Η απάντηση (άρες - μάρες, κουκουνάρες) του Υπουργείου Παιδείας για τα Τούρκικα σχολικά βιβλία.
H Μορφωτική Συμφωνία Ελλάδος - Τουρκίας, η οποία υπογράφηκε στην Αθήνα στις 4/2/2000 και κυρώθηκε με το ...
νόμο 2929 της 27/06/2011 (Α΄ 142), περιλαμβάνει άρθρο ότι τα μέρη (άρθρο 1, παράγραφος): "Θα συνεργάζονται στην παρουσίαση της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού, και της οικονομίας της άλλης χώρας, ιδιαίτερα στα σχολικά βιβλία.
Με αυτό τον στόχο θα συστήσουν μια Μικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, η οποία θα ανταλλάξει και θα μελετήσει τα σχολικά βιβλία, για να προτείνει τη διόρθωση των ασακριβειών. Η παραπάνω διάταξη περιλαμβάνεται και (άρθρο 5), το οποίο υπέγραψνα οι δυό χώρες στην ΑΘήνα στις 04/12/2007 και εγκρίθηκε με την αριθμ. Φ0544/Μ. 6096/Ασ 996/22-04-2008 απόφαση των Υπουργών Εξωτερικών, Εσωτερικώ, Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Πολιτισμού και Επικρατείας (Α 76):
"Tα συμβαλλόμενα μέρη θα συνεχίσουν να συνεργάζονται μέσω του Ελληνικού Υπουργείου Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας της Τουρκίας όσον αφορά στην αντικειμενική παρούσιαση της ιστορίας, της γεωγραφίας, του πολιτισμού και της οικονομίας της άλλης χώρας, στα εγχειρίδια της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, σύμφωνα με τους στόχους της OUNESCO και του Συμβουλίου της Ευρώπης.
Για αυτό το λόγο η Μικτή Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων θα συνεχίσει να ανταλλάσσει και να μελετά τα σχολικά εγχειρίδια που χρησιμοποιούνται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και να πραγματοποιεί συναντήσεις, με σκοπό να προτείνει τη διόρθωση των ανακριβειών.
Οι λεπτομέρειες των συναντήσεων θα καθοριστούν "διά της διπλωματικής οδού".
Με βάση τα παραπάνω η Μικτή Επιτροπή έχει ως αποκλειστικό αντικείμενο τον έλεχγο των εγχειριδίων τα αποία διδάσκονται στα σολεία της Ελλάδος και της Τουρκίας. Στον κατάλογο ο οποίος έχει διαβιβαστεί στην Ελληνική πλευρά μέσω της διπλωματικής οδού, δεν περιλαμβάνεται βιβλίο με τίτλο: "Tα δίκαια της Τουρκίας στο Αιγαίο."
Η Υφυπουργός
Παρασκευή Χριστοφιλοπούλου.
