Ιονία οδός: Εκτός πραγματικότητας τα σενάρια...
Η σχετική φημολογία πήρε και επίσημο χαρακτήρα πριν λίγες εβδομάδες, όταν τόσο ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέξανδρος Καχριμάνης, όσο και ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Φίλιππας Φίλιος μετέφεραν πληροφορίες για κίνδυνο να βγει εκτός της σύμβασης παραχώρησης το τμήμα από τη Φιλιππιάδα μέχρι τα Γιάννενα. Στελέχη της Νέα Οδός ΑΕ με τα οποία επικοινώνησε η «Ε», διέψευσαν κατηγορηματικά κάθε τέτοια περίπτωση, σημειώνοντας ότι ...
υπάρχουν υπογεγραμμένες συγκεκριμένες συμβάσεις και δεν υπάρχει περίπτωση να μην τηρηθούν, έστω κι αν το αντικείμενό τους αποτελεί ένα από τα σημεία συζήτησης με την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών.
Η μόνη περίπτωση που μπορεί να υπάρξει τροποποίηση στις αρχικές συμβάσεις αφορά τμήματα των αυτοκινητοδρόμων για τα οποία υπάρχουν προβλήματα με προσφυγές. Κάτι τέτοιο δεν ισχύει για την Ιόνια Οδό, παρά μόνο για την Ολύμπια Οδό στο τμήμα του Καϊάφα, ενώ και για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 που υπάρχει προσφυγή για το τμήμα από Καλαμπάκα μέχρι Εγνατία, έχει ήδη προταθεί η αλλαγή χάραξης, ώστε ο αυτοκινητόδρομος να μη διέρχεται από προστατευόμενες περιοχές και να υπάρξει επιτάχυνση των εργασιών.
Μείωση ταχύτητας και όχι αποχώρηση
Σε ότι αφορά το νέο δεδομένο που προέκυψε με το κλείσιμο του εργοταξίου της ΤΕΡΝΑ στην Καμπή Άρτας, στελέχη της Νέα Οδός ΑΕ το αποσυνδέουν με κάθε συζήτηση για αποχώρηση από το τμήμα της Ιόνιας Οδού στην Ήπειρο, κάνοντας λόγο για προσωρινή προσαρμογή σε μία χρονική περίοδο που υφίσταται πάγωμα της χρηματοδότησης από τα τραπεζικά ιδρύματα.
«Εφόσον δεν υπάρχουν χρήματα, δεν μπορεί να υπάρξει 100% ανάπτυξη σε όλα τα μέτωπα», τονίζουν χαρακτηριστικά και κάνουν λόγο για μείωση ταχύτητας των εργασιών σε μία προσπάθεια να διαχειριστούν την έλλειψη χρηματοδότησης.
«Είμαστε αναγκασμένοι να αναστείλουμε την έντονη δραστηριότητα και να προσαρμοστούμε στα σημερινά δεδομένα», υπογραμμίζουν προσθέτοντας ότι μηχανήματα και προσωπικό μεταφέρονται σε σημεία προτεραιότητας, χωρίς ωστόσο να αποκλείονται και απολύσεις σε περίπτωση που το πρόβλημα συνεχιστεί.
Στον αέρα τα χρονοδιαγράμματα
Ανεξάρτητα πάντως από τα προβλήματα στην ομαλή χρηματοδότηση της κοινοπραξίας, στελέχη της Νέα Οδός ΑΕ κάνουν λόγο και για αντικειμενικές δυσκολίες που έτσι κι αλλιώς βγάζουν το έργο της Ιόνιας Οδού εκτός των αρχικών χρονοδιαγραμμάτων.
Επισήμως δεν υπάρχει αναπροσαρμογή των χρονοδιαγραμμάτων παράδοσης των τμημάτων στην κυκλοφορία, παρά μόνο εκτιμήσεις για καθυστερήσεις που κατά περίπτωση θα φτάνουν τα ένα με δύο χρόνια.
Τα σημαντικότερα προβλήματα έχουν να κάνουν με τις καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις και στην απόδοση ελεύθερων τμημάτων για να αναπτυχθούν τα εργοτάξια, με τις εμπλοκές λόγω αρχαιολογικών ευρημάτων, αλλά και με την μετατόπιση των δικτύων κοινής ωφέλειας, για τα οποία υπάρχει διένεξη με το υπουργείο Υποδομών για το ποιος θα αναλάβει το κόστος.
Πάντως, σε κάποιες περιπτώσεις η Νέα Οδός ΑΕ έχει πληρώσει το τίμημα, που μέχρι τώρα
υπολογίζεται σε μισό εκ. ευρώ κυρίως προς τη ΔΕΗ.
Του ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΖΕΛΕΤΑ
Ελευθερία