Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τον άξονα Τύριας-Σιστρουνίου-Θεσπρωτικού και η απάντηση του ΥΠΕΚΑ.
Την απάντηση της Περιφέρειας Ηπείρου διαβίβασε τελικά το ΥΠ.Ε.ΚΑ στην κοινή ερώτηση των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Μαντά-Κ .Μπάρκα και Όλγας Γεροβασίλη σχετικά με τον...
πολύπαθο οδικό άξονα Τύριας-Σιστρουνίου –Θεσπρωτικού
Σύμφωνα επίσης με την απάντηση της Περιφέρειας Ηπείρου, όσο αφορά στο πρώτο τμήμα (Τύρια-Σιστρούνι) η ημερομηνία περαίωσης του έργου πρόκειται να παραταθεί από την 25η Μαΐου 2014 στην αντίστοιχη ημερομηνία του Μαΐου του 2016(Ήδη έχει εγκριθεί από την Οικονομική επιτροπή της Περιφερειακής Αρχής).
Όσον αφορά στο υπόλοιπο τμήμα του έργου(Γέφυρα Μπακόλα-Αυχένας Νταλαμανι-Θεσπρωτικό), μήκους 20.5 χιλιόμετρων , παρ ότι έχουν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι, η τύχη του παραπέμπεται στις καλένδες λόγω του υψηλού κόστους και αδυναμίας χρηματοδότησης από Εθνικούς Πόρους.Οι όποιες προθέσεις της Περιφέρειας Ηπείρου για υποβολή ένταξης χρηματοδότησης του έργου από το ΕΣΠΑ 2014-2020,που κατά καιρούς έχουν διατυπωθεί δεν επιβεβαιώνονται από την συγκεκριμένη απάντηση!
Οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ τονίζουν ότι επιτέλους πρέπει να δρομολογηθεί η ολοκλήρωση του έργου, μιας και είναι μέγιστης σημασίας για την άρση του αποκλεισμού της Λάκκας Σουλίου από τα Ιωάννινα και την Πρέβεζα και ότι η συγκαταλεγόμενη στους επτά πιο επικίνδυνους δρόμους της Ελλάδας «εθνική» οδός Ιωαννίνων-Πρέβεζας αδυνατεί πλέον να εξυπηρετήσει τους Ηπειρώτες!
Χρήστος Μαντάς, βουλευτής Ιωαννίνων
Κώστας Μπάρκας, βουλευτής Πρέβεζας
Όλγα Γεροβασίλη, βουλευτής Άρτας
ΕΡΩΤΗΣΗ ΜΕ Α.Κ.Ε.
ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό
- Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
- Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας
ΘΕΜΑ: Oδικός άξονας Τύριας-Σιστρουνίου-Θεσπρωτικού
Η κατασκευή του οδικού άξονα Τύριας – Σιστρουνίου - Θεσπρωτικού αποτελεί ένα πάγιο αίτημα των κατοίκων των περιοχών Λάκκας Σουλίου Ιωαννίνων και Λάκκας Σουλίου Πρέβεζας. Ο οδικός αυτός άξονας που αποκαλέστηκε «Παραεγνατία» έχει ως στόχο την ουσιαστική σύνδεση των Ιωαννίνων με την Πρέβεζα η οποία μέχρι και σήμερα γίνεται από την επονομαζόμενη εθνική οδό Ιωαννίνων – Πρέβεζας, έναν οδικό άξονα στον οποίο κάθε χρόνο συμβαίνουν δεκάδες ατυχήματα, μερικά των οποίων και θανατηφόρα.
Το έργο αυτό μήκους 33.5 χιλιομέτρων, εκ των οποίων τα 14.5 χιλ. αποτελούν το τμήμα Κόμβου Τύριας-Σιστρούνι και τα 19 χιλ. Γέφυρα Μπακόλα-Αυχένας Νταλαμάνι-Θεσπρωτικό, έχει υποστεί πολλές καθυστερήσεις και τροποποιήσεις με αποκορύφωμα ότι ενώ είχε προμελετηθεί ως ενιαίο «κόπηκε» στα δυο μετά την ακύρωση της διαδικασίας για την οριστική μελέτη, το 2004, από τον πρώην περιφερειάρχη Δημήτρη Πανοζάχο με το αιτιολογικό ότι ήταν οικονομικά ασύμφορη. Έτσι σήμερα μιλάμε για έργο δύο ταχυτήτων.
Το τμήμα στο Νομό Ιωαννίνων εντάχθηκε στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα «ΠΙΝΔΟΣ», με ύψος ανερχόμενο στο ποσό των 12.600.000 ευρώ, ενώ το τμήμα στο Νομό Πρέβεζας το ποσό ανέρχεται στα 45 εκ. ευρώ (σύμφωνα με τη μελέτη που εκπονήθηκε), ποσό που δεν μπορεί να εξευρεθεί από κανένα χρηματοδοτικό πρόγραμμα και καταβάλλονται προσπάθειες επανεξέτασής του, ώστε μειούμενο στα 30 εκ. ευρώ να ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ 2014-2020.
Επειδή μέχρι στιγμής το υπό κατασκευή έργο αφορά ουσιαστικά τα πρώτα 6-8 χιλ. του τμήματος Τύρια-Σιστρούνι
Επειδή δεν υπάρχουν σαφείς πληροφορίες για το αν το τμήμα Γέφυρα Μπακόλα-Θεσπρωτικό θα ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ
Επειδή το πολύπαθο αυτό έργο θα δώσει ανάσα ζωής στους κατοίκους των περιοχών Λάκκας Σουλίου Ιωαννίνων και Πρέβεζας
Επειδή η αποκαλούμενη «εθνική» οδός Ιωαννίνων – Πρέβεζας είναι κατ ευφημισμό εθνική, καθ ότι το απαράδεκτο και παλαιό οδόστρωμα , και η των αρχών του προηγούμενου αιώνα χάραξη έχουν εκτός των άλλων προκαλέσει πολλά τροχαία δυστυχήματα
Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός
1. Σε ποιο σημείο βρίσκονται οι εργασίες του τμήματος Τύριας-Σιστρουνίου και πότε αναμένεται η ολοκλήρωσή του;
2. Υπάρχουν οι αντίστοιχες μελέτες και ιδιαίτερα οι μελέτες περιβαλλοντικών επιπτώσεων καθώς οι εργασίες γίνονται σε μια περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους;
3. Τι ακριβώς γίνεται με τη χρηματοδότηση και του πρώτου τμήματος του έργου που βρίσκεται σε εξέλιξη καθώς και του δευτέρου τμήματος Γέφυρα Μπακόλα -Αυχένας Νταλαμάνι - Θεσπρωτικό;
4. Υπάρχει εν τέλει χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση αυτού του πολύπαθου έργου;
Παρακαλείται ο αρμόδιος Υπουργός για την κατάθεση εγγράφων σχετικά με:
1. Τις μελέτες που έχουν εκπονηθεί καθώς και το επίσημο χρονοδιάγραμμα σχετικά με το εν λόγω έργο.
Οι ερωτώντες βουλευτές
Χρήστος Μαντάς
Κώστας Μπάρκας
Όλγα Γεροβασίλη