ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε "ΓΕΝΙΚΑ" για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε. ******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ***** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Headlines
online
- ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.****** Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Επιλέξτε τα πιο δημοφιλή θέματα από το "ΔΕΙΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ" ή επιλέξτε από όλη την ύλη του ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ . ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Δημοσιεύθηκε στις:9 Ιουλίου 2015
Αναρτήθηκε από Κώστας Παππάς

Εθνική ανησυχία προκαλεί η στάση της Αλβανίας απέναντι στην ελληνική μειονότητα.

Καταγγελίες για εκλογική νοθεία στη Χειμάρρα και όχι μόνο.

Γράφει ο Δημήτρης Περδίκης.
Στις 21 Ιουνίου πραγματοποιήθηκαν οι δημοτικές εκλογές στην Αλβανία. Ο Σοσιαλιστικός συνασπισμός (ΑSHE) του πρωθυπουργoύ Έντι Ράμα επικράτησε σαρωτικά αλλά και αλαζονικά κερδίζοντας τους περισσότερους δήμους, από τον βορρά, παραδοσιακό προπύργιο του...
δημοκρατικού κόμματος, μέχρι τον νότο με τους βορειοηπειρωτικούς δήμους. Κάποιοι ελάχιστοι δήμοι ανέδειξαν αιρετούς από τον δημοκρατικό συνασπισμό (ΑPPD) και ένας δήμος (της Φοινίκης) ανέδειξε νικητή τον Λεωνίδα Χρήστου του ελληνικού μειονοτικού κόμματος MEGA. Όλα τα υπόλοιπα κόμματα δεν μπόρεσαν να αναδείξουν ούτε έναν δήμαρχο. Συνολικά οι σοσιαλιστές κερδίζουν 44 δήμους, το δημοκρατικό κόμμα 16 και το MEGA 1. Με την νέα διοικητική μεταρρύθμιση η Αλβανία διαιρείται σε 61 διευρυμένους δήμους.

Βέβαια ο Αλβανός πρωθυπουργός για να παρουσιάσει αυτά τα ζηλευτά αποτελέσματα δεν χρησιμοποίησε και τόσο τίμια μέσα. Καταγγελίες για εκτεταμένη και αναμφισβήτητη νοθεία γίνονται από κόμματα και υποψηφίους και διαπιστώνονται στην προκαταρκτική έκθεση του ΟΑΣΕ. Εκτός από την νοθεία χρησιμοποιήθηκε άφθονο χρήμα, ψυχολογική βία, τεράστια παροχολογία και όλος ο κρατικός μηχανισμός.

Πριν από τις εκλογές ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν πραγματοποίησε δύο επισκέψεις, στην Πριστίνα και στα Τίρανα. Οι σχέσεις των δυο χωρών γίνονται όλο και στενότερες, θα λέγαμε αδελφικές. Ο Αλβανός πρωθυπουργός προσπαθεί να μοιάσει στον Τούρκο πρόεδρο στον τρόπο που σκέφτεται, ενεργεί και πολιτεύεται. Η αλαζονική του συμπεριφορά και οι τρόποι του θυμίζουν Ερντογάν, το ίδιο και η εθνικιστική ρητορική του. Ο Ράμα, στην θέση του νέο-οθωμανικού τουρκικού δόγματος, ενστερνίζεται το δόγμα της μεγάλης ή φυσικής Αλβανίας.

Στις δημοτικές εκλογές ο Αλβανός πρωθυπουργός ήθελε να σαρώσει τους πάντες, να εμφανιστεί ως ο απόλυτος ηγέτης, να συντρίψει το δημοκρατικό κόμμα, να εξαφανίσει αυτοδιοικητικά την βορειοηπειρωτική «Ομόνοια» - ΚΕΑΔ, αλλά πάνω από όλα ήθελε να κρατήσει την Χιμάρα.




Ως προς το Δημοκρατικό κόμμα φαίνεται πως ο νέος του αρχηγός Λουλζίμ Μπάσα δεν έχει τα ηγετικά προσόντα του προκατόχου του Σαλί Μπερίσα.

Το ΚΕΑΔ, η πολιτική έκφραση της ΔΕΕΕΜ «Ομόνοια», με πρόεδρο τον Βαγγέλη Ντούλε, ένα κόμμα με έναν και μόνο εκπρόσωπο στο αλβανικό κοινοβούλιο ήταν κάτι που ίσως δεν μπορούσε να αντέξει ο αλαζονικός χαρακτήρας του Ράμα. Ο Ντούλες ήταν αντιπρόεδρος της αλβανικής βουλής και είχε παραιτηθεί διαμαρτυρόμενος όταν ο Ράμα διόρισε τον ανθέλληνα πρόεδρο του κόμματος των Τσάμηδων Σπετίμ Ιντρίζι ως β΄ αντιπρόεδρο. Το περασμένο έτος τον είχε συνέχεια μπροστά του, όταν ο Βαγγέλης Ντούλες του εναντιωνόταν στην νέα διοικητική διαίρεση αλλά και σε κάθε ανθελληνική του προσπάθεια. Αυτά σίγουρα ο μιμητής του Ερντογάν δεν μπορούσε να τα αντέξει.

Η Χειμάρρα όμως σήμαινε πολλά για τον Ράμα. Είναι ένας πανέμορφος τόπος με υπέροχες παραλίες, ότι πρέπει για μπίζνες. Είναι όμως και ένα εθνικιστικό λάβαρο για τους Αλβανούς, πουλάει και φέρνει ψήφους. Πριν λίγους μήνες είχε δηλώσει στο αλβανικό κοινοβούλιο πως «οι Χειμαρριώτες είναι περίεργοι, πολλά χρόνια έχουμε συνέχεια προβλήματα με αυτούς και τώρα πρέπει όλα αυτά να τακτοποιηθούν».

Στην προεκλογική περίοδο επισκέφτηκε την Χειμάρρα δύο φορές, ελάχιστοι ήλθαν να τον ακούσουν. Εκβίασε ανοικτά «Αν δεν ψηφίσετε τον υποψήφιό μας, δεν θα έχετε νερό». Ακόμα, εξαιρετικά… δημοκρατικά δήλωσε «Δεν με ενδιαφέρει τι θα ψηφίσουν οι Χειμαρριώτες, δήμαρχος θα γίνει αυτός που θέλω εγώ». Για τον υποψήφιο της «Ομόνοιας - ΚΕΑΔ» αναφερόταν με τα λόγια: Ο ακατονόμαστος, ο καταραμένος. Σε άρθρα εξ άλλου τον κατηγορούσαν ως τρομοκράτη και άνθρωπο της Ελλάδας. Όμως οι Χειμαρριώτες με υποψήφιο δήμαρχο τον Διονύση Φρέντη Μπελέρη έδωσαν έναν υπεράνθρωπο αγώνα για να κερδίσουν τον δήμο τους, παλεύοντας απέναντι στον κρατικό μηχανισμό. Όλες οι δημοσκοπήσεις τους έδειχναν να προηγούνται με διαφορά. Οι προεκλογικές συγκεντρώσεις τους ήσαν πολλαπλάσιες σε όγκο από του σοσιαλιστή υποψήφιου. Τα αποτελέσματα της κάλπης όμως έδειξαν άλλα. Γκέργκη Γκόρο (ΣΚ) 56%, Μπελέρης (Ομόνοια) 27%. Σύντομα επίσης άρχισαν να εμφανίζονται και οι πρώτες αποδείξεις της νοθείας.



Παραβιασμένες κάλπες που τις είχαν ξανακλείσει με άλλον κωδικό. Αποτελέσματα που δεν συνέπιπταν με τον αριθμό των ψηφισάντων, το 20% των ψηφοδελτίων που ψήφισαν Μπελέρη κηρύχθηκαν άκυρα, και πολλά άλλα.

Το σχέδιο «Νέα Χειμάρρα» που έχει εξαγγείλει ο Έντι Ράμα προβλέπει υφαρπαγή της γης της Χειμάρρας που θα δοθεί σε μεγαλοεπιχειρηματίες για την δημιουργία τουριστικών χωριών και άλλων παρόμοιων επιχειρήσεων. Σχεδιάζεται ακόμα η ανέγερση οικισμού που θα στεγάσει τις χιλιάδες των έποικων που θα στελεχώσουν τις επιχειρήσεις. Στο σχέδιο αυτό συνεργάτης του Ράμα είναι ο βουλευτής του σοσιαλιστικού κόμματος και μεγαλοεπιχειρηματίας Κότσο Κοκδήμα και εκτελεστικό όργανο ο δήμαρχος Γκέργκη Γκόρο.

Πιο νότια στον δήμο Κονίσπολης, ο Τσάμης Σουαϊπ Μπεκίρι εμφανίζεται νικητής με 44% έναντι του Έλληνα Αναστάση Γκούντα με 17%. Ο δήμος αυτός κατοικείται από βορειοηπειρώτες και από Τσάμηδες μουσουλμάνους οι οποίοι ‘έξω από το χωριό Τζάρα έχουν ανεγείρει μεγάλο μνημειακό συγκρότημα για την καλλιεργούμενη μυθοπλασία τους περί γενοκτονίας των από τους Έλληνες και των απαιτήσεών τους επί της καλούμενης Τσαμουριάς. Κάθε χρόνο το τελευταίο Σάββατο του Ιουνίου διοργανώνονται εκδηλώσεις και πορεία προς τον μεθοριακό σταθμό Μαυροματίου Θεσπρωτίας.




Μέσα σε όλα αυτά τα μαύρα σύννεφα για τον ελληνισμό της Αλβανίας υπάρχει και μια ηλιαχτίδα. Οι ελληνορθόδοξοι της Πρεμετής, συνασπισμένοι, όμως με το δημοκρατικό κόμμα (το ΚΕΑΔ έχει ελάχιστα ερείσματα στην Πρεμετή), κατόρθωσαν να ανατρέψουν τον προηγούμενο δήμαρχο Gilberto Jace (ΣΚ) και να αναδείξουν τον ελληνορθόδοξο Νίκο Σουπούλη (ΔΚ). Να θυμίσω εδώ τα όσα είχαν γίνει στην Πρεμετή με την εκκλησία του παζαριού, με την απομάκρυνση των εικόνων και των ιερών σκευών και την βίαιη συμπεριφορά σεκιουριτάδων κατά των πιστών.

Οι δημοτικές εκλογές στην Αλβανία δίνουν το στίγμα της σημερινής πολιτικής θέσης της χώρας. Δημιούργησαν όμως δυναμικές που θα τις δούμε να εξελίσσονται όπως και καταστάσεις που επιτείνουν την ανησυχία του βορειοηπειρωτικού ελληνισμού.

Δημοσιεύθηκε στα ΕΠΙΚΑΙΡΑ τεύχος 296 (3-8 Ιουλίου 2015)


Bookmark and Share

Δημοσιεύθηκε από Κώστας Παππάς στις 7/09/2015 09:55:00 μ.μ.. Εσωτερικές ετικέτες , , .

7 σχόλια for "Εθνική ανησυχία προκαλεί η στάση της Αλβανίας απέναντι στην ελληνική μειονότητα."

  1. Ανώνυμος

    ας μην ξεχναμε τους βλαχους της πρεμετης οι οποιοι και ανεδειξαν ελληνορθοδοξο δημαρχο ... και γενικοτερα τους βλαχους της νοτιου αλβανιας...σημερα βεβαια ο εξαλβανισμος , και η ρουμανικη προπαγανδα εχουν δημιουργησει τερατια συγχηση στον εκτος ελλαδος βλαχικο ελληνισμο...ας δουμε όμως οι ιδιοι αυτοι βλαχοι [ της Αλβανιας και των Σκοπιων ] τι συνειδηση ειχαν τα παλια χρονια......ας δουμε καταρχήν τι συνειδηση ειχαν όχι οι βλαχοι της Ελλαδος [ που και καλα τους εκανε ''ελληνες'' οΙ εθνοποιητικοΙ μηχανισμοΙ της ρωμιοσύνης αφοτου ενεταχθηκαν τα χωρια τους εντος ελληνικης επικρατειας κλπ περειργα που λενε οι ελληνόφωνοι εθνομηδενιστες και γειτονες εθνικιστες ].....οι οποιοι ποτε δεν ενεταχθηκαν εντος ελληνικου κρατους ουτε τοτε ουτε σημερα......
    '''''Όμως, οι βλαχόφωνοι Έλληνες του Μοναστηρίου παρουσίασαν πρωτοφανή οικονομική και πολιτιστική ανάπτυξη κατά τον 19ο αιώνα, η οποία τους επέτρεψε να χρηματοδοτήσουν εκκλησίες, σχολεία και συλλόγους, με τα οποία μπόρεσαν να αντέξουν στις ξένες πιέσεις. Χαρακτηριστικό του εθνικού αυτοπροσδιορισμού της ίδιας κοινότητας είναι το υπόμνημα που απηύθυναν προς τις Μεγάλες Δυνάμεις το 1903, το οποίο κατέληγε: "...λαλούμεν ελληνιστί, βουλγαριστί, βλαχιστί, αλβανιστί, αλλ` ουδέν ήττον εσμέν άπαντες Έλληνες και ουδενί επιτρέπομεν ν` αμφισβητεί προς ημάς τούτο".
    ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΩΤΕΣ..Μοναστηρι , πολης των Σκοπιων [ την ελληνικη ονομασια την ειχαν δωσει οι ιδιοι οι διγλωσσοι βλαχοι ] ......Ελληνες παντες παροτι τετραγλωωσοι...και είναι λογικο μιας η περιοχη του ηταν στα ορια αλβανοφωνιας [ στα δυτικα βρισκοτανε η Κορυτσα ] , ενώ περιβαλονταν από πλειστα οσα βουλγαρικα[ και όχι μακεδονικα όπως λεγοντε σημερα] χωρια για αυτι και μιλάγανε και βουλγαρικα , ενώ μιλάγανε όχι ρουμανιστι αλλα βλαχιστι και ελληνιστι [λογικο αφου ηταν ελληνες διγλωσσοι ] και μονοι τους φτιαξανε το ελληνικο τους σχολειο [ ουτε ρουμανικο ουτε τουρκικο ουτε βουλγαρικο ] ...δεν του το επεβαλε κανενα ''''ελληνικο΄''κρατος προσπαθώντας να τους ''''''εξελληνισει'''''......
    ΠΑΜΕ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟΒΟ , παλι των σκοπιων [ στα αρχαια χρονια υπηρχε στη περιοχη μακεδονικη πολη με το ονομα ΜΕΓΑΡΑ καθολου τυχαιο ]
    Σε επιστολή της Κοινότητας Μεγάροβου στις 12 Ιουνίου 1907, που υπογράφεται από τους ιερείς και 102 οικογένειες, περιγράφεται με ακρίβεια η ταυτότητα της: ««… η δική μας κοινότητα, θεωρεί ιερό της καθήκον να ενώσει μαζί με των άλλων αδελφών μας και τις δικές μας διαμαρτυρίες. Δεν αποτελούμε χωριστή ομάδα από το ελληνικό γένος… Λεγόμαστε Βλάχοι… οι πόθοι μας, τα αισθήματά μας, είναι συνταυτισμένα, αιώνες τώρα, με των ελληνοφώνων αδελφών μας… Είμασταν και θα είμαστε Έλληνες» (ακολουθούν οι υπογραφές των ιερέων και 102 οικογενειών).ΚΑΙ ΜΙΛΑΝΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ....ΚΑΙ ΕΧΟΥΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΗΜΑΣΤΑΝ ΛΕΕΙ ΕΛΛΗΝΕΣ...ΑΥΤΟ ΤΟ ΗΜΑΣΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ....
    ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΡΝ ΤΟΥΣ ΒΑΛΚΑΝΙΚΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ..ΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ [ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΝΕΤΑΧΘΗΚΑΝ ΠΟΤΕ] ΚΑΙ ΜΑΚΡΥΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ , ΑΦΟΥ ΖΟΥΣΑΝ ΕΝ ΜΕΣΩ ΣΛΑΒΙΚΩΝ-ΒΟΥΛΓΑΡΙΚΩΝ [ΣΗΜΕΡΑ ''''ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ''' ] ΧΩΡΙΩΝ , ΥΠΟ -ΑΛΒΑΝΟΜΟΥΣΟΥΛΑΜΝΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ....ΑΥΤΟΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΠΡΩΤΟΙ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΙ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΒΟΥΛΓΑΡΩΝ ΚΟΜΙΤΑΤΖΙΔΩΝ

  2. Ανώνυμος

    ΑΣ ΠΑΜΕ ΣΤΟΥΣ ΒΛΑΧΟΥΣ ΠΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ ΦΥΓΑΝΕ ΚΑΙ ΕΙΧΑΝΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΘΕΙ ΣΤΟ ΔΥΡΡΑΧΙΟ ΚΑΙ ΤΑ ΤΙΡΑΝΑ ΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ .......[ΟΥΤΕ ΕΝΕΤΑΧΘΗΣΑΝ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΣ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΥΣ ΠΛΗΘΥΣΜΟΥΣ]
    Ἀλ­λά τό ἴ­διο ἔ­τος, 1904, ἐ­πι­κει­μέ­νη­ς τῆς Ἀ­πο­γρα­φῆς τοῦ Χιλ­μῆ πα­σᾶ, κα­τέ­φθα­σε ἀ­πὸ τὴ Ρώ­μη ὁ Ρου­μᾶ­νος δι­πλω­μά­της N. Burileanu στὸ Δυρ­ρά­χιο μὲ μο­να­δι­κὸ σκο­πὸ τὸν πειθαναγκα­σμὸ τῶν Βλάχων νὰ ἀ­πο­γρα­φοῦν ὡς ……Ρου­μᾶ­νοι. Ὡ­στό­σο, σύμ­φω­να μὲ τὶς ἀρχεια­κὲς πη­γές, τὶς ὁ­ποῖ­ες δι­ε­ρεύ­νη­σε ἡ Ἐ­λευ­θε­ρί­α Νι­κο­λαΐ­δου,
    , «οἱ Βλα­χό­φω­νοι τῶν Τυράννων πι­στοὶ στὴν ἑλ­λη­νι­κὴ ἰ­δέ­α, μὲ σθέ­νος ἀ­πάν­τη­σαν ὅ­τι τί­πο­τε τὸ κοι­νὸ δὲν συ­νέ­δε­ε τὴ Ρου­μα­νί­α μὲ αὐ­τούς, οἵ­τι­νες στερ­ρῶς ἐ­χό­με­νοι τῶν πα­τρώ­ων, δὲν θὰ ἐ­πι­τρέ­ψω­σι σκάνδαλα καὶ ζι­ζά­νια καὶ ὅ­τι αἱ ὑ­πο­σχέ­σεις αὐ­τοῦ πε­ρὶ ἱ­δρύ­σε­ως τῆς σχο­λῆς μὲ πολ­λάς γλώσσας, καὶ Ἐκ­κλη­σί­ας με­γα­λο­πρε­ποῦς καὶ προ­στα­σί­ας ἰ­σχυ­ρᾶς ὑ­πὸ τὴν αἰ­γί­δα τῆς Ρουμα­νί­ας, σκο­πού­σης, ὡς εἶ­πε, νὰ συ­στή­ση καὶ Προ­ξε­νεῖ­ον ἐν Δυρ­ρα­χί­ῳ, δὲν δύ­ναν­ται νὰ μει­ώ­σω­σι τὴν ἀ­πε­ρι­ό­ρι­στον ἀ­γά­πην των πρὸς τὴν Ἑλ­λάδα. Πρό­σθε­σαν ἐ­πί­σης πὼς κά­θε ἀπό­πει­ρα δε­λε­α­σμοῦ τους μὲ χρή­μα­τα ἢ ἄλ­λα μέ­σα θὰ ναυ­α­γοῦ­σε, ὅ­πως εἶ­χε γί­νει στὸ παρελ­θόν. Ἀ­κό­μη καὶ αὐ­τὴ ἡ βί­α ἂν χρη­σι­μο­ποι­οῦν­τα­ν ἀ­πὸ τοὺς μπέ­η­δες τῆς πε­ρι­ο­χῆς, ὅπως εἶ­χε γί­νει πρὶν ἀ­πὸ πέν­τε χρό­νια, ὕ­στε­ρα ἀ­πὸ συμ­φω­νί­α τῶν μπέ­η­δων μὲ τὴν ρουμανικὴ κυ­βέρ­νη­ση δὲν θὰ ἀ­πέ­δι­δε».
    Ὁ κα­θη­γη­τή­ς τοῦ πα­νε­πι­στη­μί­ου τῆς Σορ­βόν­νης V. Berard σὲ συγ­γρα­φὴ του με­τα­φρα­σμέ­νη καὶ στὴν ἑλ­λη­νι­κὴ γλῶσ­σα ἀ­πὸ τὸ 1897, ἀ­να­φέ­ρε­ται στὸν Ἑλ­λη­νι­σμὸ τοῦ Δυρ­ρα­χί­ου
    «Σὲ ὅ­λα τὰ ὑ­παί­θρια κα­φε­νεῖ­α μι­λοῦν ἑλ­λη­νι­κά. Τὸ Δυρ­ρά­χιο ἦ­ταν τὸ φυ­σι­κό τους (τῶν Βλάχων) λι­μά­νι γιὰ τὶς σχέ­σεις μὲ τὴν Ἀγ­κῶνα, τὴ Ρα­γού­λα, ἢ τὴ Βε­νε­τί­α». Συμ­πλη­ρώ­νει δὲ ὅτι ἕ­να αἰ­ῶνα με­τὰ τὴν ἑλ­λη­νι­κὴ ἐ­πα­νά­στα­ση τὸ Δυρ­ρά­χιο «πα­ρα­μέ­νει κου­τσο­βλά­χι­κο λι­μά­νι». Σὲ ἄλ­λο ση­μεῖο­ τῆς συγ­γρα­φῆς του ὁ Berard ἀ­πο­κα­λύ­πτει: «Ἡ βλά­χι­κη συ­νοι­κί­α τοῦ Ἐλ­βα­σάν, ὅ­πως καὶ ἡ ἄλ­λη τοῦ Πε­κι­νί, ση­μει­ώ­νει καὶ αὐ­τὴ ἕ­να σταθ­μὸ στὸ με­γά­λο ἐμ­πο­ρι­κὸ δρό­μο τῶν Βλά­χων ἀ­πὸ τὴν Πίν­δο στὸ Δυρ­ρά­χιο. Οἱ Βλά­χοι αὐ­τοὶ ἔ­χουν τὴν δι­κή τους Ἐκ­κλη­σί­α, τὴ δική τους γλῶσ­σα καὶ τὰ δι­κά τους σχο­λεῖ­α (…). Ἑλ­λη­νι­κὸς ὁ κλῆ­ρος τους, ἑλ­λη­νι­κὴ ἡ λειτουρ­γί­α τους (…). Κον­το­λο­γὶς ἔχουν ἑλ­λη­νι­κὴ συ­νεί­δη­ση καὶ δη­λώ­νου­ν Ἕλ­λη­νες».
    Δηλαδη οι Βλαχοι της βορειας αλβανιας ηταν και δηλωναν ελληνες και δεν θελανε καμια σχεση - καπηλια με τους Ρουμάνους....οι βλαχοι της βορειας αλβανιας...τελειως μακρια από τον ελληνοφωνο-ελληνικο κοσμο...και μια ζωη υπο καθεστώτα μη ελληνικα....και όμως ηταν ελληνες....
    τι να πουμε για τους Βλαχους της βορειου ηπειρου...ότι ακομα και ο πρωθυπουργος της αυτονομης βορειου ηπειρου το 1914 ηταν βλαχος από το Κεστορατι Αργυροκστρου ...η ότι πολεμήσανε με τους λοιπους βορειοηπειροτες εναντιον του αλβανικου κρατους για ακριβως αυτην την αυτονομια της Βορειου Ηπειρου....

  3. Ανώνυμος

    ΠΑΜΕ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΒΛΑΧΟΥΣ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ.......ΩΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΤΟΣΚΗΔΩΝ ΟΙ ΒΛΑΧΟΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΤΑΦΥΓΑΝΕ ΣΤΑ ΒΟΡΕΙΟΔΥΤΙΚΑ ΤΗΣ ΚΟΡΥΤΣΑΣ ΚΑΙ ΙΔΡΥΣΑΝΕ ΤΗΝ ΒΟΣΚΟΠΟΛΗ [ ΓΝΩΣΤΗ ΚΑΙ ΩΣ ΜΟΣΧΟΠΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΙΑΤΙ ΞΕΡΑΝΕ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΤΟΥΣ ]..ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1768 ΗΤΑΝ Η ΤΡΙΤΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΠΟΛΗ ΤΩΝ ΒΑΛΚΑΝΙΩΝ ΜΕ 35000 ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΒΛΑΧΟΥΣ.......ΠΑΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΕΠΑΘΕ ΑΥΤΗ Η ΠΟΛΗ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΚΩΜΟΠΟΛΗ.....
    Σύμφωνα με μαρτυρία του κώδικα της Μονής του Τιμίου Προδρόμου η Μοσχόπολη χτίστηκε γύρω στα 1330. Ονομαζόταν και Βοσκόπολη επειδή οι πρώτοι κάτοικοι της ήταν κτηνοτρόφοι....''''Με βεβαιότητα γνωρίζουμε ότι γύρω στα 1700 ιδρύεται στη Μοσχόπολη με δαπάνη των αποδήμων Μοσχοπολιτών, Σχολή με την επωνυμία "Ελληνικόν Φροντιστήριον". ..ΝΑ ΠΟΙΑ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΕΙΧΑΝΕ ..ΦΤΙΑΧΝΑΝΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ ΚΑΝΕΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ....ΜΕΤΑ ΤΑ ΟΡΛΩΦΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΘΟΔΟ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΣΤΟ ΜΩΡΙΑ Η ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΛΕΗΛΑΤΗΣΑΝΕ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΗΤΑΝ Η ΜΟΣΧΟΠΟΛΗ [ ΑΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕ ΤΟ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙ Η ΘΗΒΑ Η ΤΡΙΠΟΛΟΤΖΑ ΚΛΠ ΚΛΠ].... ΚΑΙ ΠΑΡΟΤΙ ΠΑΡΟΤΙ ΔΕΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΗΣΕ Η ΜΟΣΧΟΠΟΛΗ ΟΠΩΣ Ο ΜΩΡΙΑΣ....ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΑΛΒΑΝΟΙ ΤΗΝ ΚΑΨΑΝΕ ΓΙΑ ΑΝΤΙΠΟΙΝΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΑΦΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΤΗΝ ΞΕΡΑΝΕ ΩΣ ΠΟΛΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ..ΑΡΑ ΤΗΝ ΘΕΩΡΗΣΑΝΕ ΩΣ ΟΜΟΦΥΛΗ ΚΑΙ ΑΡΑ ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΑΝΑΤΑΡΑΧΗΣ .....ΚΛΠ.....ΠΑΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΟΥΣ ΞΑΝΑΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ Η ΒΟΣΚΟΠΟΛΗ.....

  4. Ανώνυμος

    Λίγους μήνες μετά την καταστροφή του 1769 επιστρέφουν στη Μοσχόπολη γύρω στις 5.000 κάτοικοί της που είχαν καταφύγει στα γύρω βουνά. Το ελληνικό σχολείο επαναλειτουργεί χωρίς όμως να αποκτήσει ποτέ τη φήμη και ακτινοβολία της παλιάς Ακαδημίας. Οι Μοσχοπολίτες όμως της διασποράς δεν ξεχνούν τη γενέτειρα τους.
    Στα 1840 με οικονομική ενίσχυσή τους, κυρίως εκ μέρους του Γεωργίου Σίνα ανεγείρουν το νέο κτίριο του ελληνικού σχολείου στο οποίο στεγάστηκαν το Νηπιαγωγείο, το Παρθεναγωγείο, και το Ημιγυμνάσιο της πόλης. Το νέο σχολείο λειτούργησε χωρίς κλυδωνισμούς ως το 1916 όταν η πολύπαθη Μοσχόπολη καταστρέφεται από τα άτακτα σώματα του Αλβανού Σαλή Μπούτκα στα πλαίσια επιχειρήσεων του Α Παγκοσμίου πολέμου.
    Χαρακτηριστικές είναι οι επιστολές που ανταλλάσσονται ανάμεσα στον Σαλή Μπούτκα και τους Μοσχοπολίτες προκρίτους.
    Λιάβδαρι 15 Οκτωβρίου 1916
    Προς τους Αζάδες χωρίου Μοσχοπόλεως
    Sali Butka
    ...Σας πληροφορώ ότι αύριο έρχομαι στη Μοσχόπολι. Ειδοποιήστε το λαό της ότι δεν έρχομαι για καταστροφή ούτε για λεηλασία αλλά έρχομαι να καταλάβω αυτήν και να υψώσω την Αλβανική σημαία εν ονόματι της Αλβανίας. Μάθετε καλώς ότι τα μέρη τυγχάνουν αλβανικά και όχι όπως φαντάζεσθε εσείς. Απόδειξη ότι η Ελλάς δύο φορές τα κατέλαβε τα μέρη αυτά και δύο φορές τα εγκατέλειψε. Μη γελασθεί κανείς από σας να ρίξει καμιά τουφεκιά εναντίον μας, διότι θα γίνει αίτιος να καεί το χωριό σας...
    Σαλή Μπούτκα.
    Συντετριμμένοι οι Μοσχοπολίτες πρόκριτοι συνυπογράφουν την απάντηση:
    Αξιότιμε Σαλή Μπέη
    Σας ειδοποιούμε ότι η επιστολή σας ελήφθη. Μάθετε ότι η Μοσχόπολις κατελήφθει επ ονόματι της Εθνικής Αμύνης και αν επιχειρήσεις να καταλάβει αυτήν θα αντισταθούμε.
    Οι Μοσχοπολίτες σιωπηλοί γνωρίζουν ότι ήρθε να πληρωθεί η εκ παραδόσεως περισωθείσα προφητεία του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού, ο οποίος επισκεπτόμενος την πόλη στη μεγάλη δόξα της το 1760 προφήτευσε "... ελεύσεται ημέρα και η πόλις λεηλατηθήσεται και άχρι θεμελίων αυτής καταστραφήσεται". Διότι γνωρίζουν ότι η μοίρα της πόλης τους με αυτήν της Κορυτσάς, είχε χαραχθεί αλλού.
    ΑΥΤΟΙ ΗΤΑΝ ΟΙ ΜΟΣΧΟΠΟΛΙΤΕΣ ΒΛΑΧΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΙΓΛΩΣΣΟΙ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ....ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΕΝΕΤΑΧΘΗΣΑΝ ΠΟΤΕ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΩΝ ΚΛΠ ΚΛΠ...ΑΛΛΩΣΤΕ ΣΧΟΛΕΙΑ ΙΔΡΥΑΝΕΝ ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ ΤΑ ΙΔΡΥΣΕΙ ΑΚΠΟΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟ ...ΑΚΥΡΗ Η ΠΑΡΑΜΥΘΑ ΣΑΣ...Η ΠΟΛΗ ΠΑΛΙ ΚΑΤΑΣΤΡΑΦΗΚΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ..ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΔΥΟ ΦΟΡΕΣ.....

  5. Ανώνυμος

    παμε να δουμε από που ξεκινήσανε οι βλαχοι και τι ομολογουν και οι ιδιοι οι ρουμανοι ιστορικοι......Οι ίδιοι οι Βλάχοι δεν έχουν παραδόσεις οτι ήρθαν από κάποιο μέρος, και δεν διασώθηκαν στα τραγούδια τους διηγήσεις για κάποιο ρωμαίο στρατηγό, κάποιους προπάτορες, ή τα χλωρά λιβάδια κάποιας μακρυνής πατρίδας [ Ρουμανιας κλπ ] που έχασαν διωκόμενοι από Σλάβους. Η παράδοση όλων των Βλάχων της Μακεδονίας που ρώτησε ο Weigand κατά το 1890 έδειχνε οτι ο τόπος αυτός [ της βορειας ελλαδας ] ήταν η πατρογονική τους πατρίδα. Μετακινήσεις είχαν γίνει κατά την παραδοσιακή μνήμη, αλλά σε σχετικά μικρές αποστάσεις. .... η αυτοχθονια τους στο βορειο - ακριτικο ελλαδικο [ βορειο ηπειρο και στα βορεια της μακεδονιας-Θρακης ]αποδυκνυεται και από αλλα...... τον καιρό του Ιουστινιανού [ 6οσ αιωνας ], τα αυτόχθονα αυτοκρατορικά στρατεύματα λατινοφωνούσαν. Ο ιστορικός της εποχής Θεοφύλακτος Σιμοκάττης, περιγράφοντας την εκστρατεία κατά των Αβάρων στη Θράκη, το 579-582, σημειώνει αποκαλυπτικά ότι η λατινική λαλιά ήταν η «πατρώα φωνή» των πολεμιστών [οι οποιοι και ηταν στρατιώτες από τον βορειο ελλαδκο χωρο μακεδονιας- θρακης ] Το ίδιο επαναλαμβάνει ο Θεοφάνης
    Ο δε ακολουθών εταίρος εφώνει τη πατρώα φωνή «τόρνα, φράτερ,τόρνα» και ο μεν κύριος του ημιόνου την φωνήν ουκ ήσθετο, οι δε λαοί, ακούσαντες και τους πολεμίους επιστήναι αυτοίς υπονοήσαντες, εις φυγήν ετράπησαν «τόρνα, τόρνα» μεγίσταις φωναίς ανακράζοντες.ΑΡΑ Η ΛΑΤΙΝΟΦΩΝΙΑ ΣΤΟΝ ΒΟΡΕΙΟ ΕΛΛΑΔΙΚΟ ΧΩΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΑΛΙΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΝΗ ΚΑΘΟΔΟ ΡΟΥΜΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΚΑΝΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ ΔΕΝ ΚΑΤΕΓΡΑΨΕ ΟΥΤΕ ΕΛΛΗΝΑΣ ΣΕΡΒΟΣ Η ΒΟΥΛΓΑΡΟΣ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΡΟΥΜΑΝΟΣ ....ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΚΑΠΟΙΟΙ ΤΟ ''''ΥΠΕΘΕΣΑΝ'' ΤΑ ΚΑΤΟΠΙΝΑ ΧΡΟΝΙΑ ΛΟΓΩ ΕΛΛΗΨΕΩΣ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ ... ΚΑΜΙΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΘΟΔΟΥ..... ΜΟΝΟ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ.....ΝΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΠΕΡΙ ΑΥΤΟΧΘΟΝΩΝ ΜΕΝ ΛΑΤΙΝΟΦΩΝΗΣΑΝΤΩΝ ΔΕ [ ΛΟΓΩ ΡΩΜΑΙΟΚΡΑΤΙΑΣ ] ......Ιωάννου Λυδού, βυζαντινού χρονογράφου του στ’ αι., ο οποίος βεβαιώνει ότι στα χρόνια του οι περισσότεροι κάτοικοι της Βαλκανικής είναι Έλληνες και μιλούν τη γλώσσα των Ιταλών, δηλ. τη λατινική. «Νόμος αρχαίος ην πάντα μεν τα οπωσούν πραττόμενα παρά τοις Επάρχοις, τάχα δε και ταις άλλαις των αρχών, τοις Ιταλών εκφωνείσθαι ρήμασιν… τα δε περί την Ευρώπην (δηλ. χερσόνησο του Αίμου) πραττόμενα πάντα την αρχαιότητα διεφύλαξεν εξ ανάγκης, διά το τους αυτής οικήτορας, καίπερ Έλληνας εκ του πλείονος όντας [ οι περισσοτεροι δηλαδή] , τη των Ιταλών φθέγγεσθαι φωνή και μάλιστα τους δημοσιεύοντας». Το χωρίο αυτό, πέραν της γλωσσικής, ότι δηλ. οι Έλληνες ομιλούν λατινικά, ενέχει και εθνολογική σημασία, γιατί αποδεικνύει τόσο την πληθυσμιακή υπεροχή του ελληνισμού στο χώρο της Χερσονήσου του Αίμου όσο και την λατινοφωνία Ελλήνων.....αυτων απόγονοι είναι οι Βλαχοι....που λογω της ανοδους-καταφυγης τους στα βουνα λογω της καθοδου σλαβικων και αλλων βαρβαρων φυλων [ καταφυγανε στην ανατολικη και βορεια πινδο [ στη βορεια ηπειρο ] κρατησανε τη λατινοφωνια αφου απομονωθήκανε γεωγραφικα για πολλα χρονια σε ορεινες περιοχες ......αλλα διατηρήσανε την ελληνικη τους εθνικη συνειδηση ..αυτό φαινεται από το ότι ηταν ισως οι πρωτοι εκ των ελληνων που από τα μεσα του 1700 ειχαν αρχισει να ιδρυουν ελληνικα σχολεια στους τοπους τους .....

  6. Ανώνυμος

    ἀ­πο­δει­κνύ­ε­ται ἡ αὐτο­χθό­νια τῶν Βλά­χων, πα­ρα­δε­κτὴ δὲ καὶ ἀ­πὸ διακε­κρι­μέ­νους ἐκ­προ­σώ­πους τῆς ρου­μα­νι­κῆς ἐ­πι­στή­μης, π.χ. τοὺς A. D. Xenopol, A. Philippide, V. Parvan, T. Panpahagi, R. Vulpe, A. Procopovici, Th. Capidan…… Ὁ δὲ τελευ­ταῖ­ος, ἀ­φοῦ εἶ­χε με­σου­ρα­νή­σει ὡς πρω­τα­γω­νι­στής τῆς ρου­μα­νι­κῆς προ­πα­γάν­δας, κα­τὰ τὰ τέ­λη τῆς ζω­ῆς του ἔ­φτα­σε καὶ σὲ ἀν­τι­δι­κί­α μὲ τὸν κα­θη­γη­τή του στὸ Πα­νε­πι­στή­μιο τῆς Λει­ψί­ας G. Weigand, πα­σί­γνω­στο μί­σθαρ­νο ὄρ­γα­νο!
    Με­τα­ξὺ δὲ τῶν ἐ­πι­στη­μό­νων ἄλ­λων χω­ρῶν, οἱ ὁ­ποῖ­οι ὑ­πο­στη­ρί­ζουν τὴν αὐ­το­χθο­νί­α τῶν Βλάχων, συγ­κα­τα­λέ­γον­ται καὶ οἱ R. Pinon, Wace-Thompson, L. Niederle, Fr. Taillez, T. Vukanovic, M. Sivignon, A. Failler, P. Lemerle…… Ἐ­πι­πρό­σθε­τα ὁ κα­θη­γη­τὴς τοῦ Πανεπιστη­μί­ου Βου­κου­ρε­στί­ου καὶ ἀ­κα­δη­μα­ϊ­κὸς N. Iorga ἰ­χνη­λα­τών­τας στὴν Πο­λω­νί­α τοὺς ἀπόδη­μους Βλά­χους τῆς Ἀλ­βα­νί­ας ἔ­χει ἀ­πο­κα­λύ­ψει μὲ τὴν ἔ­ρευ­να στὰ Πο­λω­νι­κὰ Ἀρ­χεῖ­α, ὅ­τι στὶς το­πι­κὲς πο­λω­νι­κὲς ἀρ­χές, κα­τὰ τὸν 19ο αἰ­ῶνα, οἱ Βλά­χοι Βο­ρει­ο­η­πει­ρῶ­τες μα­ζὶ μὲ τὸ ἐπάγ­γελ­μα, ποὺ ἀ­σκοῦ­σαν, δή­λω­ναν συ­νά­μα ὅ­τι εἶ­ναι Ἕλ­λη­νες!ΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΒΛΑΧΟΙ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ...ΠΑΛΙ ΚΑΙ ΕΔΩ ΕΛΛΗΝΕΣ....ΙΔΟΥ.....
    Επιπρόσθετα δε ο Ν. Iorga ενεργώντας έρευνα στα Αρχεία της Πολωνίας για Βλάχους από τη Μοσχόπολη ανακαλύπτει αυτοπροαίρετες ενώπιον των Πολωνικών Αρχών δηλώσεις της εθνικής ταυτότητάς τους: Honoratus Demetrius Wretowski, Graecus, vinopola, de civitate Moscopolis... 1780....ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΕΙ ΚΑΝΕΙΣ...Ο Tache Papahagi (γλωσσολόγος, εθνολόγος, λαογράφος, συλλέκτης τραγουδιών στην Ρουμανία) στην πορεία της έρευνάς του στο βιβλίο ‘Poezia Lirica populara’ (λυρική λαϊκή ποίηση), Βουκουρέστι 1967, παραδέχεται μεταξύ άλλων ότι «όταν ακούσει κανείς τις μελωδίες των αρμάνικων -βλάχικων τραγουδιών θα οδηγηθεί στο συμπέρασμα ότι η αρμάνικη δημώδης ποίηση έχει προέλευση και καταγωγή ελληνική
    Ο εθνομουσικολόγος στη Ρουμανία G. Markou στο έργο του Folclor Muzical Aroman (Αρμάνικη μουσική λαογραφία), Βουκουρέστι 1977, μεταξύ άλλων επισημαίνει ότι «οι Αρμάνοι- Βλάχοι χορεύουν σε ρυθμούς η ονομασία των οποίων έχει ελληνική προέλευση (συρτός, συγκαστός, καραπατάκης,]
    Σε ερώτηση του δημοσιογράφου τότε και νυν συγγραφέα Γ. Έξαρχου στο Γ’ πρόγραμμα ραδιοφωνίας της ΕΡΤ το 1987 προς τον μουσικολόγο Γιώργο Παπαδάκη, όσον αφορά στη μουσική και στα τραγούδια των βλαχοφώνων, ο κ. Παπαδάκης απάντησε ότι «από την άποψη των κλιμάκων, των τρόπων, των διαστημάτων, των μουσικών οργάνων, αλλά και των ρυθμών πρόκειται, όχι απλώς παρεμφερή με τα ελληνικά, αλλά για τα ίδια τραγούδια (με τα ελληνικά). Η μόνη διαφορά είναι στη γλώσσα και φυσικά στον τρόπο προσαρμογής των συλλαβών στους ρυθμούς και τις μελωδίες»
    Επίσης, η μουσικολόγος τονίζει: «Πέρα από οποιεσδήποτε παρατηρήσεις σχετικά με τους Αρμάνους (Βλάχους) είναι γενικό λογικό να παραδεχτούμε ότι, η έντονη παρουσία των ελληνόφωνων τραγουδιών στην μουσική παράδοση των βλαχοφώνων της Πίνδου πηγάζει, όχι από μια εξωτερική επιρροή, αλλά μέσα από μια έντονη αυτοσυνειδησία εσωτερικής και μακρόχρονης σχέσης με τον ελληνισμό, μια σχέση, που για τους Αρμάνους της Πίνδου δεν είναι τυχαία, αλλά όπως δείχνουν τα δεδομένα πηγάζει από την ίδια τους την καταγωγή».Ο προαναφερθείς Samuel Baud-Bovy στο «Δοκίμιο για το ελληνικό δημοτικό τραγούδι», Αθήνα 1984, και στα «Κουτσοβλάχικα τραγούδια της Θεσσαλίας», Θεσ/νίκη 1990, συμπεραίνει ότι υπάρχει πολυφωνία στα τραγούδια των Βλάχων και ότι μουσικολογικά οι Σλαβόφωνοι και οι Βλαχοφωνοι της Ελλάδας στην απόλυτή τους πλειονότητα είναι απόγονοι αυτόχθονου πληθυσμού (όπως και τα συμπεράσματα των ανθρωπολόγων).....

  7. Ανώνυμος

    οι ιδιοι ρουμανοι τα χρονια του εντονου εθνικισμου το ομολογούσανε .... Ο Ρουμάνος Nicolae Jorga, σοφός ιστορικός ερευνητής, καθηγητής, ακαδημαϊκός, πολιτικός και λογοτέχνης έγραψε [ ιστορικοι τα ομολογουσανε και όχι πολιτικοι [ που εχουν πολιτικα-εθνικιστικα οφέλη ]
    Από τη Μακεδονία και τη Θεσσαλία, οι Βλάχοι ανήλθαν μέχρι τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία.Και τα έγραφε αυτά το 1905, όταν το νεαρό τότε κράτος της Ρουμανίας είχε αποδυθεί, με πακτωλούς χρημάτων, σε σχολές και εκκλησιές, σε ολόπλευρη προπαγάνδα για να πείσει τους –αμετάπειστους, όμως– Βλάχους της Μακεδονίας, της Θεσσαλίας και της Ηπείρου ότι «είναι Ρουμάνοι». .....Το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι κάθε αναφορά στους Βλάχους των Βαλκανίων σημαίνει τους Βλαχοφώνους Έλληνες, οι οποίοι κυρίως μετά την καταστροφή της Μοσχοπόλεως το 1769 κατακλύζουν τα Βαλκάνια, όπου δημιουργούν μικρούς και μεγάλους βλαχικούς οικισμούς. Η ιστορία των βλάχικων πληθυσμών αποτελεί σημαντικό κεφάλαιο της βαλκανικής διαστάσεως της ρωμιοσύνης. Όλοι άλλωστε οι Βλάχοι που κατοικούν σήμερα στην Αλβανία, τα Σκόπια, τη Σερβία, τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία (κυρίως στην περιοχή της Δοβρουτσάς) διατηρούν τη συνείδηση ότι προέρχονται από την Ελλάδα....Οἰ ἀπό­δη­μοι Βλά­χοι, κα­τὰ το­ν Stoianovich, καὶ στὶς ἄλ­λες χῶ­ρες ταυ­τί­ζον­ται μὲ τοὺς Ἕλ­λη­νες, ἀ­κό­μη καὶ στὴ Ρου­μα­νί­α, ὅ­που ἡ λέ­ξη Κου­τσό­βλα­χοι ση­μαί­νει Ἕλ­λη­νες, σύμ­φω­να μὲ τὸν ἀκα­δη­μα­ϊ­κὸ C. C. Ggiurescu καὶ τὸν Βυ­ζαν­τι­νο­λό­γο P. Nasturel.....Βέβαια, η ελληνικότητα της Βορείου Ηπείρου καταδείχθηκε διεπιστημονικά και από τους R. Vulpe, Vl. Georgiev, Ol. Masson, P. Cabanes, N.G.L. Hammond, F. Papazoglou. Ο πρώτος αποκλείει στη Βόρειο Ήπειρο ύπαρξη ονομάτων ιλλυρικών. Βρίσκει δε μόνον ελληνικά και ρωμαϊκά. Τα δεύτερα υποδηλώνουν απαρχές εκλατινισμού Ελλήνων, δηλαδή γενέσεως Βλάχων. Πράγματι πρώιμη λατινοφωνία Βορειοηπειρωτών επισημαίνεται και για βιοποριστικούς λόγους προ ρωμαιοκρατίας. Επαγγελματίες, κατ’ εξοχήν μεταφορείς – αγωγιάτες, δραστηριοποιούνται στα βοηθητικά (auxilia) ρωμαϊκά σώματα και εξοικειώνονται με τη λατινική, όπως διαπιστώνουν οι S. I. Oost, N. G. L. Hammond, G. Cheesman, P. Cabanes...

Leave a reply

Το ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ επιτρέπει την αυτόματη δημοσίευση σχολίων για να μπορούν οι επισκέπτες να συζητούν ελεύθερα σε παραγματικό χρόνο. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα σχόλια που δημοσιεύονται δεν ελέγχονται. Διαβάζουμε όλα τα σχόλια που δημοσιεύονται, και αν κρίνουμε ότι κάποια απο αυτά παραβιάζουν βασικούς κανόνες ενός πολιτισμένου διαλόγου, τα διαγράφουμε εκ των υστέρων.
Ποτέ δεν λογοκρίνουμε σχόλια με βάση την ιδεολογική, πολιτική, κομματική χροιά ή προτίμηση την οποία μπορεί να έχουν. Διαγράφουμε μόνο σχόλια που περιέχουν:
-γλώσσα επιθετική, ή και υβριστική απέναντι σε άλλους σχολιαστές ή αρθρογράφους του ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ, γλώσσα που δεν βοηθά τον πολιτισμένο διάλογο.
-εκδηλώνουν επιθετική διάθεση μέσω της έκφρασης χαράς για θανάτους ή προβλήματα υγείας άλλων ανθρώπων - δημόσια γνωστών ή μη.
-δυσφημούν με κατάφωρο τρόπο άλλους ανθρώπους χωρίς καμία απόδειξη για τους δυσφημιστικούς ισχυρισμούς.
περιλαμβάνουν ρατσιστικά, σεξιστικά, ή ομοφοβικά υπονοούμενα ή ευθείες αναφορές για άλλους ανθρώπους
σχόλια που στην ουσία έχουν ως αποκλειστικό στόχο να διαφημίσουν προϊόντα, υπηρεσίες, επιχειρήσεις, άλλες ιστοσελίδες, ή γενικότερα ό,τι μπορεί να θεωρηθεί ως spam.

Έκανα ένα σχόλιο στο ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ γιατί δεν το βλέπω;
-Δύο λόγοι μπορεί να υπάρχουν γιαυτό
-Το σχόλιο σου κρίθηκε από τους διαχειριστές ότι περιλαμβάνεται σε κάποια από τις παραπάνω περιπτώσεις απαγορευμένων σχολίων.
-Υπάρχει ένα τεχνικό πρόβλημα το οποίο προσπαθούμε να λύσουμε, ή δεν το έχουμε αντιληφθεί και θα θέλαμε να μας το υποδείξεις.
-Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στέλνοντας email στο epirus.ellas@yahoo.gr για να μας πεις το πρόβλημα που έχεις.

Γιατί δεν μπορώ να κάνω είσοδο (login) στο λογαριασμό μου ή να σχολιάσω;
-Αν έχεις κάνει κάποιο σχόλιο που παραβιάζει με κατάφωρο τρόπο τους παραπάνω κανόνες, ή αν το έχεις κάνει επανειλημένα, τότε μπορεί να σου έχουμε απαγορεύσει τη δυνατότητα σχολιασμού για αυτή τη συμπεριφορά. Αν πιστεύεις ότι πρόκειται για κάποιο λάθος, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στο epirus.ellas@yahoo.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

6978036373 - epirus.ellas@yahoo.gr
Υπεύθυνος ιστολογίου: Τρύφωνας Τιπούρτης.

Αναζήτηση

ΓΡΑΦΟΥΝ...

-Akis - Γιαννιώτης Ν.Π.- Ιωάννα - nikos - Άκης - xristos.konitsa - Δημήτρης -Νίκος Τ. - Παναγιώτης - Γιώργος Κ. - Κώστας Π.

Αναγνώστες

Μας ακολουθούν στο Google+