Τα Γιάννενα θα πληρώνουν διόδια.
Το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων δεν προτίθεται να κάνει μια αλλαγή στα όσα έχουν σχεδιαστεί από την «Εγνατία Οδό Α.Ε.», όπως προκύπτει από την απάντηση του υφυπουργού Υποδομών Γιάννη Μαγκριώτη σε αναφορά του βουλευτή της ΝΔ Κώστα Τασούλα.
Ο κ. Μαγκριώτης, ο οποίος ως αντιπολίτευση επισκεπτόταν σε τακτά διαστήματα την Εγνατία οδό στην περιοχή, ως κυβέρνηση όμως ποτέ, επικαλείται τον προγραμματισμό της εταιρίας. «Η χωροθέτηση των σταθμών διοδίων στην Εγνατία οδό είναι αποτέλεσμα ειδικής μελέτης, η οποία εκπονήθηκε με βάση τους παρόντες και τους προβλεπόμενους κυκλοφοριακούς φόρτους της οδικής αρτηρίας. Σύμφωνα με τη...
συγκεκριμένη μελέτη που εκπονήθηκε το 1999, με αντικείμενο τη ‘χωροθέτηση σταθμών διοδίων κατά μήκος της Εγνατίας οδού’ προβλέπεται η κατασκευή δεκατριών σταθμών διοδίων, μεταξύ των οποίων και ο αναφερόμενος σταθμός της Παμβώτιδας» αναφέρει. Τελεία και παύλα. Η τοποθέτησή του αυτή είναι σαφώς διαφορετική από τη «μεσοβέζικη» απάντησή του πριν από πέντε μήνες, με αφορμή αναφορά του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Μιχάλη Παντούλα. Στις 14 Δεκεμβρίου του 2009, ο υφυπουργός δήλωνε για τα διόδια στο νομό: «Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του 2006 της ‘Εγνατίας Οδός Α.Ε.’ προβλέπεται να κατασκευαστούν στο νομό Ιωαννίνων δύο μετωπικοί σταθμοί διοδίων. Η κυβέρνηση προτίθεται να εξετάσει εκ νέου το θέμα της χωροθέτησης των διοδίων».
Προφανώς, η δέσμευση περί επανεξέτασης έπεσε στο κενό, ίσως και λόγω οικονομικής κρίσης. Στη νέα απάντησή του, βέβαια, ο κ. Μαγκριώτης ουδόλως επικαλείται την κρίση. Μόνο τον σχεδιασμό της «Εγνατίας Οδός Α.Ε.» το 1999, ο οποίος προβλέπει τον σταθμό Παμβώτιδας και τον σταθμό στα όρια των νομών Ιωαννίνων και Θεσπρωτίας, μετά την Τύρια.
Το θέμα της κατάργησης των διοδίων είχε τεθεί για πρώτη φορά επίσημα από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Ιωαννίνων, μετά από αίτημα πολλών φορέων, το 2009, αρκετό καιρό μετά από την κατασκευή του σταθμού διοδίων. Ο πρώην υπουργός Γιώργος Σουφλιάς είχε δε δεσμευτεί προφορικά για την κατάργηση των διοδίων. Μια δέσμευση (μέσα σε προεκλογικό κλίμα), που δεν γράφηκε ποτέ σε χαρτί.
Την τελευταία φορά που τα διόδια αυτά απασχόλησαν την εταιρία «Εγνατία Οδό» ήταν τον Απρίλιο. Ο πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ηπείρου και μέλος του νέου διοικητικού συμβουλίου της εταιρίας είχε ζητήσει να μη λειτουργήσει ο σταθμός των διοδίων στο Δροσοχώρι, κάνοντας λόγο για άδικη μεταχείριση των Γιαννιωτών. Όπως φαίνεται όμως ο υφυπουργός Υποδομών έχει διαφορετική γνώμη.
«Όχι» και για κόμβο
Διαφορετική γνώμη από τους τοπικούς φορείς έχει ο υφυπουργός και για τη δημιουργία κόμβου Δροσοχωρίου. Ο κ. Μαγκριώτης μεταθέτει το ενδεχόμενο κατασκευής κόμβου στο… απώτερο μέλλον. Καταρχάς, διευκρινίζει ότι «η ‘Εγνατία Οδός Α.Ε. είχε εξετάσει την τεχνική δυνατότητα υλοποίησης αυτού του αιτήματος το καλοκαίρι του 2009 και διαπίστωσε ότι η δημιουργία ανισόπεδου κόμβου στη θέση αυτή δεν είναι δυνατή διότι δεν πληρούνται οι απαιτήσεις των τεχνικών προδιαγραφών και δεν καλύπτονται οι απαιτήσεις ασφαλείας». Το «όχι» του στον κόμβο το διατυπώνει με τον εξής τρόπο: «Είναι ευνόητο ότι η κατασκευή ενός νέου κόμβου τη στιγμή που ο σχεδιασμός και η υλοποίηση ενός έργου έχουν ολοκληρωθεί, είναι δύσκολη. Κατά συνέπεια, η δυνατότητα κατασκευής ενός νέου κόμβου στη συγκεκριμένη θέση θα εξεταστεί σε επόμενη φάση, εφόσον το επιβάλλουν οι κυκλοφοριακές συνθήκες και τα συγκεκριμένα τεχνικά και περιβαλλοντικά ζητήματα που υπάρχουν, μπορούν κατάλληλα να αντιμετωπιστούν».
Πηγή Ηπειρωτικός Αγών