Σταύρος Καλογιάννης: "Σε πλήρη εξέλιξη τα έργα στην Ιόνια οδό".
• Ιόνια οδός και Ε-65: Οι εργασίες στους δύο αυτοκινητόδρομους επανεκκίνησαν το 2013, μετά την πλήρη ακινησία της διετίας 2010-2011. Όμως για να έχουμε πλήρη ανάπτυξη των...
εργοταξίων καθ’ όλο το μήκος τους και να ολοκληρωθούν εγκαίρως τα έργα, πρέπει:
για την Ιόνια οδό, να οριστικοποιηθεί η απομάκρυνση του στρατοπέδου, που βρίσκεται στη θέση «Αβγό», και να εγκριθεί η περιβαλλοντική αδειοδότηση για το εν λόγω τμήμα,
για τον Ε-65, να οριστικοποιηθεί η χάραξη του τμήματος μετά τα Τρίκαλα, ώστε ο αυτοκινητόδρομος να συναντήσει την Εγνατία οδό όσο το δυνατό πλησιέστερα των Ιωαννίνων.
• Οδικός άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά: Ο οδικός αυτός άξονας, ο οποίος αποτελεί σημαντικό έργο υποδομής όχι μόνο για τον νομό Ιωαννίνων αλλά και για την Ελλάδα, καθώς ανήκει στο βασικό κορμό του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών, θα δώσει μεγάλη ώθηση και στην διασυνοριακή συνεργασία. Ο προϋπολογισμός του ανέρχεται σε 230.000.000 €.
Δεδομένου ότι ο άξονας Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά αποτελεί συνέχεια της Ιόνιας οδού, αποκτά ιδιαίτερη σημασία η άμεση χρηματοδότησή του. Παρακαλώ για τις ενέργειές σας ώστε το έργο να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ, καθώς έχουν κινηθεί από το 2012 όλες οι σχετικές διαδικασίες.
• Αεροδρόμιο Ιωαννίνων: Μέχρι τώρα έχει εκτελεστεί το 35% του συμβατικού αντικειμένου, καθώς υπήρξαν σοβαρά προβλήματα στον αρχικό σχεδιασμό του, ενώ χρηματοδοτείται από εθνικούς πόρους. Για τους λόγους αυτούς αποφασίστηκε, το 2013, μετά από πολλές συσκέψεις στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Υποδομών, αντί της κατασκευής νέου κτιρίου αεροσταθμού εμβαδού 10.400 τμ, η αξιοποίηση του υπάρχοντος αεροσταθμού, με παράλληλη αναβάθμισή του και η προσθήκη νέου κτιρίου με υπόγειο για τις μηχανολογικές εγκαταστάσεις, δηλαδή νέος αεροσταθμός συνολικής επιφάνειας 3.500 τμ. περίπου.
Ο προϋπολογισμός των υπολειπόμενων εργασιών της νέας πρότασης εκτιμάται σε 8 εκατ. €, έναντι των 21 εκατ. € της αρχικής πρότασης.
Το χρονοδιάγραμμα που είχε τεθεί για την ολοκλήρωση των τροποποιημένων μελετών ήταν ο Σεπτέμβριος 2013. Δυστυχώς όμως μόλις την περασμένη εβδομάδα η ΥΠΑ έστειλε τις μελέτες στο Υπουργείο Υποδομών προς έγκριση. Πρέπει να εγκριθούν οι μελέτες εφαρμογής και να εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση ώστε να ολοκληρωθούν τα έργα στο αεροδρόμιο.
• Τραμ Ιωαννίνων: Με την από αρ. πρωτ. 406/25.07.2013 επιστολή μου σας έχω ενημερώσει αναλυτικά για την προοπτική κατασκευής και λειτουργίας τραμ στα Ιωάννινα και για τις ενέργειές μου επί του θέματος.
Στους βασικούς άξονες αναπτυξιακής στρατηγικής της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020, περιλαμβάνεται η κατασκευή και συμπλήρωση των δικτύων υποδομών, ειδικότερα δε των ενεργειακά και περιβαλλοντικά βιώσιμων μεταφορών, με έμφαση στις αστικές περιοχές.
Στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, βάσει της μελέτης του Ρυθμιστικού Σχεδίου Ιωαννίνων (ΡΣΙ), έχουν σχεδιαστεί από το 2009 οι βασικές γραμμές ενός δικτύου τραμ. Στη συνέχεια, η Περιφέρεια Ηπείρου εκπόνησε μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για την κατασκευή και λειτουργία τραμ στα Ιωάννινα.
Σας έχω ήδη διαβιβάσει τη μελέτη σκοπιμότητας, απόσπασμα της μελέτης του ΡΣΙ και οριζοντιογραφία του έργου. Τα ίδια έγγραφα και σχέδια έχω καταθέσει και στην Αττικό Μετρό ΑΕ. Παρακαλώ για τις ενέργειές σας ώστε να χρηματοδοτηθεί η μελέτη του τραμ.
• Έργα που χρηματοδοτούνται από το ΤΕΟ: Μετά την απόφαση κατάργησης του Ταμείου Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ) και καθώς οι σχετικές διαδικασίες ώστε να περάσουν τα χρηματοδοτούμενα από το Ταμείο έργα στην αρμόδια Διεύθυνση (Δ3) του Υπουργείου Υποδομών δεν έχουν ολοκληρωθεί, δημιουργήθηκαν το τελευταίο διάστημα σοβαρά προβλήματα με την υλοποίηση αυτών των έργων. Παρακαλώ να ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες και να συνεχίσει η κατασκευή των χρηματοδοτούμενων από το ΤΕΟ έργων σε όλη τη χώρα, που αφορούν ουσιαστικά στην συντήρηση και αποκατάσταση του εθνικού οδικού δικτύου.
Ο κ. Χρυσοχοΐδης δήλωσε ότι για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά θα ορίσει συνάντηση και με τον Υπουργό Ανάπτυξης, προκειμένου να προωθηθεί το έργο, ενώ για το αεροδρόμιο αναγνώρισε τα σοβαρά προβλήματα της ΥΠΑ και τόνισε ότι εντός έτους τα έργα θα ολοκληρωθούν.
Για το τραμ δήλωσε ότι είναι θετικός και θα δει τον σχετικό φάκελλο ενώ για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν το τελευταίο δίμηνο στα έργα που χρηματοδοτούνται από το ΤΕΟ ανέφερε ότι θα λυθούν αμέσως το επόμενο διάστημα. Για τις εξελίξεις στο θέμα του ΤΕΟ ο Σταύρος Καλογιάννης ενημέρωσε τον Πρόεδρο της ΠΕΔΜΕΔΕ/Ηπείρου κ. Κ. Ντάτση.