ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε "ΓΕΝΙΚΑ" για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε. ******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ***** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Headlines
online
fdgz864is0rduslp8euyqj6clywtkv
fdgz864is0rduslp8euyqj6clywtkv
- ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.****** Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Επιλέξτε τα πιο δημοφιλή θέματα από το "ΔΕΙΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ" ή επιλέξτε από όλη την ύλη του ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ . ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Δημοσιεύθηκε στις:16 Απριλίου 2014
Αναρτήθηκε από Unknown

Διαδίκτυο, το σύγχρονο κρυφό σχολειό...

Ανεξάρτητοι ιστότοποι και εξαρτημένο σύστημα...

Γράφει ο Μανώλης Κοττάκης.
Πριν από δύο εβδομάδες δημοσιεύσαμε στην «Κυριακάτικη «Δημοκρατία» την πληροφορία ότι οι Τούρκοι στήνουν σκηνικό Κριμαίας στη Θράκη και ετοιμάζουν κάθοδο αυτονομιστικού μειονοτικού συνδυασμού στις ευρωεκλογές, για πρώτη φορά μετά το 1989.

Την πληροφορία, η οποία επιβεβαιώθηκε πλήρως –το βράδυ των εκλογών θα δούμε το τουρκοκίνητο κόμμα με 1% σε εθνικό επίπεδο-, είχε την καλοσύνη να...
αναδημοσιεύσει το "Aς Μιλήσουμε επιτέλους" και μέσω αυτού απλώθηκε απίστευτα μέσα στην πατριωτική διαδικτυακή κοινότητα.

Αίφνης χθες διάβασα σε κυριακάτικη εφημερίδα ένα σημείωμα για την «ακροδεξιά επέλαση» στο ίντερνετ, στο οποίο φωτογραφίζονταν ως “sites μίσους» όλα εκείνα που επιλέγουν να αναπαράγουν και να δημοσιεύουν διαδικτυακές ειδήσεις με συγκεκριμένο εθνικό προσανατολισμό.
Ανάμεσα σε αυτά και το kostasxan, το οποίο θεωρείται περίπου… γιάφκα.   (  σημείωση Ήπειρος Ελλάς: Kαι εμάς στην θέση 43 ...  )

Ορθώς φοβούνται οι συντάκτες μελετών και σημειωμάτων όλους αυτούς τους ιστότοπους. Εγώ που καιρό τώρα τους παρακολουθώ ξέρω καλά ότι έδωσαν φωνή στους αποκλεισμένους από τα κυρίαρχα ΜΜΕ και, παρά τις κατά καιρούς υπερβολές τους (με τις οποίες, φυσικά, δεν συμφωνώ), αποτελούν γνήσιες φωνές εθνικής ανησυχίας.

Βεβαίως, αντιλαμβάνομαι καλά τους ανησυχούντες, οι οποίοι είναι «φιλελεύθεροι» στο μέτρο που επικρατεί στη δική τους οπτική παντού.
Τους είναι δύσκολο να καταλάβουν τη δύναμη που έχουν αυτά τα ιστολόγια.

Βλέπετε, τα «ακροδεξιά» ιστολόγια δεν έχουν χορηγούς τράπεζες, επιχειρηματίες, εταιρείες επικοινωνίας.
Δεν προπαγανδίζουν με σθένος Σχέδια Ανάν έχοντας περίεργες χρηματοδοτήσεις.

Σε νέα παιδιά που κάνουν την τρέλα τους ανήκουν τα περισσότερα και φωτίζουν γεγονότα που μας «αρέσει» να προσπερνάμε μέχρι να τα βρούμε μπροστά μας.

Για άλλους, το να είσαι διαρκώς ανήσυχος για την τύχη ενός τμήματος της ελληνικής επικράτειας είναι πατριωτικό, για άλλους, που δεν συγκινούνται καν στην θέα της Ελληνικής Σημαίας και της ανάκρουσης του εθνικού ύμνου, είναι ακροδεξιό.

Να σα πω κάτι;
Δεν ξέρω σε αυτές τις εκλογές, αλλά είμαι βέβαιος ότι στις άλλες, τις εθνικές, το σύστημα θα εκπλαγεί δυσάρεστα με τη διαβρωτική δύναμη του διαδικτύου σε ειδικά κοινά.
Θα είναι ο σιωπηρός ρυθμιστής.

Κομμάτι του συστήματος μόλις τώρα άρχισε να καταλαβαίνει τη δυναμική των ατάκτων.

Ορισμένοι μάλιστα συστήνουν και ελληνική AGB του διαδικτύου, γιατί οι μετρητές της Alexa φανερώνουν τη γύμνια τους στην επισκεψιμότητα.
Πολύ αργά νομίζω.
Τους ξέφυγαν.
Ο έλεγχος χάθηκε.
Μυρίζει τόσο πολύ στημένο το κεντρικό σύστημα ΜΜΕ, που ο πολύς κόσμος ψάχνει να βρει αυτά που δεν του λένε στο κρυφό σχολειό του διαδικτύου.

Με την ευκαιρία: Αν θέλει να ξεστραβωθεί κανείς και να καταλάβει τι προβοκάτσιες ετοιμάζουν οι Τούρκοι στις ευρωεκλογές, ας δει την τελευταία είδηση στο kostasxan.
Τη γουρουνοκεφαλή που έριξαν άγνωστοι έξω από ένα τζαμί για να ηλεκτριστούν οι μουσουλμάνοι…



 Μανώλης Κοττάκης.
«Δημοκρατία».











Σχόλιο ιστολογίου "Ας μιλήσουμε επιτέλους":
Ένα ευχαριστώ προς τον κ. Κοττάκη (λαμπρή εξαίρεση στον χώρο του διαδικτύου, που μαζί με λίγους και εκλεκτούς δημοσιογράφους δίνει αγώνα εντιμότητας και του χρέους προς τα ιδανικά με τα οποία μεγάλωσε) είναι πολύ λίγο για να εκφράσει το μέγεθος των συναισθημάτων αυτού του σημειώματος, που αποτελεί τεράστιας ποσότητας «ηθικό καύσιμο» για την συνέχεια της πορείας μας. Δεν μπορούμε να αντιμετωπίζουμε τους επαγγελματίες κονδυλοφόρους του συστήματος σε δικαστικές αίθουσες για τις συκοφαντίες που εκτοξεύουν.

Θα τους αντιμετωπίζουμε όμως με την απαξίωσή μας στην ύπαρξή τους και με τον -με όλες τις δυνάμεις μας- αγώνα μας για την αποκαθήλωση των «ιδεών» και των σκοπιμοτήτων που εξυπηρετούν.


Όσον αφορά τη δημοκρατικότητα των μέσων που χρησιμοποιούν για να προβάλλουν τις «απόψεις» τους, ίσως εάν δημοσίευαν και τα σχόλια στα γραφόμενα των «λαμπρών αρθρογράφων» τους, θα μπορούσαμε να πούμε ότι βρίσκονται σε πορεία συνάντησης με την ελευθερία του λόγου, της πολυφωνίας και της δημοκρατίας. Αλλά, επειδή δεν επιτρέπουν ούτε τον σχολιασμό επί της «δημοσιογραφικής ορθότητάς» τους, καλό θα είναι να γνωρίζουν ότι με αυτές τις πρακτικές επιβεβαιώνουν τους… «συκοφάντες» τους. Για τον γνωστό τοις πάσι κύριο Πάσχο Μανδραβέλη, έχουμε μία ευγενική παρατήρηση: "Ο φασισμός βρίσκεται παντού και έχει πολλά πρόσωπα. Ένα από αυτά βρίσκεται στον… καθρέφτη του".


Επίσης απευθυνόμενος στον κ. Μανδραβέλη, θέλω να του υπενθυμίσω πως θα πρέπει να γνωρίζει ότι η στοχοποίηση που έγινε εκ μέρους του και εναντίον μου, τον καθιστά προσωπικά υπεύθυνο για οτιδήποτε μπορεί να μου συμβεί στο μέλλον, από κάποια πιθανή επίθεση ακροαριστερών ή άλλων φασιστικών στοιχείων που "κάνουν πάρτι" τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα.

 Καλό Πάσχα, καλή Ανάσταση και καλή αντάμωση να έχουμε, κύριε Κοττάκη, όταν ετούτη η επιτήδεια ρημαδιασμένη από ελληνόφωνους πατρίδα γίνει λεύτερη, με πραγματικά δημοκράτες ανθρώπους να την διοικούν και να την υπερασπίζονται.

Aς Μιλήσουμε επιτέλους.


================================================


Σχόλιο μας:
Αυτό είναι ένα άρθρο που ανέβηκε τον Ιανουάριο του 2013 και δημιούργησε αλυσίδα αντιδράσεων... Και νάτο πάλι... πετιέται...
Τότε η σελίδα λεγόταν smyrnaios net τώρα λέγεται ephemeron.eu.
Βέβαια όπως καταλαβαίνετε δεν υπήρχε περίπτωση να μην το σχολιάσουμε...

Αλλά απ΄ ότι φαίνεται είναι "της μοδός" (που έλεγε και κάποιος) τα κουραφέξαλα περί εθνικιστικών και ακροδεξιών sites...
Σίγουρα κάποιους τους πονάνε πολύ.

Δείτε παρακάτω όλο το άρθρο μας για την συγκεκριμένη δημοσίευση.  




Μετά τη λίστα της Λαγκάρντ, και η λίστα των "ακροδεξιών blogs και sites" ....




 


Γράφει ο Τρύφωνας Τιπούρτης. 
Ε ρε γέλια... Τι δημοσίευση ανακάλυψα λέτε σε ιστοσελίδα;

Άρθρο βαρύγδουπο. Άρθρο επιστημονικό. 
Άρθρο με μεθοδολογία και με όρους υψηλής νοημοσύνης όπως crawling, startingpoints, incoming links, clawling, betweeness centrality, και άλλους που ίσως να μην μπορεί ο καθένας...
μας (σας) να καταλάβει και να παραδεχθεί. 

Αλλά αυτό δεν έχει σημασία. 
Σημασία έχουν τα αποτελέσματα της έρευνας με τον "πολλά βαρύ" τίτλο 
"Η ελληνική ακροδεξιά στο διαδίκτυο: μια ανάλυση γράφων."

Το άρθρο λοιπόν αυτό, που θα παραθέσω αυτούσιο παρακάτω, συνδέει 88 ! μάλιστα 88 sites και blogs με την Ελληνική ακροδεξιά και πολλά από αυτά με τη Χρυσή Αυγή! 
Άλλα άμεσα και άλλα έμεσα.

Και μέσα σε αυτά τα 88 μας έχουν κάνει  την τιμή να  είναι και το ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ. 
Ξεράθηκα στα γέλια.
Δεν λέω... είναι προνόμιο να βρίσκεσαι στο νούμερο 43 από 6-7 χιλιάδες διαδικτυακά μέσα...
Αλλά όχι εκεί που το θέλει ο καθένας. 

Αγαπητέ μου φίλε Νίκο συντάκτη του άρθρου, (δεν τον γνωρίζω τον άνθρωπο), έχω να σου πω πως η μελέτη σου είναι (επιεικώς) για γέλια...
Αδυνατώ  να κατανοήσω το συμπέρασμά σου  πως όλα  αυτά τα ιστολόγια "είναι μέρος μιας συνειδητής στρατηγικής υποκινούμενης από πολιτικές οργανώσεις."


Επίσης στο σχόλιό σου "Για παράδειγμα, ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η παντελής απουσία συνδέσμων προς επαγγελματικούς δημοσιογραφικούς ιστότοπους και κυρίαρχα ΜΜΕ (εφημερίδες, τηλεοράσεις, ειδησεογραφικές πύλες), κάτι που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τα ιστολόγια." 
έχω να σου πω πως κυρίαρχα μέσα ενημέρωσης, πλέον,  στο διαδίκτυο δεν είναι αυτά που γράφεις παραπάνω... και αυτό μπορώ να σου το αποδείξω χωρίς επιστημονικές έρευνες, αλλά περνώντας μια βόλτα από το google statistics (analytics όπως θέλεις πες το) του καθενός.


Φυσικά επίσης για γέλια είναι το συμπέρασμά σου:
" Στο εσωτερικό της κοινότητας συνυπάρχουν όλες οι τάσεις της ελληνικής ακροδεξιάς (θρησκόληπτοι, εθνικιστές, συνωμοσιολόγοι, αντισημίτες κλπ.) και δεξιάς (ΝΔ, ΑΝΕΛ, “ανόθευτοι πατριώτες” κλπ). Αλλά τις κομβικές θέσεις κατέχουν ιστολόγια που κατευθύνονται ή πρόσκεινται στη Χρυσή Αυγή όπως το ventetta.blogspot.com και το egersis2.blogspot.com."

Άλλο σου εκπληκτικό συμπέρασμα:
" Τέλος, μια ενδιαφέρουσα τάση που παρατηρείται είναι η χρήση από αρκετά ιστολόγια του δείγματος μιας ρητορικής η οποία βασίζεται σε σχήματα και φόρμες παραδοσιακά ταυτίζόμενες με την αριστερά όπως η λαϊκή κυριαρχία, η αντίσταση στους κατακτητές, ο αντικαπιταλισμός. Αυτό το νέο γνώρισμα της ακροδεξιάς στην Ελλάδα σε κάποιες περιπτώσεις κάνει δυσκολότερη την ανίχνευση της πραγματικής πολιτικής ταυτότητας ενός διαδικτυακού μέσου που την εκφράζει."
Σιγά φίλε μου να μην είναι ζόμπι... με πρόσωπο αριστερού και καρδιά ενός μαρουλιού... συγνώμη ακροδεξιού ήθελα να γράψω. 

Και τέλος για να σοβαρευτούμε και να σταματήσουμε τα γέλια. 
Δεν μπορώ να πιστέψω πως κάποιος που θέλει να  είναι αντικειμενικός και ακομάτιστος μπορεί να γράψει όλα τα παραπάνω.
Επομένως το μόνο συμπέρασμα που μπορώ να βγάλω είναι πως είσαι Νεοταξίτης, φομενταλιστής, πολυπολιτισμικός, οργανωμένος στο "τα δικαιώματα των μεταναστών"   και σίγουρα υποκεινούμενος. 
Με λίγα λόγια εκτελείς εντολές φίλε Νίκο. 
ΕΚΤΕΛΕΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ.

Όμως  αγαπητέ μου,  όπως νομίζεις πως μπορείς να επηρεάσεις εσύ ανθρώπους που σε διαβάζουν, το ίδιο ισχύει και για όλα αυτά sites & blogs στη "μαύρη σου λίστα". 
Δεν θα σου περάσει, και κυρίως δεν θα περάσει στους εντολείς σου. 

Πάρε θέση για όλα τα παραπάνω που έχεις γράψει, κάνε τον  κόπο να "ανοίξεις"  καμιά σελίδα από τους "ακροδεξιούς" που έχεις στη λίστα  και  πράξε δευτερολογία στο άρθρο σου.

-Το να αγαπάς την Πατρίδα σου δεν σε κάνει ακροδεξιό,
-το να θέλεις να ζήσουν τα παιδιά σου ελεύθερα δεν σε κάνει ακροδεξιό,
-το να ισχυρίζεσαι πως μας ψεκάζουν δεν σε κάνει ακροδεξιό,
-το να λες ΠΡΟΔΟΤΕΣ τους ΠΡΟΔΟΤΕΣ δεν σε κάνει ακροδεξιό,
-και κυρίως 
το να πιστεύεις στον Έναν και Μοναδικό Θεό
ΔΕΝ ΣΕ ΚΑΝΕΙ ΑΚΡΟΔΕΞΙΟ.

Αϊ στην ευχή της Παναγίας φίλε μου Νίκο γιατί συγχύστηκα.

ΥΓ. 
Αλήθεια ωραία sites έχεις στους φιλικούς σου συνδέσμους...



Με ΑντιΝεοταξικούς χαιρετισμούς
Τρύφωνας Τιπούρτης.






============================================

Το άρθρο του smyrnaios net

Η άνοδος της ακροδεξιάς στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει αναλυθεί ενδελεχώς (για εκτενή βιβλιογραφία βλέπε το δοκίμιο της Βασιλικής Γεωργιάδου ). Οι πολιτικοί, οικονομικοί, και κοινωνικοί λόγοι που εξηγούν αυτή την άνοδο αλλά και το ιστορικό υπόβαθρο στο οποίο στηρίχθηκε είναι γνωστοί (για τη σχέση οικονομικής κρίσης και εκλογικής ανόδου της ακροδεξιάς στη Νότια Ευρώπη βλέπε Bosco & Verney, 2012 ).

Επίσης έχει σχολιασθεί και στηλιτευθεί – δικαίως – ο ρόλος των κυρίαρχων ΜΜΕ και ιδιαίτερα της τηλεόρασης στην καλλιέργεια και στη νομιμοποιήση εθνικιστικών και ρατσιστικών αντιλήψεων σε μεγάλο κομμάτι του πληθυσμού (Ψαρράς, 2010) .

Στη συζήτηση αυτή θα ήθελα να προσθέσω μια ακόμη παράμετρο που μπορεί να εξηγήσει ένα μέρος αυτού του φαινομένου: τη σημαντική και αυξανόμενη παρουσία της ελληνικής ακροδεξιάς στο διαδίκτυο.

Εισαγωγή
 Εδώ και αρκετά χρόνια το διαδίκτυο αποτελεί πεδίο δημόσιας έκφρασης και σχολιασμού για όλο και περισσότερους Έλληνες πολίτες. Εξαιτίας της ιδιαίτερης κατάστασης που επικρατεί στα ελληνικά ΜΜΕ (οικονομική συγκέντρωση, αδιαφάνεια, διαπλοκή με την οικονομική και πολιτική εξουσία, βλέπε Σμυρναίος, 2010 ), η ελληνόφωνη μπλογκοσφαίρα έλαβε γρήγορα πολιτική διάσταση και χαρακτηριστικά μέσου διαμαρτυρίας και κριτικής (Zafiropoulos & Vrana, 2009) .

Αρχικά η σφαίρα αυτή είχε σαφώς προοδευτικά χαρακτηριστικά λόγω της σχετικής κοινωνιολογικής ομοιογένειας των μελών της (κυρίως νέοι υψηλού μορφωτικού επιπέδου όπως δείχνει ο Καραμπάσης, 2008 ).

Ο εκδημοκρατισμός όμως αυτών των νέων μέσων και η μαζική τους χρήση από όλο και μεγαλύτερα κομμάτια του πληθυσμού τα κατέστησε σημαντικά επικοινωνιακά διακυβεύματα και για όσους στοχεύουν στη χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Έτσι ξεκίνησε η ανάδειξη και η παγίωση του λαϊκισμού και της μισαλλοδοξίας με μαζικές διαστάσεις στο ελληνικό διαδίκτυο .

Η ελληνική ακροδεξιά, πατώντας εν μέρει σε αυτή την εξέλιξη, βρίσκεται πλέον σε περίοπτη θέση στο ελληνόφωνο διαδίκτυο μέσω ενός πλέγματος ιστότοπων (επίσημων σελίδων, ιστολογίων και προφίλ κοινωνικών δικτύων όπως το Youtube και το Facebook). Από τη θέση αυτή, άλλες φορές με προσωπείο, άλλες ανοιχτά, προπαγανδίζει τις ιδέες της με επιτυχία.

Παρακάτω θα παραθέσω τα ευρήματα μιας μικρής κλίμακας ανάλυσης της ακροδεξιάς μπλογκοσφαίρας. 

Μεθοδολογία 
Χρησιμοποιήθηκε ανάλυση κοινωνικών δικτύων και αναπαράσταση με γράφους (Μπουντουρίδης, 2004) . Ένα αρχικό δείγμα δεκαοκτώ προεπιλεγμένων ακροδεξιών ιστότοπων αναλύθηκε μέσω crawling από το πρόγραμμα Issuecrawler . Βρέθηκαν έτσι 88 ιστότοποι που συνδέονται με τους πρώτους είκοσι με δύο τουλάχιστον hypelinks. Η μεγάλη πλειοψηφία αυτών των ιστότοπων είναι ακροδεξιάς προέλευσης. Στη συνέχεια χρησιμοποιήθηκε το ελεύθερο λογισμικό gephi για τη δημιουργία του γράφου και τον υπολογισμό αλγόριθμων όπως το betweeness centrality .

Επεξήγηση του γράφου 
Οι κουκκίδες αντιστοιχούν σε ιστότοπους και οι γραμμές στους συνδέσμους που υπάρχουν μεταξύ τους. Η τοπολογία του γράφου είναι αποτέλεσμα των σχέσεων μεταξύ των ιστότοπων. Με άλλα λόγια αυτοί που βρίσκονται στο κέντρο του χάρτη έχουν σημαντική επιρροή στην κοινότητα, σε αντίθεση με αυτούς που βρίσκονται στην περιφέρεια.

Το μέγεθος των κουκκίδων (από το μικρότερο στο μεγαλύτερο) και το χρώμα τους (από το άσπρο στο κόκκινο) εξαρτάται από το μέγεθος του betweeness centrality του κάθε ιστότοπου. Ο αλγόριθμος αυτός εκφράζει τον βαθμό κατά τον οποίο ένας ιστότοπος κατέχει στρατηγική θέση μέσα στην κοινότητα. (Εδώ μπορείτε να κατεβάσετε ολόκληρο το χάρτη σε μορφή pdf για καλύτερη ανάλυση).

Τα ακροδεξιά ιστολόγια: μια ευμεγέθης κοινότητα
 Η πρώτη παρατήρηση που μπορεί να γίνει αφορά το μέγεθος της ακροδεξιάς κοινότητας στο εσωτερικό της ελληνικής μπλογκοσφαίρας. Μεγάλος αριθμός ιστολογίων με ακροδεξιά πολιτική κατεύθυση και με πλούσια δραστηριότητα και περιεχόμενο βρέθηκαν με ένα απλό crawling. Μπορούμε λοιπόν να υποθέσουμε με ασφάλεια ότι ο πραγματικό αριθμός τους είναι πολύ μεγαλύτερος.

Το συμπέρασμα είναι ότι μια τέτοια παρουσία δεν μπορεί να είναι παρά το αποτέλεσμα, τουλάχιστον εν μέρει, μιας συνειδητής στρατηγικής υποκινούμενης από πολιτικές οργανώσεις. Αυτό βέβαια είναι αρκετά δύσκολο να αποδειχθεί αφού τα περισσότερα από αυτά τα ιστολόγια είναι απολύτως ανώνυμα.

Επίσης το μέγεθος της κοινότητας επιβεβαιώνει την όλο και μεγαλύτερη επιρροή της ακροδεξιάς τη χώρα αλλά και ενός είδους απενοχοποίηση της δημόσιας έκφρασης της. Το φαινόμενο αυτό είναι ιδιαίτερα έντονο και στα κοινωνικά δίκτυα όπου η διάχυση του ακροδεξιού λόγου βρίσκει πρόσφορο έδαφος ακόμη και σε ομάδες που μπορούν να χαρακτηριστούν απολιτικές.

Εσωστρέφεια και προώθηση ατζέντας
 Η δεύτερη παρατήρηση που μπορεί να γίνει είναι ότι η συγκεκριμένη κοινότητα, αν και σχετικά ποικιλόμορφη στο εσωτερικό της, δεν συνδέεται παρά ελάχιστα με το υπόλοιπο διαδίκτυο, αν εξαιρεθούν υπηρεσίες όπως το Youtube και το Facebook που αποτελούν απαραίτητα συμπληρώματα των ιστολογίων.

Σε αντίθεση με τη σχετική στεγανότητα που τους διακρίνει ως προς το εξωτερικό της κοινότητας, οι δεσμοί μεταξύ των ιστότοπων που την απαρτίζουν είναι πολύ στενοί. Έστω κι αν αυτό είναι εν μέρει αποτέλεσμα της μεθοδολογίας, η κοινότητα των ιστολογίων του δείγματος είναι ιδεολογικοπολιτικά ομοιογενής και θέλει να παραμείνει έτσι.

Για παράδειγμα, ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι η παντελής απουσία συνδέσμων προς επαγγελματικούς δημοσιογραφικούς ιστότοπους και κυρίαρχα ΜΜΕ (εφημερίδες, τηλεοράσεις, ειδησεογραφικές πύλες), κάτι που παραδοσιακά χαρακτηρίζει τα ιστολόγια. Τη μόνη εξαίρεση αποτελεί η εφημερίδα Δημοκρατία που έχει 296 εισερχόμενους δεσμούς από το δείγμα.

Η εφημερίδα αυτή θεωρείται υποστηρίκτρια του Σαμαρικού μπλοκ και χαρακτηρίζεται από εθνικιστικές τάσεις. Σε αυτή γράφουν παλιά μέλη του Δίκτυου 21 όπως ο Σ. Καλεντερίδης και ο Φ. Κρανιδιώτης. Διαφαίνεται λοιπόν μια σχετική σύμπλευση της άκρας δεξιάς με τη Νέα Δημοκρατία σε ότι αφορά τουλάχιστον τους διαδικτυακούς δεσμούς που αναπτύσσουν.

Η κλειστή δομή αυτής της κοινότητας των ακροδεξιών ιστολογίων έχει ως αποτέλεσμα τη διαμόρφωση μιας εναλλακτικής ατζέντας θεμάτων και “ειδήσεων” (η μιας διαφορετικής προσέγγισης της κυρίαρχης ατζέντας) η οποία διακινείται μαζικά και ανακυκλώνεται με τρόπο τέτοιον ώστε σταδιακά να εξαφανίζεται η αρχική πηγή της (κάτι που διευκολύνει τη διακίνηση τους στο εξωτερικό της κοινότητας).

Ενίοτε αυτές οι “ειδήσεις”, που συχνά έχουν εντυπωσιακό χαρακτήρα, αφομοιώνονται και από άλλα μη ακροδεξιά ιστολόγια, διαχέονται στα κοινωνικά δίκτυα και φτάνουν αρκετές φορές ακόμη και στα κυρίαρχα ΜΜΕ έστω κι αν είναι ψευδείς ή χειραγωγημένες (βλέπε θαύμα του Γέροντα Παϊσιου) .

Η αισθητική του Blogger 
Στα ομοιογενή χαρακτηριστικά του δείγματος εντάσσεται επίσης η χρήση σχεδόν αποκλειστικά της πλατφόρμας δημοσίευσης Blogger της Google. Ελάχιστοι από τους ιστότοπους του δείγματος έχουν δικό τους domain name και κανείς δεν χρησιμοποιεί μία άλλη από τις δημοφιλείς υπηρεσίες όπως το Worpress.

Μπορούμε να υποθέσουμε ότι αυτό οφείλεται σε λόγους ιστορικούς (κληρονομιά της πρώτης γενιάς ιστολογίων του είδους ), τεχνικούς (η χρήση μιας μοναδικής πλατφόρμας διευκολύνει τη διασύνδεση με τα άλλα μέλη της κοινότητας), κοινωνιολογικούς (πχ. μικρότερη εξοικείωση με τα νέα μέσα) αλλά και ένα είδος τυποποίησης του λόγου και της αισθητικής που εκφράζεται μέσω αυτών των ιστολογίων.

Εσωτερική ποικιλομορφία 
Στο εσωτερικό της κοινότητας συνυπάρχουν όλες οι τάσεις της ελληνικής ακροδεξιάς (θρησκόληπτοι, εθνικιστές, συνωμοσιολόγοι, αντισημίτες κλπ.) και δεξιάς (ΝΔ, ΑΝΕΛ, “ανόθευτοι πατριώτες” κλπ). Αλλά τις κομβικές θέσεις κατέχουν ιστολόγια που κατευθύνονται ή πρόσκεινται στη Χρυσή Αυγή όπως το ventetta.blogspot.com και το egersis2.blogspot.com.

Άλλα ιστολόγια που κατέχουν στρατηγικές θέσεις στην κοινότητα είναι πιο δύσκολο να χαρακτηριστούν όπως το koukfamily.blogspot.com που παρουσιάζεται ως οικογενειακό μπλογκ ή το kostasxan.blogspot.com με ποιο επαγγελματικά και λιγότερο οπαδικά χαρακτηριστικά.

Τη λίστα συμπληρώνουν ομοϊδεατικά ιστολόγια τοπικού ενδιαφέροντος, ιστότοποι γενικής πληροφόρησης που συνδυάζουν λαϊκίστικη ρητορική με ελαφρές θεματικές όπως τα αθλητικά, τα κοσμικά μέχρι και το ελαφρό πορνό, γνωστά ηλεκτρονικά μέσα του δεξιού πατριωτικού χώρου όπως το antinews.gr και το Ρεσάλτο, “δημοσιογραφικά” όπως το Athinapoli, το eglimatikotita.gr και το Makeleio

Σε ότι αφορά τη ρητορική που χρησιμοποιείται στην ονοματολογία αυτή περιστρέφεται γύρω από τις έννοιες της αντίστασης (ταμπούρι, εσχατιά, ανάσχεση), της εναλλακτικής θεώρησης (αντιπληροφόρηση, διαφορετική ματιά, εναντίον όλων, αντίλογος), της εκδίκησης (βεντετα, hellenic revenge) του συναγερμού (greekalert, red sky warning, έχω μάτια και βλέπω, ξυπνήστε ρε), της συνωμοσιολογίας (the real truth), της παλινόρθωσης του έθνους (έγερσις) κλπ.

Τα ανοιχτά ρατσιστικά άρθρα είναι σπάνια αλλά υπαρκτά. Τα περισσότερα όμως από τα ακροδεξιά ιστολόγια κάνουν επιλεκτική δημοσίευση ειδήσεων που αφορούν τη μετανάστευση, το Ισλάμ και την εγκληματικότητα με τρόπο που να στοχοποιούν μειονότητες (μετανάστες, Ρομά κλπ.).

Άλλοι συνήθεις στόχοι τους αποτελούνται από τον Σύριζα, που ταυτίζεται πάντα με τους κουκουλοφόρους και τον εσωτερικό εχθρό, το ΠΑΣΟΚ, που χαρακτηρίζεται προδοτικό κόμμα, την Τρόικα και όσους συνεργάζονται μαζί της, την εξωτερική απειλή (Τουρκία, Αλβανία, ΠΓΔΜ), τη “σιωνιστές και μασόνους”, τις ΗΠΑ κλπ. Συχνές επίσης είναι οι θετικές αναφορές στα σώματα ασφαλείας, τις ένοπλες δυνάμεις, την Εκκλησία, κάτι που χαρακτηρίζει παραδοσιακά την ελληνική δεξιά.

Τέλος, μια ενδιαφέρουσα τάση που παρατηρείται είναι η χρήση από αρκετά ιστολόγια του δείγματος μιας ρητορικής η οποία βασίζεται σε σχήματα και φόρμες παραδοσιακά ταυτίζόμενες με την αριστερά όπως η λαϊκή κυριαρχία, η αντίσταση στους κατακτητές, ο αντικαπιταλισμός. Αυτό το νέο γνώρισμα της ακροδεξιάς στην Ελλάδα σε κάποιες περιπτώσεις κάνει δυσκολότερη την ανίχνευση της πραγματικής πολιτικής ταυτότητας ενός διαδικτυακού μέσου που την εκφράζει.

Κεκαλυμμένη υποστήριξη στη Χρυσή Αυγή 
Αξίζει να σημειωθεί ότι ενώ οι αναφορές στη Χρυσή Αυγή ως θέμα επικαιρότητας είναι πολύ συχνές σε μεγάλο αριθμό ιστολογίων, δεν υπάρχουν καθόλου σύνδεσμοι ούτε προς τον επίσημο ιστότοπο της οργάνωσης, ούτε προς άλλες φίλα προσκείμενες πολιτικές ομάδες.

Η ακροδεξιά ρητορική στο διαδίκτυο παρουσιάζεται λοιπόν πρωτίστως ως ακομμάτιστη και πατριωτική. Αυτή η στρατηγική φαίνεται να είναι επιτυχής αν κρίνουμε από το βαθμό αναδημοσίευσης των ειδήσεων που παράγουν τα ακροδεξιά ιστολόγια.

Επίλογος 
 Η ανάδυση του διαδικτύου ως μαζικού μέσου ενημέρωσης αντιμετωπίστηκε αρχικά ως εγγενώς θετική εξέλιξη. Ο εκδημοκρατισμός των μέσων παραγωγής και διάχυσης της πληροφορίας θεωρήθηκε, δικαίως, ως παράγοντας εμπλουτισμού της δημόσιας σφαίρας.

Στο συγκεκριμένο παράδειγμα όμως φαίνεται ότι η ανάπτυξη της μπλογκοσφαίρας και των κοινωνικών δικτύων διευκολύνει την προπαγάνδα. Το ελληνικό διαδίκτυο αντικατοπτρίζει έτσι την γενικότερη τάση που υπάρχει αυτή την στιγμή στην ελληνική κοινωνία: την ηγεμονία της ακροδεξιάς ιδεολογίας πάνω σε πλατιά κοινωνικά στρώματα αλλά και σημαντικό κομμάτι του πολιτικού συστήματος.

Έστω κι αν αυτή η εξέλιξη δεν είναι καινούρια, φαίνεται ότι η ανάδυση της Χρυσής Αυγής σε σημαντικό πολιτικό μόρφωμα επιταχύνει την εξέλιξη μεγάλου κομματιού της ελληνόφωνης μπλογκοσφαίρας σε φορέα ιδεών μίσους.

Διαφαίνεται μάλιστα ότι μέσω του διαδικτύου αναπτύσσονται και εμβαθύνονται οι δεσμοί μεταξύ γειτονικών ιδεολογικών χώρων της δεξιάς και της άκρας δεξιάς οι οποίοι καταλήγουν στην αποκρυστάλλωση ενός κοινού ιδεολογικού και πολιτικού υπόβαθρου.


Bookmark and Share

Δημοσιεύθηκε από Unknown στις 4/16/2014 11:26:00 μ.μ.. Εσωτερικές ετικέτες , .

0 σχόλια for "Διαδίκτυο, το σύγχρονο κρυφό σχολειό... "

Leave a reply

Το ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ επιτρέπει την αυτόματη δημοσίευση σχολίων για να μπορούν οι επισκέπτες να συζητούν ελεύθερα σε παραγματικό χρόνο. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα σχόλια που δημοσιεύονται δεν ελέγχονται. Διαβάζουμε όλα τα σχόλια που δημοσιεύονται, και αν κρίνουμε ότι κάποια απο αυτά παραβιάζουν βασικούς κανόνες ενός πολιτισμένου διαλόγου, τα διαγράφουμε εκ των υστέρων.
Ποτέ δεν λογοκρίνουμε σχόλια με βάση την ιδεολογική, πολιτική, κομματική χροιά ή προτίμηση την οποία μπορεί να έχουν. Διαγράφουμε μόνο σχόλια που περιέχουν:
-γλώσσα επιθετική, ή και υβριστική απέναντι σε άλλους σχολιαστές ή αρθρογράφους του ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ, γλώσσα που δεν βοηθά τον πολιτισμένο διάλογο.
-εκδηλώνουν επιθετική διάθεση μέσω της έκφρασης χαράς για θανάτους ή προβλήματα υγείας άλλων ανθρώπων - δημόσια γνωστών ή μη.
-δυσφημούν με κατάφωρο τρόπο άλλους ανθρώπους χωρίς καμία απόδειξη για τους δυσφημιστικούς ισχυρισμούς.
περιλαμβάνουν ρατσιστικά, σεξιστικά, ή ομοφοβικά υπονοούμενα ή ευθείες αναφορές για άλλους ανθρώπους
σχόλια που στην ουσία έχουν ως αποκλειστικό στόχο να διαφημίσουν προϊόντα, υπηρεσίες, επιχειρήσεις, άλλες ιστοσελίδες, ή γενικότερα ό,τι μπορεί να θεωρηθεί ως spam.

Έκανα ένα σχόλιο στο ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ γιατί δεν το βλέπω;
-Δύο λόγοι μπορεί να υπάρχουν γιαυτό
-Το σχόλιο σου κρίθηκε από τους διαχειριστές ότι περιλαμβάνεται σε κάποια από τις παραπάνω περιπτώσεις απαγορευμένων σχολίων.
-Υπάρχει ένα τεχνικό πρόβλημα το οποίο προσπαθούμε να λύσουμε, ή δεν το έχουμε αντιληφθεί και θα θέλαμε να μας το υποδείξεις.
-Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στέλνοντας email στο epirus.ellas@yahoo.gr για να μας πεις το πρόβλημα που έχεις.

Γιατί δεν μπορώ να κάνω είσοδο (login) στο λογαριασμό μου ή να σχολιάσω;
-Αν έχεις κάνει κάποιο σχόλιο που παραβιάζει με κατάφωρο τρόπο τους παραπάνω κανόνες, ή αν το έχεις κάνει επανειλημένα, τότε μπορεί να σου έχουμε απαγορεύσει τη δυνατότητα σχολιασμού για αυτή τη συμπεριφορά. Αν πιστεύεις ότι πρόκειται για κάποιο λάθος, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στο epirus.ellas@yahoo.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

6978065852 - epirus.ellas@yahoo.gr
Υπεύθυνος ιστολογίου: Τρύφωνας Τιπούρτης.

Αναζήτηση

ΓΡΑΦΟΥΝ...

-Akis - Γιαννιώτης Ν.Π.- Ιωάννα - nikos - Άκης - xristos.konitsa - Δημήτρης -Νίκος Τ. - Παναγιώτης - Γιώργος Κ. - Κώστας Π.


Αναγνώστες