«Σουρωτήρι» λόγω εγκατάλειψης η 2η επαρχιακή οδός.
Ολόκληρη η περιοχή έχει μείνει αρκετά χρόνια πίσω εξαιτίας της άσχημης πρόσβασης, με ένα δρόμο στενό και γεμάτο στροφές, που συχνά αντιμετωπίζει πορβλήματα κατολισθήσεων και καταπτώσεων βράχων. Είναι χαρακτηριστική η εικόνα του τμήματος Ελληνικό – Καλέντζι, στο...
ύψος της Αετορράχης, όπου το οδόστρωμα έχει κατολισθήσει και οι οδηγοί, εδώ και μήνες, βλέπουν ξαφνικά έναν προειδοποιητικό κώνο στην μέση της πορείας. Η κατάσταση επιδεινώθηκε από τις έντονες βροχοπτώσεις του περασμένου Νοεμβρίου, όμως ούτως ή άλλως πρόκειται για έναν από τους χειρότερους δρόμους που δεν παρέχει καμία ασφάλεια στους οδηγούς, ιδιαίτερα σε εκείνους που δεν γνωρίζουν καλά την περιοχή.
Σύμφωνα με τον αντιδήμαρχο του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων Σωκράτη Γκρέστα, τα προβλήματα δεν εντοπίζονται μόνο στο συγκεκριμένο σημείο, αλλά σε ολόκληρη τη 2η επαρχιακή οδό έως τα Πράμαντα, καθώς και την 3η επαρχιακή οδό, που καταλήγει στο Ματσούκι μέσω Καλαρρυτών. Το συγκεκριμένο ωστόσο τμήμα είναι ένα από τα χειρότερα και πιο επικίνδυνα τμήματα της επαρχιακής οδού, που παράλληλα αποθαρρύνει τους εν δυνάμει επισκέπτες της περιοχής, που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια. Η δημοτική αρχή το μόνο που μπορεί να κάνει μέχρι να ξεκινήσει το έργο είναι να προειδοποιεί τους διερχόμενους οδηγούς με κώνους και προειδοποιητική κορδέλα. «Μάλιστα, μόλις προχθές σημειώθηκε τροχαίο στο συγκεκριμένο δρόμο, ευτυχώς χωρίς θύματα», σημείωσε ο κ. Γκρέστας.
Αίτημα των φορέων και των κατοίκων της περιοχής αποτελεί και η σύνδεση της 2ης επαρχιακής οδού με την Ιόνια, και αντίστοιχα της 3ης επαρχιακής οδού με την Εγνατία. «Υπάρχει δυσκολία στην πρόσβαση και αυτό δημιουργεί προβλήματα στις τουριστικές επιχειρήσεις της περιοχής που αρχίζουν να αναπτύσσονται», ανέφερε. Χαρακτηριστική καθυστέρηση Η μόνη ελπίδα για την άρση της απομόνωσης της περιοχής, αλλά κυρίως για την βελτίωση των συνθηκών ασφάλειας για τους οδηγούς αποτελεί η ολοκλήρωση του έργου βελτίωσης και ασφαλτόστρωσης, τουλάχιστον του τμήματος Ελληνικό – Καλέντζι, μήκους 11,6 χλμ. Το έργο, όπως προαναφέρθηκε, έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ από το 2009 αλλά μέχρι στιγμής οι εργασίες δεν έχουν ξεκινήσεις.
Είναι βέβαια θέμα ημερών ή τουλάχιστον εβδομάδων να ξεκινήσει η εργολαβία, όπως θέλουν να πιστεύουν οι κάτοικοι, αφού διαφορετικά δεν πρόκειται να αποκατασταθούν ούτε τα προβλήματα που δημιούργησαν οι καιρικές συνθήκες. Με την βελτίωση αναμένεται να στρωθεί νέος ασφαλτοτάπητα αλλά κυρίως να αυξηθεί το πλάτος του δρόμου σε 8 μέτρα. Ωστόσο, ήδη παρατηρείται μια ακόμη καθυστέρηση, πέρα από τις καθυστερήσεις που προέκυψαν από τις ενστάσεις των μειοδοτικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν στον διαγωνισμό τον Μάρτη του 2010, ένα χρόνο πριν. Τελικά, ανάδοχος αναδείχθηκε η κοινοπραξία «Γαλαξίας – Δομική Άρτας», που δεν έχει ακόμη εγκατασταθεί και αυτό προκαλεί ερωτηματικά, με δεδομένο πως τον περασμένο Δεκέμβριο, δόθηκε η έγκριση από το Ελεγκτικό Συνέδριο, κατά τον προσυμβατικό έλεγχο.
Η σύμβαση ωστόσο δεν έχει υπογραφεί και προφανώς βρίσκεται σε κάποια συρτάρια, αν δεν έχουν προκύψει στο μεταξύ άλλα προβλήματα, που να αφορούν στην χρηματοδότηση ή την χάραξη, όπου και στο παρελθόν υπήρξαν αντιδράσεις. Πάντως, τα 9,8 εκ. ευρώ που απαιτούνται πρόκειται να δοθούν από το ΕΣΠΑ, ενώ σε μεγάλο βαθμό έχουν προχωρήσει και οι απαλλοτριώσεις. Φυσικά δεν υπάρχει κίνδυνος απένταξης ή χάσιμο κονδυλίων, αλλά έχει σημασία πως ένα ακόμη έργο που έχει άμεση σχέση με την ασφαλή μετακίνηση των πολιτών καθυστερεί και οι χρήστες του δρόμου παίζουν καθημερινά την ζωή τους «κορώνα-γράμματα».
Της ΓΕΩΡΓΙΑΣ ΧΑΛΑΤΣΗ
ele.gr