ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε "ΓΕΝΙΚΑ" για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε. ******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ***** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Headlines
online
fdgz864is0rduslp8euyqj6clywtkv
fdgz864is0rduslp8euyqj6clywtkv
- ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.****** Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Επιλέξτε τα πιο δημοφιλή θέματα από το "ΔΕΙΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ" ή επιλέξτε από όλη την ύλη του ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ . ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Δημοσιεύθηκε στις:23 Ιουλίου 2014
Αναρτήθηκε από nikos

Η διαχρονικότητα του δυτικού “φιλελληνισμού”.

S. G. Howe – J. C. Juncker
Μπορεί η πρώτη, ιστορική απεικόνιση να μην είναι φωτομοντάζ όπως η δεύτερη, σημερινή του mediasoup.gr, όμως οι διαφορές ως προς την ουσία του θέματος σταματούν εκεί.

Η αντιστροφή της πραγματικότητας καλά κρατεί από το 1821. Μιλάμε για τον πολιτισμικό προσανατολισμό του ελληνικού κράτους και -στη συγκεκριμένη περίπτωση- για τον όρο ...
“φιλελληνισμός”.

Η ιστορική διάσταση του φιλελληνισμού
Κατά την διάρκεια της Επανάστασης “φιλέλληνες” ονόμαζε το κομιτάτο του Λονδίνου όσους έστελνε ή σύστηνε στην προσωρινή κυβέρνηση Κουντουριώτη (όπως οι Ellice, Napier, Villévêque, δούκας του Sussex). Τ

ην καπηλεία και υποκρισία που συνόδευε τον όρο “φιλελληνισμός” έφτασαν να την καταγγείλλουν, ήδη από εκείνη την εποχή, απεσταλμένοι φιλελληνικών οργανώσεων όπως ο Samuel Gridley Howe (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι και οι ίδιοι βρίσκονταν εκτός της ευρύτερης ομάδας).



Και μια και ανοίξαμε το θέμα, επειδή το τσουβάλιασμα των λεγόμενων φιλελλήνων είναι άστοχο, να πούμε επιγραμματικά ότι θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να εξετάζουμε τι έπραξε ο καθένας και αν ο ίδιος αυτοσυστήθηκε ως “φιλέλληνας” ή τον σύστησε ως τέτοιο το διεθνές “φιλελληνικό” κέντρο, αυτό που καθόριζε την πολιτική “δάνεια-πολίτευμα-πληροφόρηση”.

Πρέπει να πούμε ότι η πλαστότητα του όρου “φιλελληνισμός” ενώ φαινόταν να εξυπηρετεί τις εκάστοτε ιδιοτέλειες, δεν ήταν ατομικό εφεύρημα κάποιου φιλέλληνα. Είχε κεντρικό σχεδιασμό, είχε προηγηθεί της Επανάστασης και στόχος ήταν ο προσδιορισμός του όρου “ελληνισμός“.

Με άλλα λόγια, στις περισσότερες περιπτώσεις ο -συνήθως μη συνειδητός- ρόλος του “φιλέλληνα” ήταν να ορίσει τον “Έλληνα” δηλαδή το υποκείμενο της Επανάστασης και συνεπώς τον στόχο της. Έτσι, κατακυρώθηκε μεταγενέστερα ως “φιλελληνική” η Επιτροπή του Λονδίνου και “φιλέλληνες” ο Canning, ο Bentham, και ο Bowring, ενώ κρύφτηκαν επιμελώς ένα σωρό στοιχεία, ακόμα και δηλώσεις του -φερέφωνου- Ιωάννη Ορλάνδου όπως: “Α και να ήξευρες, αδελφέ, τι θέλει να ειπή κομιτάτα!” (μερική παραδοχή του πλαστού φιλελληνισμού κατά την περίοδο θεσμοθέτησης του γαλλικού κόμματος, 1825), “Ολίγος χρυσός διέλυσε Συνελεύσεις” (κυνική παραδοχή και της ανάδειξης Κουντουριώτη στην ύστερη απολογία του, 1841).

“Γιούνκερ, ένας μεγάλος φιλέλληνας”
Ας πάμε στο σήμερα. Ποιος είναι ο νέος πρωθυπουργός της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προέκυψε μετά τις ευρωεκλογές του 2014;
Ο Ιωάννης-Κλαύδιος Γιούνκερ, που, από πρωθυπουργός του Λουξεμβούργου, έφτασε μέσω προεδρίας του Euro-group να γίνει πρωθυπουργός της Ευρώπης. Άρα το ότι πρόσφατα προτάθηκε να αποκτήσει τιμητικά την ελληνική ιθαγένεια, το ότι τιμήθηκε με τον Μεγαλόσταυρο του Τάγματος του Σωτήρα, αποκτά ιδιαίτερη σημασία.

Το όλο σκηνικό επιβεβαιώνει ότι η πρακτική να είναι αχυράνθρωπος ο “εκλεκτός” της αφανούς πολιτικής δεν αποτελεί ελληνική αποκλειστικότητα (βλ. Μπαρόζο, Ρομπάι, βαρώνη Άστον κλπ). Όμως και πάλι το θέμα δεν είναι η αξία μόνον αυτού του πολιτικού ανδρός, αλλά η δυνατότητα των επιλογών, δηλαδή η εικονικότητα της εκλογικής διαδικασίας, που περνάει μέσα από την εικονικότητα του κομματικού σκηνικού.
 Αυτή είναι που αναδεικνύει και την διαχρονικότητα του εικονικού δυτικού φιλελληνισμού.

Ας δούμε ελάχιστα στιγμιότυπα από την πρόσφατη παρουσία του Γιούνκερ στην “ελληνική κρίση”:
2011 - Ευ. Βενιζέλος στο Ρόιτερς: «Μεγάλος φιλέλληνας ο Γιούνκερ»
2012 - O ...φιλέλληνας κύριος Γιούνκερ
2013 - Ο φιλέλληνας Ζαν Κλώντ Γιούνκερ τη Δευτέρα στο Μegaron Plus σε μία διάλεξη που θα συζητηθεί- «Ευρώ: Απολογισμός και προοπτικές»
2014 - Ο «φιλέλληνας» Γιούνκερ στο τιμόνι της Ευρώπης, με έγκριση όλων των μεγάλων, εκτός Βρετανών

Όμως το 2010 ο ίδιος φιλέλληνας δήλωσε ότι το ελληνικό πρόβλημα χτίστηκε επί δύο-τρεις δεκαετίες. Κυρίως όμως, το 2009 ο ίδιος φιλέλληνας, ως πρόεδρος του Eurogroup δήλωσε “The game is over – we need serious statistics”, υποδηλώνοντας με τον τρόπο αυτό τι; ότι η ευθύνη για το 2000 ανήκει σε όλους τους Έλληνες;

Ότι η ΕΛΣΤΑΤ το 2010 θα έκανε αντικειμενική καταμέτρηση του ελλείμματος;
Γιατί αν δεν έχουμε την απαίτηση από τον Γιούνκερ να έχει ο ίδιος μαντικές ικανότητες, γνωρίζουμε σήμερα ότι με την στάση του τα 4 τελευταία χρόνια, αυτό ακριβώς υπονόησε.

Αθώοι ο ΓΑΠ, ο Παπακωνσταντίνου και ο Γεωργίου.
Ένοχος ο Σημίτης, αλλά μια που στην δυτική δημοκρατία οι πολιτικοί έχουν ασυλία, η ενοχή μεταβιβάζεται στους πολίτες. Δεν θα πάμε πιο βαθειά, αναζητώντας και τις αλχημείες της ΕΛΣΤΑΤ, άρα την εικονικότητα του ελλείμματος που μας έβαλε στην νέα γενοκτονία και τη νέα σκλαβιά.

Τι ζητάμε όμως από τον Γιούνκερ, όταν το πρόβλημα είναι οι δικοί μας που παθαίνουν βαριά κώφωση όταν αυτός που βάφτισαν φιλέλληνα, προκλητικά επαναλαμβάνει το 2012 την διεθνή προπαγάνδα με το αισχρό, συκοφαντικό, πλην έωλο περιεχόμενο: ότι χάρη σας κάνουμε Έλληνες που σας κρατάμε στην ευρωζώνη, αφού μας λέτε ψέματα από το 1999.





Φιλελληνικό “δια ταύτα”
Έτσι επαναλαμβάνεται για πολλοστή φορά η αντιστροφή της πραγματικότητας και ο κατήγορος γίνεται κατηγορούμενος. Στην θέση του Βαρνακιώτη βρίσκονται όλοι οι Έλληνες που θα πρέπει να απολογηθούν: Γιατί αλλοίωσαν τους προϋπολογισμούς σε συνεργασία με την Goldman Sachs; Όσο για τους αντιπροσώπους του εχθρού, φρόντισε και πάλι το εγχώριο σύστημα.

Ο Θάνος Βερέμης χαρακτήρισε τον Howe, ο Howe εκθείασε τον Finlay, o Καμπουράκης εκθείασε τον Finlay, ο Σαμαράς ο Σιούφας και η Χριστοφιλέα τον Jean-Claude Juncker και πάει και τέλειωσε. Όσο για τις εναλλακτικές δυνατότητες, δηλαδή την “διαμάχη αριστεράς-δεξιάς”, αυτή κι αν έχει διαχρονική εικονικότητα.

Από τους Torries-Whigs στην Βρετανία και το εγχώριο δίδυμο Κουντουριώτης-Ζαΐμης, φτάσαμε στην ευρωπαϊκή συγκυβέρνηση Juncker-Schulz, στην ελληνική συγκυβέρνηση ΠΑΣΟΚ-ΝΔ, στο διαγωνισμό Βενιζέλου-Σαμαρά για το ποιος θα αναδείξει περισσότερο “φιλέλληνα” τον Γιούνκερ.

Όπου νάναι φτάνουμε και στην ελληνική αριστεροκεντροδεξιά που βρίσκει ακόμα κάποια εμπόδια, τα υπερπηδά όμως αλλάζοντας πρόσωπα και προβάλλοντας τον Κασιδιάρη. Αυτό που διαφέρει ριζικά σε σχέση με το παρελθόν είναι ότι τότε είχαμε Κολοκοτρώνη-Καραϊσκάκη στην αντιπολίτευση, σήμερα έχουμε Κουβέλη-Τσίπρα.





Φιλελληνικό επιμύθιο:
Jean-Claude Juncker, chairman of the so-called Eurogroup of countries, declared
[Κακώς εισήλθε στο Ευρώ η Ελλάδα, όμως πρέπει να παραμείνει]:
“The game is over. We need serious statistics.”

τΚτΙ

Το καραβάκι της ιστορίας


Bookmark and Share

Δημοσιεύθηκε από nikos στις 7/23/2014 02:41:00 μ.μ.. Εσωτερικές ετικέτες , , .

0 σχόλια for "Η διαχρονικότητα του δυτικού “φιλελληνισμού”."

Leave a reply

Το ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ επιτρέπει την αυτόματη δημοσίευση σχολίων για να μπορούν οι επισκέπτες να συζητούν ελεύθερα σε παραγματικό χρόνο. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα σχόλια που δημοσιεύονται δεν ελέγχονται. Διαβάζουμε όλα τα σχόλια που δημοσιεύονται, και αν κρίνουμε ότι κάποια απο αυτά παραβιάζουν βασικούς κανόνες ενός πολιτισμένου διαλόγου, τα διαγράφουμε εκ των υστέρων.
Ποτέ δεν λογοκρίνουμε σχόλια με βάση την ιδεολογική, πολιτική, κομματική χροιά ή προτίμηση την οποία μπορεί να έχουν. Διαγράφουμε μόνο σχόλια που περιέχουν:
-γλώσσα επιθετική, ή και υβριστική απέναντι σε άλλους σχολιαστές ή αρθρογράφους του ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ, γλώσσα που δεν βοηθά τον πολιτισμένο διάλογο.
-εκδηλώνουν επιθετική διάθεση μέσω της έκφρασης χαράς για θανάτους ή προβλήματα υγείας άλλων ανθρώπων - δημόσια γνωστών ή μη.
-δυσφημούν με κατάφωρο τρόπο άλλους ανθρώπους χωρίς καμία απόδειξη για τους δυσφημιστικούς ισχυρισμούς.
περιλαμβάνουν ρατσιστικά, σεξιστικά, ή ομοφοβικά υπονοούμενα ή ευθείες αναφορές για άλλους ανθρώπους
σχόλια που στην ουσία έχουν ως αποκλειστικό στόχο να διαφημίσουν προϊόντα, υπηρεσίες, επιχειρήσεις, άλλες ιστοσελίδες, ή γενικότερα ό,τι μπορεί να θεωρηθεί ως spam.

Έκανα ένα σχόλιο στο ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ γιατί δεν το βλέπω;
-Δύο λόγοι μπορεί να υπάρχουν γιαυτό
-Το σχόλιο σου κρίθηκε από τους διαχειριστές ότι περιλαμβάνεται σε κάποια από τις παραπάνω περιπτώσεις απαγορευμένων σχολίων.
-Υπάρχει ένα τεχνικό πρόβλημα το οποίο προσπαθούμε να λύσουμε, ή δεν το έχουμε αντιληφθεί και θα θέλαμε να μας το υποδείξεις.
-Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στέλνοντας email στο epirus.ellas@yahoo.gr για να μας πεις το πρόβλημα που έχεις.

Γιατί δεν μπορώ να κάνω είσοδο (login) στο λογαριασμό μου ή να σχολιάσω;
-Αν έχεις κάνει κάποιο σχόλιο που παραβιάζει με κατάφωρο τρόπο τους παραπάνω κανόνες, ή αν το έχεις κάνει επανειλημένα, τότε μπορεί να σου έχουμε απαγορεύσει τη δυνατότητα σχολιασμού για αυτή τη συμπεριφορά. Αν πιστεύεις ότι πρόκειται για κάποιο λάθος, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στο epirus.ellas@yahoo.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

6978065852 - epirus.ellas@yahoo.gr
Υπεύθυνος ιστολογίου: Τρύφωνας Τιπούρτης.

Αναζήτηση

ΓΡΑΦΟΥΝ...

-Akis - Γιαννιώτης Ν.Π.- Ιωάννα - nikos - Άκης - xristos.konitsa - Δημήτρης -Νίκος Τ. - Παναγιώτης - Γιώργος Κ. - Κώστας Π.


Αναγνώστες