Ο Μάκης Χατζηεφραιμίδης για τις μελέτες στο Περιφερειακό Συμβούλιο.
Εμβρόντητοι παρακολουθούμε τις δηλώσεις παραγόντων της Αυτοδιοίκησης για τις μελέτες που εντάχθηκαν για έργα ή δεν εντάθηκαν, στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Παρασκευής, που έγινε στην Άρτα.
Όλες οι μελέτες που εντάχθηκαν διέπονται από τους κανόνες που το αρμόδιο Υπουργείο έθεσε για μια σειρά ζητημάτων, (περιβάλλον, υγεία, παιδεία, συνδέσεις αστικών περιοχών με εθνικά και διευρωπαϊκά δίκτυα). Όλες ψηφίστηκαν ομόφωνα από τα παρόντα μέλη του περιφερειακού συμβουλίου.
Από την άλλη, προτάσεις ασαφείς για μελέτες και προτάσεις με υποθέσεις για πιθανές τοποθεσίες κόμβων, για πιθανές προσβάσεις, σωστά και δεν...
εντάχθηκαν, όπως και μελέτες έργων που δεν μπορούν να γίνουν λόγω κόστους υπερβολικού μη δυνάμενου να πληρωθεί από το ΠΕΠ του ΕΣΠΑ, του οποίου το ύψος αποφασίστηκε πρίν τρία χρόνια.
Μέσα σε όλα αυτά, ως τραγική φιγούρα εμφανίζεται για ακόμη μία φορά ο Νομάρχης Ιωαννίνων, με τη νέα πρόταση του, για δύο μελέτες τμημάτων επαρχιακής οδοποιίας που δεν ήταν σύμφωνα με τους κανόνες που βάζει το αρμόδιο υπουργείο. Ήταν έγκαιρα γνωστό στον ίδιο ότι δεν ήταν δυνατό να ενταχθούν. Παρ’ όλα αυτά επέμεινε να τις προτείνει, υπακούοντας στη γνωστή σ’ αυτόν πολιτικάντικη πορεία του.
Τι μπορεί να υποθέσει κανείς γι’ αυτή την πρακτική;
Το μόνο που ταιριάζει σ’αυτή είναι η προχειρότητα και η ανικανότητα, ενώ είναι σαφές ότι αποτελεί για το Νομάρχη θέμα σκοπιμότητας επιχειρώντας μ’αυτό τον παράδοξο τρόπο να δημιουργήσει εντυπώσεις που όμως στερούνται σοβαρότητας.
Αλήθεια ο ίδιος διαφωνεί ότι τέτοια έργα έπρεπε να γίνουν από το 3ο Πακέτο, που ο ίδιος διαχειρίστηκε εξ’ ολοκλήρου χωρίς προγραμματισμό, χωρίς ιεράρχηση με προχειρότητα;
Το σοβαρότερο δε ζήτημα που προέκυψε στο Π.Σ., είναι η μελέτη για τη σύνδεση των Τζουμέρκων με την Εγνατία.
Ο «περίφημος» πλέον Νομάρχης Ιωαννίνων, πρότεινε την ένταξη μελέτης για προβλεπόμενο προϋπολογισμό έργου 170 εκ ευρώ. Όμως εξ’ αρχής γνώριζε ο κ. Νομάρχης ότι αυτά δεν υπάρχουν, όχι λόγω οικονομικής κρίσης, αλλά και γιατί ο ίδιος με τους «συνοδοιπόρους» του, δέχθηκαν για την Ήπειρο πολύ λιγότερα ποσά από όσα δόθηκαν από το 3ο πακέτο, αλλά και πολύ λιγότερα σε σχέση με τις άλλες Περιφέρειες της ίδιας ενότητας (Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα).
Αξίζει να υπενθυμίσω, ότιτο 3ο ΠΕΠ Ηπείρου είχε 685 εκ ευρώ που με τις περικοπές της κυβέρνησης Καραμανλή έγιναν 620 εκ ευρώ - αλλά ενέταξαν έργα 685 εκ ευρώ και η διαφορά θα κρατηθεί από τα χρήματα του ΕΣΠΑ-, που από 485 μένουν 420 εκ ευρώ για την Ήπειρο, ενώ για τη Θεσσαλία είχαν ενταχθεί από την προηγούμενη κυβέρνηση 740 και για τη Στερεά 640 περίπου, με τα στελέχη που πρόσκυντο στη ΝΔ να στηρίζουν αυτή την πρόταση και βεβαίως και του Νομάρχη Ιωαννίνων.
Επίσης, έχει αξία να αναφερθεί, ότι η μελέτη για τη σύνδεση των Τζουμέρκων με την Εγνατία είχε χρηματοδοτηθεί με ποσό 1800+300+ 500 χιλ ευρώ και που ποτέ δεν ολοκληρώθηκε, άγνωστο γιατί, αλλά και με προβλήματα εξαίρεσης της χρηματοδότησης από την Ε.Ε.
Άρα προκύπτουν αυτονόητα ερωτήματα γιατί δεν ολοκληρώθηκε η μελέτη , γιατί δεν ολοκληρώθηκε η μελέτη του πρώτου τμήματος από το 2003, από Εγνατία μέχρι Κράψη, ενώ αν είχε ολοκληρωθεί, μπορούσε να ενταχθεί στο 3ο πακέτο, εξ’ άλλου με αυτή την προοπτική χρηματοδοτήθηκε τότε, γιατί δεν ολοκληρώθηκε η μελέτη από Κράψη έως Πράμαντα ενώ αυτή ήταν η προοπτική χρηματοδότησης;
Καταθέτουμε ακόμη ένα ερώτημα:
Επιθυμεί ο κ. Καχριμάνης να γίνει αυτό το έργο, ή μήπως θέλει απλά να εμπαίζει τους κατοίκους των Τζουμέρκων;
Ύστερα απ’ όλα αυτά, δικαιολογημένα λοιπόν αναρωτιούνται οι Τζουμερκιώτες κ. Καχριμάνη, γιατί δεν έγινε τίποτε όλα τα χρόνια που είστε Νομάρχης στους άλλους δρόμους πρόσβασης στην περιοχή;
Μήπως ακόμη, ότι έγινε ήταν πρόχειρο και ανεπαρκές και αφέθηκαν όλα τα Τζουμέρκα στην τύχη τους, ενώ κατά κοινή ομολογία έχουν πολλές δυνατότητες;
Ο επικεφαλής της παράταξης ΑΠΕΙΡΟΣ ΤΟΠΟΣ
Χατζηεφραιμίδης Μάκης