκινήσει άμεσα. Αφορά κυρίως φωτεινούς σηματοδότες και ρύθμιση τους, αλλά και μετατόπιση της νησίδας στην οδό Δωδώνης, ώστε να συνδυαστεί με την Κενάν Μεσσαρέ και να είναι λειτουργική η σύνδεση και προπάντων ασφαλής.
Πηγή Νέοι Αγώνες Ηπείρου