ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε "ΓΕΝΙΚΑ" για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε. ******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ***** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Headlines
online
fdgz864is0rduslp8euyqj6clywtkv
fdgz864is0rduslp8euyqj6clywtkv
- ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.****** Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Επιλέξτε τα πιο δημοφιλή θέματα από το "ΔΕΙΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ" ή επιλέξτε από όλη την ύλη του ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ . ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Δημοσιεύθηκε στις:8 Ιουλίου 2015
Αναρτήθηκε από xristos.konitsa

Ποιοί και τι είναι οι Τσάμηδες. (συνέχεια)

Έπειτα από τη δημοσίευση σχολίου αναγνώστη μας με τίτλο " Αναγνώστης: " Ποιοί και τι είναι οι Τσάμηδες"."   στο άρθρο του Παναγιώτη Αποστόλου με τίτλο "Ο Μισητός Έντι Ράμα.", τα σχόλια συνεχίζουν.

Θεωρούμε σημαντικό να δημοσιευθούν οι απόψεις των πολιτών και αυτό κάνουμε σήμερα. Θα ξαναγράψουμε ότι δημοσιεύουμε τα...
σχόλια ως έχουν, δεν έχουν γίνει διορθώσεις ούτε καν σε ορθογραφικά λάθη, προς αποφυγή παρεξηγήσεων.

Θα σας παρακαλέσουμε να μην σταθείτε στα όποια ορθογραφικά λάθη, παρά μόνον στην ουσία του κειμένου το οποίο είναι η γνώμη και άποψη των Ελλήνων Βορειοηπειρωτών.


Ανώνυμος
13/6/15, 5:34 μ.μ.
αυτά όλα καταριπτουν και την προπαγανδα των αλβανων ότι οι σουλιωτες δεν μιλούσανε ελληνικα αλλα μονο αλβανικα [ αρα ηταν αλβανοι , γιατι η διγλωσσια από μονη της δεν κανει κανενα αλβανο η ελληνα όπως για παράδειγμα και ενας δίγλωσσος αλβανος σημερα δεν είναι-αισθανετε ισως καν ελληνας ]....δεν γινετε , εθνικιστες της αλβανιας ,να εκφραζονταν ορθως και με την απλοελληνικη οι από το 1700 τουλάχιστον εξισλαμισθεντες αλβανοτσαμηδες τσαμηδες [ αρα και αποκομενοι από κάθε φορεα ελληνικης γλωσσας όπως εκκλησια ,σχολειο η και διοικηση μιας και αυτή ηταν τουρκικη και μετα τον εξισλαμισμο των αλβανων παραχωρηθηκε στους αλβανους πχ Αλη Πασας των Ιωαννινων] και να μην ηταν , ''''''το λιγοτερο''''' διγλωσσοι οι σουλιωτες....που όχι απλα μιλούσανε τα ελληνικα αλλα τα γράφανε κιολας ...

Να δουμε την τελευταια επιστολη του Μαρκου Μποτσαρη προς τον Λορδο Βυρων που γραφτηκε στις 8 Αυγούστου (την επομενη σκοτωθηκε από τους Αλβανούς στο Κεφαλοβρυσο] «…Τό γράμμα σας, …με ενέπλησε χαράς. . Κανέν εμπόδιον άς μή σταματήση τόν ερχομόν σας εις τό μέρος τούτο τής Ελλάδος. Πολυάριθμος στρατός μάς απειλεί, αλλά μέ τήν βοήθειαν τού θεού και τής εξοχότητός σας θά εύρη εδώ τήν πρέπουσαν αντίστασιν.»

«Απόψε σκοπεύω κάτι νά επιχειρήσω εναντίον ενός σώματος Αλβανών εξ έξη έως επτά χιλιάδων, στρατοπεδευμένων σιμά εις αυτό τό μέρος… Μεθαύριο θά αναχωρήσω μαζί μέ μερικούς εκλεκτούς άνδρας μου διά νά έλθω πρός απάντησιν τής Εξοχότητός σας.»»Βλεπουμε σε ποια γλωσσα εγραφε και τι ακριβως συνειδηση-εθνικότητας ηταν και ενιωθε..και επειδή μπορει να πει καποιος ότι δεν τα εγραψε αυτος αλλα τα υπαγορεψε σε αλλον ας δουμε και παρακατω άλλη μια περιπτωση σουλιωτη που τα εγραψε σιγουρα μονος του .....

Ο Ε.Γ. Πρωτοψάλτης (1984) από τη μελέτη του ημερολογίου του Φώτου Τζαβέλλα του 1792 που είναι γραμμένο στο νότιο ιδίωμα της Ελληνικής, συνάγει ότι οι πρώτοι Σουλιώτες κατέβηκαν από το Αργυρόκαστρο ή τη Χειμάρα [ ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟ ΔΗΛΑΔΗ ] όπου ομιλείται αυτό το ιδίωμα.....συπως μιλάγανε αλλα και γράφανε στα ελληνικα....να δουμε και τι αναφερουν και αλλοι [αλβανοι και ελληνες η ξενοι ]
Ο Μελί πασάς, γιος του Αλή πασά, έστειλε επιστολές στον πατέρα του το 1803, στις οποίες αποκαλεί τους Σουλιώτες Ρωμιούς αλλά και Ρωμέγους [ όπως δηλαδη ακριβως αυτοαποκαλούνταν εκεινη την εποχη ολοι οι ελληνες] ....

ΚΑΤΑ ΛΕΞΗ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΨΑΛΛΙΔΑΣ [ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ ΑΛΒΑΝΟΥ ΑΛΗ ΠΑΣΑ ] που κανει μια περιγραφή των κατοικων της ηπειρου βορειου και νοτιου , αλβανων και ελληνων..... "Εις την Τζαμουριαν, ειναι και το περιφημο Σουλι ή Κακοσουλι, αυτη η περιοχη των χωριων τουτων εκατοικειτο απο Γραικους πολεμικους, οιτινες εβασταξαν τον πολεμο χρονους 18 εναντιον ολης της Αλβανιας"
Όταν λεει της Αλβανιας [ δεν υπηρχε την εποχη εκεινη αλβανικο κρατος] εννοει την αλβανικη διοιηκηση-στρατευματα -πασαλίκια τα οποια μετα το 1700 περιπου ειχανε περασει στα χερια των εξισλαμισθεντων πλεον αλβανων που διοικούσανε πλεον ολοένα και μεγαλύτερες εκτασεις του ελλαδικου χωρου].....

Οι οπλαρχηγοί Μάρκος Μπότσαρης και Κίτσος Τζαβέλας, γράφουν στις 28/6/1821 στους Πάργιους: «Ο όφις επατάχθη από τον Σταυρόν (...) Η ιερά σημαία του Σταυρού κυματίζει απανταχού της Ηπειρωτικής ακτής (...). Ελευθερία! Θρησκεία! Πατρίς! Ιδού το έμβλημα ήμών. Η ειρήνη έστω μεθ' υμών αδελφοί. Ημείς λέγομεν την αλήθειαν, άλλοι δ' εισίν εκείνοι οίτινες θέλουσι να εξαπατήσωσιν υμάς». Γραικοι ρωμιοι και ελληνες-ηπειρώτες..ετσι γεννηθήκανε για αυτά πολεμήσανε , ως τέτοιοι πεθανανε

Ανώνυμος
29/6/15, 8:38 π.μ.
ως γνωστον επειδή οι εθνικιστες της γειτονος δεν βολευοντε με ηρωες τυπου αλη πασα η ζενελ γκιολεκα ψαχνουν από γεοτονικες χωρες .. και ετσι πανε να βγαλουν τους σουλιωτες ως '''αλβανους χριστιανους'''.....οι σουλιωτες ως γνωστον ηταν [ τουλάχιστον] διγλωσσοι....και είναι λογικο μιας και διγλωσσοι ηταν οι από το 1690 μουσουλμάνοι τουρκοτσαμηδες....όμως στην αλβανια μαθαινουν ότι το ελληνοαλβανικο λεξικο που εγραψε ο μποτσαρης στην κερκυρα το εγραψε για να συννενοουτνε οι ''''αλβανοι''' σουλιωτες με τους ελληνες Κερκυραιους [ και καλα] ..... πρωτον ας μας απαντησουν γιατι ενώ μεσω του αλβανικου αυτου παραμυθιου , παραδεχοντε την ελληνικοτητα της κερκυρας από την άλλη την διεκδικουν και αυτή ως αυτόχθων αλβανικο εδαφος.....δευτερον το παραμυθι αυτό το διδασκοντε για να αποδειξουν ότι αφου τα ελληνικα τα '''μαθανε από του κερκυραιους αρα πριν ηταν μονογλωσσοι [ δηλαδή οι ηατν διγλωσσοι οι μουσουλμάνοι τσαμηδες αλλα οι χριστιανοι σουλιωτες ηατ μονογλωσσοι] και αρα αφου ηταν μονογλωσσοι ηταν ..βεροι σκιπεταροι.....Το μονο που τους '''συνδεει''' του σουλιωτες με τους αλβανους σκιπεταρους είναι η χρηση τησ αλβανικης παραλληλα με την ελληνικη....για να δουμε όμως τι ''''αλβανικα'''' και τι '''ελληνικα'''' μιλάγανε οι σουλιωτες....

Ο ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΜΟΝΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΜΕ ΠΡΟΤΡΟΠΗ ΤΟΥ ΓΑΛΛΟΥ ΠΟΥΚΕΒΙΛ ΕΓΡΑΨΕ ΕΝΑ ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ πριν το 1821....ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΛΕΜΕ....ΤΙ ΠΑΡΑΤΕΙΡΗΣΑΝΕ ΟΣΟΙ ΜΕΛΕΤΗΣΑΝΕ ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ.. ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΓΙΑ ΝΑ ΓΡΑΦΤΕΙ ΕΝΑ ΛΕΞΙΚΟ ΠΡΕΠΕΙ ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΣΥΝΤΑΣΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΤΗ ΜΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΔΥΟ ΓΛΩΣΣΕΣ [ αν όχι και τις δυο εξισου καλα ] ....ΓΙΑ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΗ ΠΟΥ '''ΗΞΕΡΕ''' ΚΑΛΑ Ο ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ.... Θεωρείται άξιο προσοχής το ότι συχνά ο Μπότσαρης και οι συνεργάτες του αποδίδουν τις ελληνικές φράσεις στα αλβανικά σκεπτόμενοι "ελληνικά", μεταφέροντας δηλαδή την ελληνική σύνταξη στην αλβανική. Το ίδιο συμβαίνει και με σύνθετες ελληνικές λέξεις ενώ παρατηρείται και λανθασμένη μεταφορά των γενών ουσιαστικών και επιθέτων από την ελληνική στην αλβανική. Επίσης δύο ελληνικές λέξεις δεν μεταφράστηκαν στην αλβανική είτε από άγνοια είτε εκ παραδρομής, ενώ υπάρχουν και άλλα είδη λαθών στην αλβανική. Παρατηρούμεν δηλαδή ότι συντακτικά λάθη δεν εσημειώθησαν εις το ελληνικόν τμήμα του Λεξικού, ούτε επιδράσεις της Αλβανικής εις την ελληνικήν σύνταξιν αλλα συνεβη το αντιθετο .

Η παρουσία αυτών των φαινομένων ερμηνεύεται με δύο τρόπους...... Η μητρική γλώσσα του Μπότσαρη και των συνεργατών του ήταν η ελληνική. δευτερον..... ότι στην ''αλβανικη''-τοσκικη διαλεκτο που ομιλειτο στο σουλι [ παραλληλα με την ελληνικη πολλα χρονια πριν μεταβουν στην Κερκυρα όπως εχει αποδειχθεί] ,η επίδραση της ελληνικής ήταν παρα πολύ μεγάλη στην αλβανική σε ολους τους γλωσσολογικούς τομεις.....αρα η αλβανικη ηταν μαλλον δυτερη γλωσσα και η ελληνικη ηταν η κυρια........Το αλβανικό ιδίωμα του λεξικού ανήκει στην τοσκική διάλεκτο της Ν. Αλβανίας και περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό δανείων από την ελληνική.

Ανώνυμος
29/6/15, 8:41 π.μ.
επισης και ότι πληθος ''αλβανικων''' λεξεων είναι ουσιαστικα '''ελληνικης ριζας''' η τελειως ελληνικες....για παράδειγμα την ελληνικη λεξη αετος δεν την μεταφραζει στα ''αλβανικα'' ωσ ''σκιπεταρ''η κατι τετοιο αλλα ως στραβαετο-σταυραετος και κσιφτερ -ξεφτερι δηλαδή [ εκ του αρχαιου οξυπτεριον-οξυπτερι-ξεπτερι-ξεφτερι οπβως λεμε ως σημερα δηλαδη γρηγορο πουλι-που κινει γρηγορα τα φτερα του].....και φυσικα αυτό το λεξικο δεν γραφτηκε για να....συννενουντε οι '''''σουλιωτες '''' με τους '''''ελληνες'''''...αυτά είναι αλβανικα εθνικιστικα παραμυθια .... και αυτό γιατι πρωτίστως γραφτηκε ως γνωστον με προτροπή τοπυ γαλλου πουκεβιλ ο οποιος και εγραψε ένα γαλλοαλβανικο λεξικο το οποιο σωζεται ως σημερα...συνεπως η συγγραφη του λεξικου ειχε να κανει με το ενδιαφερον ενός γαλλου της εποχης για την αλβανικη γλωσσα και όχι φυσικα καποια αναγκη συννενοησεως '''σουλιωτων και ελληνων''' ΠΡΩΤΟΝ γιατι οι σουλιωτεσ ηταν ελληνες ούτως η αλλως και όχι αλβανοι και δευτερον γιατι ξερανε ελληνικα και δεν χρειαζοτανε κανενα λεξικο για να τα μαθουνε...αλλωστε από τους ιδιους συντακτηκε το λεξικο και όχι από καποιον τριτο........και πουθενα δεν αναφερει το λεξικο την λεξη σκιπεταρ η σκιπερια ενώ ολοι οι αλβανοι της εποχης τσαμηδες και λιαπηδεσ και τοσκηδες και γκεκηδες χρησιμοποιούσανε αυτες τις λεξεις για να αυτοπροσδιοριστουν ηδη πολλα χρονια πριν .....αρα οι σουλιωτες δεν ηταν σκιπεταροι ουτα αλβανοι ουτε τιποτα τετοιο......εκτος και αν δε γνωριζανε τη καταγωγη τους και την ξερετε σημερα εσεις καλυτερα απο αυτους αξιοσημειωτο είναι και ότι τη λεξη ρωμιος τη μεταφραζει στα αλβανικα ως καουρ δηλαδή γκιαουρ δηλαδή απιστος ... μια φραση τουρκικη που χρησιμοποιούσανε οι τουρκοι αλλα και οι αλβανοι μουσουλμάνοι τα χρονια εκεινα για τους ελληνες χριστιανους... συνεπως αν [ λεω αν ] υποθεσουμε ότι το λεξικο φτιαχτηκε για να συννενοηθουνε καποιοι με καποιους οπως διατεινοντε στην εθνικιστικη Αλβανια τοτε αυτοι οι αλλοι καποιοι είναι οι ελληνες σουλιωτες και οι αλβανοι μουσουλμανοι του αλη πασα οι οποιοι και αποκαλούσανε τους ρωμιους ως '''καουρ'' δηλαδή απιστους....εκτος και αν οι χριστιανοι ορθοδοξοι σουλιωτες οταν μιλαγανε '''αλβανικα''' αποκαλούσανε τους υπολοιπουσ ορθοδοξους ελληνες δηλαδή τους ρωμιους ως ......''''καουρ''''[ δηλαδή απιστους-μη μουσουλμανους] ...... θα το ακούσουμε κι αυτό.....

Ανώνυμος
29/6/15, 8:49 π.μ.
οι σουλιωτες ηταν διγλωσσοι [ τουλάχιστον ] πολύ πριν μεταβουν στην κερκυρα...αυτό αποδυκνυεται και από αλλα περιστατικα.........στην κερκυρα τα ιδια εκεινα χρονια περα από το ελληνοαλβανικο λεξικο του Μποτσαρη , εγραψε και ο σουλιωτης Τζαβελας το ημερολογιο του το οποιο και σωζεται ως σημερα ....το οποιο όχι απλα είναι γραμμενο με ελληνκους χαρακτήρες [ και όχι με λατινικους που χρησιμοποιουντε σημερα στην αλβανια ] αλλα δεν είναι καν γραμμενο στα αλβανικα με ελληνικους χαρακτήρες όπως θα εκανε ο κάθε λογικος ''''αλβανος''' της εποχης που μολις μαθαινει τα ελληνικα γραμματα [ όπως λενε οι αλβανοι για τους σουλιωτες ] ...αντίθετα είναι γραμμενο στα ελληνικα...χρησιμοποιει δηλαδή ελληνικες λεξεις....γιατι;;;;...μα αφου ελληνικα σκεφτότανε ,ετσι , και ελληνικα εγραφε στο προσωπικο του ημερολογιο..γιατι απλα ελληνικα μιλαγε εξισου όπως και οι υπολοιποι ελληνες....και όλα αυτά πολύ πριν το 1821...αλλα κατά το 1792... αν ηταν αλβανος όπως λενε την εθνικιστικη αλβανια δεν θα σκεφτότανε στα αλβανικα;;;....αρα δεν θα ηταν λογικο να γραφει [ εστω με ελληνικους χαρακτήρες] αλλα αλβανικες κυριως λεξεις το ημερολογιο του ;;; ....

ακυρο λοιπον το παραμυθακι με την κερκυρα στην οποια οι σουλιωτες ''''''μαθανε α ελληνικα''''...διγλωσσοι ηταν πολύ πριν εκδιωχθουν στην κερκυρα από τα αλβανικα στρατευματα του Αλη Πασα....μετα λενε και ένα ακομα παραμυθι...ότι ηταν ρωμιοι όχι εθνικα αλλα με την εννοια ότι ανηκανε στην ελληνορθοδοξη εκκλησια[για αυτό και καλα τους ελεγαν ετσι οι αλβανοι της τσαμεριας και της λιαμπουριας]...ακυρο και αυτό...πρωτον γιατι ηδη από πολλα χρονια ρουμ ηταν μονο οι ελληνες την καταγωγή χριστιανοι ορθοδοξοι...δευτερον γιατι οι τσαμηδες ως γνωστον περα από ρουμ τους ελεγαν και γκιαουρ [ απιστους ] καφιρηδες [βρωμικους λογω της '''απιστιας τους] αλλα και γκραικους και γκρεκι [ και αυτά από καταγεγραμενες μαρτυριες ως και το 1940-1944 επι κατοχης ] ...όπως δηλαδή αποκαλουνε σημερα οι αλβανοι ολους τους βορειοηπειρωτες- νοτιοηπειρωτες αλλα και γενικοτερα του ελληνες [ αφου την ελλαδα την αποκαλουν γκρεκια ως σημερα ].....είμαι σιγουρος ότι θα βρουνε να λενε στην ΑΛΒΑΝΙΑ το παραμυθι ότι ο τζαβελας το εγραψε στα ελληνικα αφου τοτε στα ελληνικα επικοινωνούσανε στις αλληλογραφιες του ολοι οι τουρκαλβανοι μεσω παντα των καλαμαράδων που τους συντασανε τις επιστολες τους στα ελληνικα....ακυρο και αυτό ...άλλο επιστολες μεταξυ αρχηγων των στρατευμάτων [ που συντασοταν στα ελληνικα και τις οποιες συνετσαν οι μορφωμένοι ελληνες γραμματεις των αρχηγων του κάθε στρατεύματος ] και άλλο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ που κάθε ενας χρησιμοποιει τη γλωσσα στην οποια σκεφεται και αρα γνωριζει πολύ καλα και τη γνωριζει γιατι ακριβως την ομιλει με μεγαλη ευχερεια από μικρο παιδι ...πραγμα λογικο αφου ηταν ελληνες...και ειπαμε ...... εδώ ηταν διγλωσσοι την εποχη εκεινη οι εδω και δυο αιωνες τουρκαλβανοι τσαμηδες σιγα μην περιμενανε τη Κερκυρα για να μαθουν ελληνικα οι γκραικοι [κατά του τσαμηδες ] σουλιωτες... τερμα τα μεγαλοαλβανικα παραμυθια

Ανώνυμος
1/7/15, 5:56 μ.μ.
αυτά καταριπτουν και την προπαγανδα των αλβανων ότι οι σουλιωτες δεν μιλούσανε ελληνικα αλλα μονο αλβανικα [ αρα με αυτό το σκεπτικο ηταν '''αλβανοι''' , γιατι ως γνωστον η διγλωσσια από μονη της δεν κανει κανενα ειτε αλβανο ειτε ελληνα όπως για παράδειγμα και ενας δίγλωσσος αλβανος σημερα δεν είναι-αισθανεται ισως καν ελληνας ειτε ενας δίγλωσσος βορειοηπειρωτης που κατοικει στην αλβανιας δεν αισθάνεται Αλβανος ]....δεν γινετε αλβανοι εθνικιστες,να εκφραζονταν ορθως και με την απλοελληνικη οπως εχει αποδειξει η ιστορια οι από το 1700 τουλάχιστον εξισλαμισθεντες αλβανοτσαμηδες [ αρα και αποκομενοι από κάθε φορεα ελληνικης γλωσσας όπως εκκλησια ,σχολειο η και διοικηση μιας και αυτή ηταν τουρκικη και μετα τον εξισλαμισμο των αλβανων παραχωρηθηκε στους αλβανους πχ Αλη Πασας ] και να μην ηταν , ''''''το λιγοτερο''''' διγλωσσοι-να μην ξερανε εξισου ελληνικα οι σουλιωτες....που όχι απλα μιλούσανε τα ελληνικα αλλα τα γράφανε κιολας . Να δουμε την τελευταια επιστολη του Μαρκου Μποτσαρη προς τον Λορδο Βυρων που γραφτηκε στις 8 Αυγούστου (την επομενη σκοτωθηκε από τους Αλβανούς] «…Τό γράμμα σας, …με ενέπλησε χαράς. . Κανέν εμπόδιον άς μή σταματήση τόν ερχομόν σας εις τό μέρος τούτο τής Ελλάδος.
Πολυάριθμος στρατός μάς απειλεί, αλλά μέ τήν βοήθειαν τού θεού και τής εξοχότητός σας θά εύρη εδώ τήν πρέπουσαν αντίστασιν.»


«Απόψε σκοπεύω κάτι νά επιχειρήσω εναντίον ενός σώματος Αλβανών εξ έξη έως επτά χιλιάδων, στρατοπεδευμένων σιμά εις αυτό τό μέρο
Μεθαύριο θά αναχωρήσω μαζί μέ μερικούς εκλεκτούς άνδρας μου διά νά έλθω πρός απάντησιν τής Εξοχότητός σας.»»Βλεπουμε σε ποια γλωσσα εγραφε και τι ακριβως συνειδηση-εθνικότητας ηταν και ενιωθε.. .....Διαχωριζει τον εαυτο του από τους αλβανους τους οποιους και πολεμάει...αξιζει να σημειωθεί ότι οι. περισσοτεροι εξ αυταων των Αλβανων ηταν όχι μουσουλμάνοι αλλα καθολικοι από τη βορεια Αλβανια....το λεω γιατι στην αλβανια μαθαινουν πολεμούσανε μεταξυ τους επειδή οι μεν ηταν μουσουλμάνοι [ κοινως τουρκαλβανοι] και οι δε χριστιανοι....δηλαδή ειχανε θρησκευτικη και όχι φυλετικη διαφορα....ακυρο και αυτό το παραμυθι...και θρησκευτικη και φυλετικη η διαφορα τους .....το από δυκνυουν τα παρακατω λεγομενα των ιδιων των Αλβανων και των Ελλήνων.....
Ο Μελί πασάς, γιος του Αλή πασά, έστειλε επιστολές στον πατέρα του το 1803, στις οποίες αποκαλεί τους Σουλιώτες Ρωμιούς αλλά και Ρωμέγους [ όπως δηλαδη ακριβως αυτοαποκαλούνταν οι Ελληνες αλλα και αποκαλούσανε οι Αλβανοι εκεινη την εποχη τους Ελληνες ] .... ΚΑΤΑ ΛΕΞΗ ΑΝΑΦΕΡΕΙ Ο ΨΑΛΛΙΔΑΣ [ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΤΟΥ ΑΛΒΑΝΟΥ ΑΛΗ ΠΑΣΑ ] που κανει μια περιγραφή των κατοικων της ηπειρου βορειου και νοτιου , αλβανων και ελληνων..... "Εις την Τζαμουριαν, ειναι και το περιφημο Σουλι ή Κακοσουλι, αυτη η περιοχη των χωριων τουτων εκατοικειτο απο Γραικους πολεμικους, οιτινες εβασταξαν τον πολεμο χρονους 18 εναντιον ολης της Αλβανιας"


Όταν λεει της Αλβανιας [ δεν υπηρχε την εποχη εκεινη αλβανικο κρατος] εννοει την αλβανικη διοιηκηση-στρατευματα -πασαλίκια της Ηπειρου τα οποια [ με την προτροπή των Τουρκων] μετα το 1700 περιπου ειχανε περασει στα χερια των εξισλαμισθεντων πλεον αλβανων ....
Οι οπλαρχηγοί Μάρκος Μπότσαρης και Κίτσος Τζαβέλας, γράφουν στις 28/6/1821 στους Πάργιους: «Ο όφις επατάχθη από τον Σταυρόν (...) Η ιερά σημαία του Σταυρού κυματίζει απανταχού της Ηπειρωτικής ακτής (...). Ελευθερία! Θρησκεία! Πατρίς! Ιδού το έμβλημα ήμών. Η ειρήνη έστω μεθ' υμών αδελφοί. Ημείς λέγομεν την αλήθειαν, άλλοι δ' εισίν εκείνοι οίτινες θέλουσι να εξαπατήσωσιν υμάς»...και εδώ κανουν λογω για την πατριδα τους .. ουτε Αλβανια ουτε Σκιπερια...και μιλαει για τη Παργα..σε αυτους εστειλε το γραμμα....αρα και οι Πραργινοι [ γνωστο αυτό αλλα το γραφω μπας και το παρουν χαμπαρι οι αλβανοι εθνικιστες] και μιλάγανε και διαβαζανε ελληνικα .. η Παργα την οποια την θεωρουν και αυτή ως '''αυτοχθων ιλλυριοπελασγικο εδαφος''''' Γραικοι Ρωμιοι και Ελληνες-ηπειρώτες..ετσι γεννηθήκανε για αυτά πολεμήσανε , ως τέτοιοι πεθανανε..

Ανώνυμος
1/7/15, 11:24 μ.μ.
το γραμμα των Σουλιωτων προς τους Παργινους αποδυκνυει και αλλα πραγματα που διαψευδουν τα μεγαλοαλβανικα παραμυθια.... Καταρχην αποκαλουν οι σουλιωτες την περιοχη εκεινη ως Ηπειρο [ παναρχαιο ονομα της περιοχης εκεινης αρα εδώ φαινεται και η τρεις χιλιετή συνεχεια....ουτε Ιλλυρια ουτε Αλβανια ουτε Σκιπερια.....δευτερον.....αφου το γραμμα απευθύνεται στους Παργινους σημαινει ότι οι Παργινοι όχι απλα μιλάγανε αλλα και διαβαζανε-γραφανε στα ελληνικα....συνεπως ακομα και η Παργα [ που ανηκει γεωγραφικα στην '''ιστορικα'' λεγομενη '''Τσαμουρια'''' [ Θεσπρωτια και μικρο μερος της βορειας Πρεβεζας] ηταν και αυτή ΕΛΛΗΝΙΚΗ ... και οι οποιοιδηποτε τουρκαλβανοι που ισως την κατοικούσανε ηταν επιλυδες [ αλλωστε τέτοιοι υπήρχανε και σε ένα σωρο αλλα μερη της Ελλαδας].....αποικοι με την αδεια των τουρκων..το μακρυ χερι της οθωμανικης εξουσιας....ακομα και στη νοτια ελλαδα είχαμε τέτοιους .. όπως οι βαρδουνοχωριτες τουρκαλβανοι που εγκατασταθήκανε από τους τουρκους στην πανω πλευρα του Ταΰγετου ως αντιροπο των μανιατων...αυτοι σκοτωσανε και στα ορλωφικα τον πατερα του ''''''αλβανου'''' κατά τους αλβανους εθνικιστες Κολοκοτρωνη...αυτους το 1821 τους πηρε και τους σηκωσε ο θωδωρακης κολοκοτρωνης με τους μωραιτες σε μαχες περιξ της Τριπολιτσας.....βεβαια αν το μαθουν οι εθνικιστες της αλβανιας μπορει να μιλανε και για '''αυτοχθονα ιλλυριπελασγικο Ταυγετο'''''.....δεν θελουν και πολυ

Ανώνυμος
1/7/15, 11:30 μ.μ.
Ας θυμηθούμε και τους ακριτες Χειμαριωτες [Σπυρομιλιος , πυρος Δημας ] στη βορειο ηπειρο οπου μαζι με τους υπολοιπους βορειοηπειροτες ανακυρηξανε την '''Αυτονομη Πολιτεια της Βορειου Ηπειρου'' το 1914.....οπου κατά τον δεκτο πεμπτο αιωνα και μετα την καταληψη ολης της Αλβανιας και της Ηπειρου από τους Τουρκους εστελνανε γραμματα στον παππα και τους δυτικούς ζητωντας τους στρατιωτικη βοηθεια....και αναφέρανε σε καποιο σημειο της επιστολης ''''να ελευθερωσουμε τη Γραικια'''...ουτε Αλβανια ουτε Ιλυυρια ουτε Σκιπερια...αλλα Γρακια..δηλαδή Ελλαδα....η συνεχεια του ελληνισμού στην περιοχη φαινεται και από παλαιοτερα περιστατικα [ 1500 ετη πριν γεγονοτα]....... Ο Ιουστινιανός θα ανακαινίσει και θα ισχυροποιήσει το φρούριο της Χιμάρας που αναφέρει ο Πλίνιος (Ηist. Natur. 1,4) ήδη από τα ρωμαϊκά χρόνια: “Ιη Ερiri ora castellum in Acrocerauniis Chimera”

Δηλαδη αναφερει τις τρεις ελληνικότατες λεξεις Χιμαρα .[ και μαλιστα Χιμερα όπως λεγοτανε από τα προ Χριστου χρονια] τη λεξη Ακροκεραυνεια [ τα βουνα της Χιμάρας] και τη λεξη Ηπειρος...και μαλιστα σε μια εποχη που η λεξη ιλλυρια και Ιλλυρικο [ θεμα Ιλλυρικο κλπ ] ηταν σε ευρεια χρηση από τους Ρωμαιους....και όμως την Χιμαρα την τοποθετούσανε εντος της [ενιαιας τοτε] Ηπειρου..και όχι μονο τοτε αλλα και 200 χρονια πριν επι ρωμαικης ακομα αυτοκρατοριας ειχανε χωρισει τα δυτικα βαλκανια σε τρεις περιφερειες [ με βαση την πληθυσμιακη συνθεση]....η πρωτη αρχιζε από τον αμβρακικο κολπο και τη σημερινη αρτα [ στα νοτια] και με βορεια ορια ως τα ακροεραυνεια ορη της Χιμάρας και τα βουνα της σημερινης Κορυτσας [ δηλαδή βορεια και νοτια Ηπειρο] ....την περιοχη αυτή ονομάσανε παλια Ηπειρο , γιατι εκει κατοικούσανε αμιγεις Ελληνες-Ηπειρωτες ...πανω από τα μερη αυτά ως το σημερινο Δυρραχιο και τη σημερινη Κρουγια ονομάσανε την περιοχη ως Νεα Ηπειρο...και αυτό το κανανε γιατι εκει παροτι υπερτερούσανε τα Ιλλυρικα φυλα [ ταυλαντιοι εγχελεις δασαριτες παρθινοι] ειχανε ηδη από τα αρχαια αλλα κυριως από τα '''αλεξανδρινα'' χρονια δημιουργηθεί πολλες ελληνικες αποικιες [ Αυλωνα,Επιδαμνος,Απολλωνια, Αντιγονεια,Αντιπατρια] ενώ υπήρχανε και εναπομειναντα ηπειρωτικα-ελληνικα φυλα [ Παραυοι,Αντιτανες ] και επισης και ελληνικη διοικηση....όλα αυτά συνετελεσαν στον σταδιακο [ σε μικρο η μεγαλο βαθμο] εξελληνισμο [ πολιτισμικο κυριως και ισως ,σε πολύ μικροτερο βαθμο, γλωσσικο η συνειδησιακο ] των Ιλλυριων της ενδοχώρας [ στο νοτιοανατολικα τμημα της περιοχης εκεινης φοριετε από τους σημερινους Σκιπεταρους η φουστανελα, δηλαδή από μειοψηφεια των Αλβανων και μαλιστα μονο των Σκιπεταρων στα νοτια-νοτιοανατολικα της περιοχης ] ... ενώ από την κρουγια και πανω οι Ρωμαιοι διατηρήσανε την ονομασια ''''Ιλλυρια'''...γιατι εκει κατοικούσανε αμιγεις και μονο Ιλλυριοι [ στα βορεια ως και τη σημερινη Κροατια] που δεν ειχανε - αποκτήσανε καμια σχεση με τον ελληνιστικο πολιτισμο και διατηρήσανε τον πρωτογονισμο τους και την ιλλυρικη ταυτοτητα τους......αυτά αποδυκνυουν την ελληνικοτητα της ενιαιας Ηπειρου από την ιστορια

Ανώνυμος
2/7/15, 1:58 μ.μ.
παμε στο καινουριο παραμυθι της νεας ταξης πραγματων...την '''''αλβανικη'''' φουστανελα.....φουστανελα δεν φορουν οι γκεκηδες αλβανοι που κατοικουν την κεντρικη και βορεια αλβανια αλλα και το κοσσοβο [ αλβανοι της πρωην γιουγκοσλαβιας] , το τετοβο[ αλβανοι των σκοπιων] και το μαυροβουνιο[ αλβαβοι της ποτγκοριστας] ..και αυτοι αποτελουν τα δυο τριτα του συνολου των αλβανων τοσο πληθησμιακα οσο και ως γεωγραφικη εξαπλωση...συνεπως η φουστανελα φοριετε μονο στη περιοχη των τοσκηδων Αλβανων που αποτελουν το ένα τριτο του συνολου των αλβανων και ως πληθυσμος και ως γεωγραφικη εξαπλωση.....αλλα ακομα και στην τοσκερια υπαρχουν πολλες περιοχες που δεν φοριετε η φουστανελα...το μεγαλυτρο μερος των πεδινων - δυτικων πριοχων [μαλακαστρα,μουζακιγε] αλλα και μεγαλο μερος της ορεινης Λιαμπουριας [στη δυτικο παλι τμημα κυριως ] δεν φοριεται τη φουστανελα...αντίθετα φορειτε στις ορεινες περιοχες της ανατολοκης-κεντρικης τοσκεριας όπως στο τομορ ,οστραβιτσα [ βουνα] στις περιοχες ανατολικα του Μπερατιου σε καποιο βαθμο και νοτιοτερα σε περιοχες που γειτνιαζουν αμεσα με τον ελληνισμο της βορειου ηπειρου όπως λιτζουρια πρεμετη και κορυτσα...επισης και οι αλβανοι τσαμηδες που κατοικούσανε εντος της ιστορικης ηπειρου [ νομος θεσπρωτιας ] φορούσανε φουστανελα..γενικοτερα φουστανελα φοραει μια καθολου μεγαλη ,μειοψηφεια του συνολου των Αλβανων [ περιπου 20-25 τα εκατο των αλβανοφωνων των δυτικων Βαλκανιων ] ...αρα δεν μπορει να χαρακτηριστεί αλβανικη ......μαλλον ειναι ενδυμα των ορεινων κυριως περιοχων του ελληνικου - ελληνιστικου κοσμου και των αμεσα γειτονικων αυτου περιοχων ......

Ανώνυμος
3/7/15, 6:31 μ.μ.
οι τουρκοτσαμηδες παροτι αφεντικα της περιοχης δεν ξεχασανε την ελληνικη γλωσσα..παρεμειναν διγλωσοι ακομα και 200 η 300 χρονια μετα τον εξισλαμισμο τους [ Ως και σημερα πολλοι εξ αυτων] παροτι η ''ελληνικη'' δεν τους χρησιμευε καπου πλεον [ ουτε το 1700 ουτε το 1800 ουτε το 1900 μΧ].....και αυτό γιατι τα ελληνικα ηταν μητρικη τους γλωσσα [ όπως και τα αλβανικα]...αντίθετα οι σουλιωτες που μιλούσανε τα ελληνικα , κρατησανε επισης την αλβανικη διαλεκτο καθοτι [ όπως σε κάθε αυτοκρατορια και τους υπόδουλους της] ετσι και αυτοι ηταν για 4 γενεες και βαλε υποταγμανοι [ η γυρω περιοχη τελοως παντων ] σε οθωμανικη- αλβανοφωνη διοικηση...ετσι κρατησανε και τα αλβανικα..όπως καναε και οι μικρασιατες με τα τουρκικα....Όπως κανει κάθε υπόδουλος λαος που θελοντας και μη μαθαινει - διατηρεί τη γλωσσα του επικυριαρχου.....συνεπως αλβανοελληνες [ αρα διγλωσσοι] η μεν ενώ ελληνες-γκεροι-ρωμιοι διγλωσσοι οι δε [ όπως και αρκετοι βορειοηπειρωτες ]...όχι απλα θρησκευτικη αλλα και φυλετικη η διαφορα τους ...για αυτό και ειχανε τετοια αντιπαλοτητα...ας μην ξεχναμε ότι και ο Ναπολεων Ζερβας , αρχηγος του ΕΔΕΣ , τον οποιο βριζουν οι Τουρκοτσαμηδες καταγότανε οι προγονοι από το Σουλι......

Ανώνυμος
5/7/15, 11:25 π.μ.
η διοικητικη διαερεση που εκαναν οι ρωμαιοι στα δυτικα Βαλκανια [ σε ΠΑΛΑΙΑ ΗΠΕΙΡΟ σε ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟ και σε ΙΛΛΥΡΙΑ ] με βαση την πληθησμιακη-πολιτιστικη συνθεση της περιοχης φαινεται '''σωστη''' ως σημερα....αφου σχεδον σε αυτό που καλουσανε ως ΝΕΑ ΗΠΕΙΡΟ κατοικούσανε βεβαια κυριως Ιλλυριοι αλλα με την παροδο των ετων και πολλοι Ελληνες [ σε πολεις-αποικιες η και ντοπιες αυτοχθονεςφυλες στα νοτια της περιοχης αυτης ] και ολοι αυτοι [αλλα και αλλοι λαοι που εγκατασταθήκανε στη τοσκερια αργοτερα όπως σλαβοι σε καποιο μικρο βαθμο ] αποτελουν τους προγονους των σημερινων τοσκηδων....ας μην ξεχναμε και ότι στη σημερινη τοσκερια κατοικουν πολλοι βλαχοι [ τοσο στα νοτιοανατολικα στην κορυτσα και πρεμετη και οι οποιοι είναι ελληνικης καταγωγης , οσο και στη πεδιαδα της μουζακιας στα βορειοδυτικα]...ενώ δεν υπαρχουν βλαχοι στη βορεια στη Γκεκαρια....ας μην ξεχναμε ότι στη σημερινη Γκεκαρια εχει καταγραφει καποιου είδους '''''ερημωση''''' [ ισως εδώ υπερβαλουν οι πηγες αλλα σιγουρα αληθες ως γεγονος ] από επιδρομες αβαρων και γοτθων κατά τα βυζαντινα χρονια..και οι οποιοι δεν εγκαταλείψανε απαραίτητα την περιοχη ...για αυτό ισως και οι βορειοι αλβανοι-γκεκηδες μοιαζουν αρκετα με βορειους Ευρωπαιους.......για αυτό και οι αλβανοι τοσκηδες όπως πολύ σωστα γραφτηκε πολύ παραπανων είναι αλβανοι βεβαια [ η γλωσσα και η συνειδηση τους σημερα είναι αλβανικη και καθοριστικο παραγοντα επειξε η αλλαγη θρησκεύματος πριν 4 αιωνες]...όμως εμφανισιακά μοιαζουν περισσοτερο με τους υπολοιπους Ελληνες παρα με τους Γκεκηδες Αλβανούς [ οι οποιοι και αποτελουν τα δυο τριτα του συνολου των Αλβανων]....επισης η μουσικη τους, οι χοροι τους , οσο και η ενδυμασια τους , οσο και τα ηθη και εθιμα - ο τροπος οργανωσης της κοινωνιας τους αλλα ακομα και εμφανισιακά μοιαζουν περισσοτερο με τους υπολοιπους Ελληνες παρα με τους υπολοιπους Αλβανούς[ τους Γκεκηδες Αλβανους]....ακομα και αλλα πολιτιστικα στοιχεια το αποδυκνυουν αυτο.....διολου τυχαιο που ανηκανε μεχρι πριν 4 αιωνες και στο ορθοδοξο δογμα [ενώ οι Γκεκηδες ηταν καθολικοι] μεχρι τον ερχομο του Τουρκων κατακτητών και που χρησιμοπιουσανε το ελληνικο αλφβητο και όχι το λατινικο όπως οι Γκεκηδες Αλβανοι....θα μπορουσε καποιος να πει ότι η διαφορα οφειλετε λογω γεωγραφικης - κλιματολογικης διαφορας [ όπως για παραδειγμα'''διαφερουν'' οι κυπριοι με τους Θεσσαλούς πχ].....όμως αυτό δεν εχει μεγαλες βασεις...καθως άλλη η μια περιοχη άλλη η άλλη σε αυτή τη περιπτωση....αντίθετα τους Γκεκηδες και τους Τοσκηδες αλβανους τους χωριζει ουσιαστικα ένα ποταμι .....αρα οι λογοι της διαφορετικότητας δεν είναι απλα και μονο γεωγραφικοι-κλιματολογικοι όπως στον ελλαδικο χωρο μιας και το ιδιο περιπου ορεινες και κρυες είναι οι περιοχες της Γκεκαριας και της Τοσκεριας, αλλα είναι και ''''φυλετικοι''''-πολιτιστικοι....με διαφορετικους λαους ηρθαν σε πολιτιστικη [ η και φυλετικη καποιες φορες] '''''επιμειξια''' οι Γκεκηδες και με διαφορετικούς οι Τοσκηδες

Ανώνυμος
7/7/15, 9:48 μ.μ.
Το καλοκαίρι του 1943 οι γερμανικές αρχές κατοχής, αποφάσισαν να αναλάβουν εκκαθαριστικές επιχειρήσεις, προκειμένου να περιορίσουν την επέκταση της δράσης των ανταρτικών δυνάμεων του ΕΛΑΣ και του ΕΔΕΣ. Έτσι, η γερμανική μεραρχία Εντελβάις εγκαταστάθηκε στην Παραμυθιά στις αρχές Ιουλίου και το 22ο Ορεινό Σώμα υπό τον στρατηγό Λαντζ,εγκαταστάθηκε στα Ιωάννινα. Στις μάχες που διεξήχθησαν, κυρίως για τον έλεγχο των οδών της Ηπείρου (Αρτας-Ιωαννίνων, Ιωαννίνων-Μετσόβου, Ιωαννίνων-Ηγουμενίτσας), στο πλευρό των γερμανικών δυνάμεων έδρασαν και ομάδες Τσάμηδων, τους οποίους οι γερμανοί χρησιμοποίησαν αποτελεσματικά εναντίον των ανταρτών.

Όπως άλλωστε η διοίκηση της γερμανικής μεραρχίας παρατηρεί σε έκθεσή της, «τα τμήματα του αλβανικού πληθυσμού συμπαρίστανται στα γερμανικά στρατεύματα και έχουν προσφέρει πολύτιμη βοήθεια στον αγώνα κατά των ανταρτών», για να προσθέσει λίγο αργότερα ότι «στις μέχρι τώρα επιχειρήσεις κατά των ανταρτών οι μουσουλμάνοι αποδείχτηκαν ικανοί λόγω της γνώσης της περιοχής, ιδιαίτερα στις επιχειρήσεις ανίχνευσης.

Οι Αλβανοί προσδοκούν την ένταξη της Τσαμουριάς σε μία ελεύθερη και αυτοδύναμη Αλβανία». Από τις πρώτες ενέργειες των Γερμανών, μετά την άφιξή τους στην περιοχή, υπήρξε η προσπάθεια για μία πιο οργανωμένη συγκρότηση των ενόπλων ομάδων των Τσάμηδων που ενεργούσαν στην Ήπειρο. Όλος σχεδόν ο αλβανικός πληθυσμός από 14 ετών και πάνω, εξοπλίστηκε, σχηματίστηκαν νέα ένοπλα τμήματα που τέθηκαν υπό τις οδηγίες των Μαζάρ και Νουρί Ντίνο. Όλοι οι Αλβανοί των ομάδων αυτών φορούσαν στρατιωτικές στολές, ιταλικές ή γερμανικές, καθώς και περιβραχιόνιο με τη λέξη «Τσάμης» που τους έδινε τη δυνατότητα να κυκλοφορούν ελεύθερα στις πόλεις και την ύπαιθρο, φέροντας οπλισμό.

Οι δικαιοδοσίες της αλβανικής Τζανταρμερίας (χωροφυλακής), επεκτάθηκαν και της ανατέθηκε το καθήκον της τήρησης της τάξης, εξέλιξη που οι ίδιοι οι Τσάμηδες σε πολλές περιπτώσεις εκμεταλλεύτηκαν προκειμένου να κλείσουν λογαριασμούς του παρελθόντος.



Bookmark and Share

Δημοσιεύθηκε από xristos.konitsa στις 7/08/2015 02:33:00 μ.μ.. Εσωτερικές ετικέτες , , .

7 σχόλια for "Ποιοί και τι είναι οι Τσάμηδες. (συνέχεια)"

  1. Ανώνυμος

    ΝΑ ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ ΕΧΟΥΝ ΜΠΕΙ ΣΤΟ ΜΑΤΙ ΠΟΛΛΩΝ [ ΑΛΒΑΝΩΝ ΕΘΝΙΚΙΣΤΩΝ-'''ΔΩΔΕΚΑΘΕΙΣΤΩΝ''ΜΕΤΑΜΦΙΕΣΜΕΝΩΝ- ΚΑΙ ΕΘΝΟΜΗΔΕΝΙΣΤΩΝ] .....
    Ο POYKEVILLE ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ ΤΟ 1820 ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΑΧΗ ΣΤΑ ΠΕΝΤΕ ΠΗΓΑΔΙΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΑΠΑΓΟΡΕΨΕ ΤΟΥΣ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ ΝΑ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ΠΥΡΓΟ ΜΕ ΤΑ ΚΕΦΑΛΙΑ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ [ΣΥΝΙΘΙΣΜΕΝΟ ΒΑΡΒΑΡΟ ΕΘΙΜΟ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥΡΚΟΜΟΓΓΟΛΙΚΗΣ ΠΡΟΕΛΕΥΣΕΩΣ] ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΔΙΕΤΑΞΕ ΝΑ ΨΑΛΟΥΝ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΤΟ '''ΣΩΣΟΝ ΚΥΡΙΕ ΤΟΝ ΛΑΟΝ ΣΟΥ''' .... ΤΕΤΟΙΑ ΠΑΛΗΚΑΡΙΑ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΑΘΕ 200 ΧΡΟΝΙΑ

  2. Ανώνυμος

    ΑΜΑ Η ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΝΑ ΤΗΝ ΠΗΡΕ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟΝ ΤΟΤΕ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΗΡΑΝΕ ΕΙΝΑΙ ΤΟ 20 ΤΑ ΕΚΑΤΟ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ [ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΜΟΝΟ ΤΩΝ ΤΟΣΚΗΔΩΝ ] ΠΟΥ ΤΗ ΦΟΡΑΕΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΟΥ ΤΗΝ ΦΟΡΟΥΝ ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΤΟΥΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΕΙΑ…ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΗΝ ΦΟΡΑΝΕ ΑΠΟ ΤΟ ΜΩΡΙΑ ΝΟΤΙΑ ΩΣ ΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ….ΑΡΑ Η ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΕΙΝΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗ…….ΑΦΟΥ ΤΗ ΦΟΡΑΝΕ ΟΙ ΑΜΕΣΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΟΣΜΟ [ ΑΡΚΕΤΟΙ ΕΚΤΩΝ ΤΟΣΚΗΔΩΝ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ] ΑΛΒΑΝΩΝ , ΔΗΛΑΔΗ ΤΩΝ ΑΜΕΣΑ ΔΗΛΑΔΗ ΣΥΝΟΡΕΥΟΜΕΝΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΚΑΜΠΟΣΟΙ [ ΛΙΓΟΙ ] ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΣΤΑ ΝΟΤΙΑ ΣΚΟΠΙΑ ΑΡΑ ΣΤΑ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ ΣΥΝΟΡΑ…ΑΡΑ ΟΣΟΙ ΓΕΙΤΟΝΕΥΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ… ΟΣΟ ΜΑΚΡΥΤΕΡΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΔΕΝ ΦΟΡΙΕΤΕ ΠΟΥΘΕΝΑ Η ΦΟΥΣΤΑΝΕΛΑ ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΑ [ΕΙΔΙΚΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΜΠΑΣΑΝΙ] ΟΥΤΕ ΣΤΑ ΣΚΟΠΙΑ ….ΚΑΙ ΜΕ ΑΠΛΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ… ΤΟ 70 ΚΑΙ ΒΑΛΕ ΤΑ ΕΚΑΤΟ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΔΕ ΤΗ ΦΟΡΟΥΣΕ…ΑΡΑ ΜΟΝΟ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ….ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΚΟΙΝΗ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ [ΕΛΛΗΝΩΝ ΚΑΙ ΤΟΣΚΗΔΩΝ ] ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΑΝΗΚΕΙ ΜΟΞΝΟ ΣΕ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΥΟ ΑΝΑΓΚΑΣΤΗΚΑ …ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΑΜΙΓΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗ..ΠΑΝΤΩΣ ΝΑ ΤΗΝ ΠΗΡΑΜΕ ΕΜΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΣΚΗΔΕΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΝΕΤΑ ΣΚΕΤΑ …. ΕΙΝΑΙ ΑΠΙΘΑΝΟ ΚΑΙ ΔΕ ΣΤΕΚΕΙ ΙΣΤΟΡΙΚΑ….ΤΟ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΠΡΙΝ 150 ΧΡΟΝΙΑ ΚΑΝΑΝΕ ΑΠΛΑ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ »’Η ΦΟΡΕΣΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΗΝ ΠΗΡΑΝΕ ΜΑΛΛΟΝ ΚΑΠΟΤΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ»»ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΕΣ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ……ΚΑΙ ΦΕΡΝΕΤΕ ΩΣ ΠΗΓΗ ΤΟΝ ΦΙΝΛΕΥ….ΡΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΙΓΑ ΤΗΝ ΠΗΓΗ…ΑΥΤΟΣ ΜΟΝΟ »’ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ» ΕΚΑΝΕ….ΜΙΑ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ [ Η ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΙΣΩΣ] ΗΤΑΝ ΟΤΙ Ο ΜΕΓΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ »ΜΑΛΛΟΝ»” ΜΙΛΟΥΣΑ ΑΛΒΑΝΙΚΑ…ΣΥΝΕΠΩΣ ΤΟ ΟΤΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΕΙΠΕ ΚΑΠΟΤΕ ΚΑΤΙ ΑΣ ΜΗΝ ΤΟ ΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΥΠ ΟΨΗΝ ΟΤΑΝ ΤΟ ΛΟΙΠΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΓΕΜΑΤΟ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ,ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΑΝΑΚΡΙΒΕΙΕΣ ΚΑΙ ΕΜΠΑΘΕΙΑ[ΠΟΤΕ ΠΟΤΕ]…..

  3. Ανώνυμος

    ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΕΘΝΙΚΙΣΤΩΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΞΗΣ ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ...
    ''''ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΙΧΑΝΕ ΓΡΑΜΕΝΕΣ ΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ,ΝΟΙΑΖΟΝΤΑΝ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΦΥΛΗ ΤΟΥΣ'''ΚΛΠ ΚΛΠ.....Η ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΘΝΑΙ ΑΥΤΗ....ΑΦΟΥ ΑΥΤΟ ΙΣΧΥΕΙ ΙΣΩΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΣΚΗΔΕΣ ΒΛΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΕΠΕΛΕΝΙΟΥ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ ΜΕΡΟΣ ΤΩΝ ΜΠΕΚΤΑΣΗΔΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΤΗΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΛΒΑΝΙΑΣ...ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΣΟΥΝΙΤΕΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ....
    μια βασικη αιτια του ''δυστροπου''χαρακτηρα και του ανθελληνισμου των τουρκοτσαμηδων ηταν οτι ηταν φανατικοι ισλαμιστες.....ο περαιβος πριν 150 χρονια κανοντας μια περιγραφη των αλβανικων φυλων τους χαρακτηριζει θρησκους....κατι που δεν κανει για τις αλλες αλβανικες φυλες τις οποιες περιγραφει....και ο αραβαντινος την εποχη εκεινη αναφερει '''' '''των τσαμηδων εν γενει ο φανατισμος στον ισλαμισμο υπαρχει βαθυτατος''''''''.....
    δυο ακομα περιστατικα που καταδυκνυουν τον φανατικο ισλαμισμο τους-αντιχριατιανισμο τους [ που εξηγει την συνολικη συμπεριφορα τους τοσο κατα την τουρκοκρατια οσο και κατα την καταχη 1941-44 εναντιων των ελληνων συντοπιτων τους.....
    Ο Ιερός Ναός Κοίμησης της Θεοτόκου, η γνωστή σε όλους μας Παναγία στην Κένταλη,
    (συνοικισμός του Μαργαριτίου), κτίστηκε το 1825, έξω απο τον οικισμό του Μαργαριτίου
    διότι οι εξισλαμιθέντες τουρκοτσιάμηδες δεν επέτρεπαν μέσα στα όρια της κοινότητας αυτής
    χριστιανικό ναό. ..
    ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΩΤΕΣ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ 1821 -ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑ [ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΥΣ ΚΑΤΑ ΤΟ 1941-44] ....
    ΝΑ ΤΙ ΕΓΙΝΕ ΚΑΙ ΕΠΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ.....
    Ο Άγιος Βασίλειος χτίστηκε αμέσως μετά την απελευθέρωση το έτος 1913 και είναι ο ενοριακός
    ναός του Μαργαριτίου, υπάγεται στην Μητρόπολη της Παραμυθιάς. Το 1930, οι μουσουλμάνοι
    κάτοικοι του Μαργαριτίου, παρότι ζούσαν σε τμήμα της ελληνικής επικρατεις,ειχανε εμπλακει με τον αλβανικο εθνικισμο εχοντας τις πλατες της Φασιστικης Ιταλιας...
    Αυτό το εκμεταλλεύτηκαν οι μουσουλμάνοι στο έπακρο και είχαν επιδοθεί σε σημαντικές
    αξιόποινες πράξεις κατά του ελληνικού κράτους και των συμπολιτών τους χριστιανών με διάφορες
    προκλητικές ενέργιες. Μια από αυτές ήταν να κάψουν τον ιερό ναό του Αγίου Βασιλείου. Το 1937
    οι χριστανοί Μαργαριτιώτες ξαναέφτιαξαν τον ιερό ναό του Αγίου Βασιλείου
    οι Μαργαριτιώτες.
    ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΤΕ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΙΤΕ ΕΠΙ ΙΤΑΛΙΚΗΣ ΕΙΤΕ ΕΠΙ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΤΟ ΚΑΨΙΜΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΝΑΩΝ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΓΑΠΗΜΕΝΕΣ ΑΣΧΟΛΙΕΣ ΤΟΥΣ
    ΑΥΤΟ ΔΕΙΧΝΕΙ ΟΤΙ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΩΝ Ο ΙΣΛΑΜΙΣΜΟΣ- ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΜΟΣ ΔΕΝ ΗΤΑΝ ΚΑΘΟΛΟΥ ΑΔΙΑΦΟΡΟΣ....ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΜΑΛΙΣΤΑ...ΑΠΟ ΤΑ ΚΥΡΙΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΗΣ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ

  4. Ανώνυμος

    επισης στην εθνικιστικη αλβανια μαθαινουν περι '''αδικης μοιρασιας των συνορων του 1913''που εκοψαν σε ''κομματια την '''σκιπερια αυτοχθονου χιστορικε'' μεγαλη αλβανια'' κλπκλπ...καταρχην δυστυχως τα συνορα δεν διαμορφωνοντε με βαση τα δικαια των λαων...αλλα πρωτιστως με βαση τα συμφεροντα των μεγαλων δυναμεων και τους σχεδιασμους τους για το μελλον της περιοχης εκεινης ....
    ετσι και οι αλβανοι μεινανε πιστοι στην πυλη .... και στα σημερινα εδαφη της αλβανιας [τμηματα των οθωμανων τα χρονια εκεινα] επετεθησαν οι στρατοι τριων κρατων ..μαυροβουνιοι σερβοι και ελληνες...ετσι οι μαυροβουνιοι κατελαβαν τη σκοντρε [πολη της βορειας αλβανιας ] οχι φυσικα γιατι ηταν μαυροβουνικη αλλα γιατι νοιαζονταν για το κοντινο στην πολη λιμανι [πολιτικοι οι λογοι και στην περιπτωση αυτη] ...επισης οι σερβοι κατελαβαν οχι μονο το [αλβανικο κατα το ημιση τα χρονια εκεινα σε αντιθεση με σημερα που ειναι τελειως αλβανικο] κοσοβο αλλα εφτασαν ως την κεντρικη αλβανια [αλβανικη και αυτη η περιοχη και οχι σερβικη ]ενω ο ελληνικος στρατος μπηκε στην ελληνικη βορεια ηπειρο και εφτασε και ως το τεπελενι [αλβανικη η περιοχη απο τα περιχωρα του τεπελενιου και πανω]....παιξανε και χασανε οι εθνικιστες της αλβανιας...παρολα αυτα δεν υπηρξε καποια αδικια οπως την εννουν...
    αφου οι μεγαλες δυναμεις υποχρεωσανε τοσο τους μαυροβουνιους να αποχωρησουν απο την σκοντρε οσο και τους σερβουσ να αποσηρθουν απο την κεντρικη και δυτικα αλβανια και να παραμεινουν απο το κοσοβο και πανω [ παροτι σε αρκετο μερος του κοσοβου οι αλβανοι υπερτερουσανε και αυτο ηταν η μοναδικη αδικια εναντιων των αλβανων στο διακανονισμο των συνορων] ..αφου στα νοτια αναγκασανε τον ελληνικο στρατο να αποχωρησει απο τα εδαφη που ειχε απελευθερωσει [η καταλαβει] ,παροτι και ο ντοπιος πλυθησμος ηταν σε πολυ μεγαλο ποσοστο ελληνικης συνειδησεως και αρκετα μεγαλο ποσοστο ελληνικης γλωσσας...και παροτι οι βορειοηπειρωτες πηρανε τα οπλα και μετα απο τρειμηνες μαχες με τους αλβανους εθνικιστες κρατησανε ελευθερα τα εδαφη τους και σχηματισανε την αυτονομη πολιτεια της βορειου ηπειρου [ημιαυτονομια εντος αλβανιας] η οποια αναγνωριστηκε απο τις μεγαλες δυναμεις αλλα και απο το αλβανικο κρατος....αρα το αλβανικο κρατος αδικηθηκε στο θεμα κοσοβου [ αφου ενα μερος του σημερινου κοσοβου θα ηταν δικαιο να δινοτανε απο τοτε στην αλβανια ] και ευνοηθηκε στο νοτο αφου τα συνορα του πηγαν πιο νοτια απο οτι εδειξε η εκβαση των βαλκανικων πολεμων και [το σημαντικοτερο απο ολα] η επιθυμια των ντοπιων κατοικων [ για την πλειοψηφεια παντα μιλαμε] ... αρα τα περι αδικης μοιρασιας συνορων ας τα αφησουν...η θα λενε ολη την αληθεια η τιποτα...γιατι η μιση αληθεια και σε αυτη τη περιπτωση ειναι χειροτερη απο το ψεμα.....οσο για τα δυο τριτα του νομου θεσπρωτιας που κατοικουνταν απο διγλωσσους τουρκοτσαμηδες....ουτε επαναστασεις οπως οι βορειοηπειρωτες ουτε αυτονομιες ουτε τιποτα...αφου ηταν ως γνωστον αμφιβολου εθνικης συνειδησεως......αυτοι ειχανε κυριως συνειδηση ισλαμικη συνειδηση και μετα αλβανικη ,ελληνικη η τουρκικη τα χρονια εκεινα .... αφου πρωτα πολεμησανε εναντιων του ελληνικου στρατου το 1913 [γιατι θεωρουσανε συμφερον να παραμεινουν υπο οθωμανικη διοικηση ,λογικο αφου ηταν οθωμανοι] και αφου χασανε τελικα και περασε η περιοχη τους υπο ελληνικη διοικηση υστερα στειλανε την παρακτω επιστολη ...
    Μια φράση από το Υπόμνημα που υπέβαλαν οι Τσάμηδες της Θεσπρωτίας στην Διεθνή Επιτροπή Ελέγχου στις 6/11/1913 είναι ενδεικτική:
    «Θα συμπολεμήσουμε με τα αδέρφια μας τους Χριστιανούς, μέχρις εσχάτων, για ν’αποκρούσομε το ζυγό του αλβανικού κράτους και να διατηρήσουμε την ελευθεριά μας στην αγκαλιά της μητέρας μας Ελλάδας…».
    ΕΙΠΑΜΕ ΑΜΦΙΒΟΛΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΕΩΣ [ ΠΟΥ ΣΕ ΜΕΓΑΛΟ ΒΑΘΜΟ ΟΦΕΙΛΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΒΟΛΗ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥΣ ]\
    AΡΑ ΤΑ ΠΕΡΙ ΑΔΙΚΩΝ ΣΥΝΟΡΩΝ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΑΚΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙ....ΑΛΛΟΥ ΑΔΙΚΗΘΗΚΑΝΕ [ΚΟΣΟΒΟ] ΑΛΛΟΥ ΕΥΝΟΗΘΗΚΑΝΕ [ΒΟΡΕΙΑ ΗΠΕΙΡΟΣ]

  5. Ανώνυμος

    ΠΟΛΥ ΞΕΚΑΘΑΡΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ Η ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΟΤΣΑΜΗΔΩΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΑΣΙΤΕΣ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

    Του συναγωνιστού Υπολοχαγού ΓΕΡΑΣΙΜΟΥ ΠΡΙΦΤΗ (Καστρινού) μέλους του Αρχηγείου ΣΟΥΛΙΟΥ και της Διοίκησης του 24ου Συντάγματος και ύστερα υπασπιστή στο ίδιο Σύνταγμα. «Για τη συγκρότηση και δράση των αρχηγείων ΣΟΥΛΙΟΥ και ΖΑΛΟΓΓΟΥ και του 24ου Συντάγματος Πεζικού». Προς Το Κλιμάκιον Ηπείρου – Δυτικής Στερεάς VIII Μεραρχίαν και Η.Γ.

    Ι. ΤΟ ΑΝΤΑΡΤΟΚΙΝΗΜΑ μέχρι ΤΗ ΣΥΝΔΙΑΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΜΑΡΤΗ ΤΟΥ 1943

    ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ: Όλες οι προσπάθειες μας αν και βασίζονταν στη γραμμή της Κ.Ε. του Ε.Α.Μ. για την ενοποίηση όλων των δυνάμεων ενάντια στον κατακτητή δεν είχαν θετικά αποτελέσματα γιατί η παμψηφία σχεδόν των Τσάμηδων της περιοχής είχε ταχθεί ανεπιφύλαχτα με το μέρος του καταχτητή και οργάνωνε δολοφονικές επιδρομές ενάντια στα Ελληνικά χωριά, αρπαγές και σφετερισμούς περιουσιών. Παρ’ όλα αυτά από τις 19 του Μάρτη έγινε η πρώτη προσέγγιση που επαναλήφθηκε στις αρχές του Ιούλη 1943. Κατά κανόνα οι υποσχέσεις που μας δώσανε οι εκπρόσωποι των Τσάμηδων δεν τηρηθηκαν. Κορυφωμα της συμμαχίας με τους φασίστες ήταν η επιδρομή τους στο ΦΑΝΑΡΙ την περίοδο των εκκαθαριστικών επιχειρήσεων του Αυγούστου κατά την οποίαν κάηκαν περίπου 30 χωριά, σκοτώθηκαν περίπου 500 Έλληνες και άλλοι τόσοι πιάστηκαν όμηροι, ενώ ο υπόλοιπος πληθυσμός αναγκάστηκε να προσφυγέψει στην ορεινή περιοχή.

    Η ΕΙΚΟΝΑ ΑΥΤΗ ΔΙΝΕΤΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΟΥ ΕΑΜ ΕΛΑΣ ΗΠΕΙΡΟΥ

    ΕΝΩ ΑΛΛΟΣ ΕΛΑΣΙΤΗΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ

    ο ΕΛΑΣίτης Π. Παπασταύρου, αυτόπτης μάρτυρας της συμπεριφοράς των Τσάμηδων στην περίοδο της κατοχής: «Γύρω στις δεκαπέντε χιλιάδες αριθμούσε εκείνη η μειονότητα των λεγομένων Τσάμηδων. Από τις πρώτες ημέρες του πολέμου είχαν ταχθεί στο πλευρό των Ιταλών. Το ίδιο έκαναν και με τους Γερμανούς αργότερα. Ντυμένοι με τις στολές των κατακτητών, λήστευαν, βασάνιζαν, ατίμαζαν, τρομοκρατούσαν την ύπαιθρο. Ο φόβος και ο τρόμος σκέπαζε όλη την Θεσπρωτία. Οι πράξεις βίας και τρομοκρατίας σε καθημερινή βάση… Όχι λίγες φορές δεν δίσταζαν, έτσι για πλάκα, να βάζουν στο σημάδι από απόσταση τσοπαναραίους και στρατοκόπους…» («Στο Στόμα του Λύκου» εκδ. Σύγχρονη Εποχή).


    ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΛΟΓΙΚΟ ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΣTΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΑΜΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΗ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΠΡΑΞΑΝΕ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΕ ΤΣΑΜΑΝΤΑ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑ ΣΑΓΙΑΔΑ....


    Κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας του 1944 (μέσα Απριλίου), Τσάμηδες ταγματασφαλίτες συμμετείχαν στην πυρπόληση του Ασπροκκλησίου ενώ λίγες ημέρες αργότερα έλαβαν μέρος σε ανάλογη δράση στον Τσαμαντά

    ΠΙΟ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ.....

    Λειά Φιλιατών- Ήταν στις 20-4-1944 και εσυνόδευαν το γερμανικό τάγμα που επέδραμε στη Μουργκάνα για να την εκκαθαρίσει από τις αντάρτικες ομάδες. Ενόψει της επιδρομής των Γερμανών και Τσάμηδων, οι χωριανοί εγκατέλειψαν το χωριό. Οι Τσάμηδες έκαψαν τα περισσότερα σπίτια του χωριού, το λιθόκτιστο δημοτικό σχολείο και την εκκλησία της Παναγίας, κτίσμα του 17ου αιώνα. Η μοναδική γυναίκα που παρέμεινε, η τυφλή γερόντισσα Αναστασία Χαϊδή, όταν διεπίστωσε ότι καίγεται το σπίτι της, έβαλε τις φωνές, οι Τσάμηδες την πέταξαν στο φλεγόμενο σπίτι και κάηκε ζωντανή… Σκότωσαν επίσης τρεις Λειώτες, τον Γρηγόρη Λώλη, ετών 25, τον Γιώργο Μπίλη, ετών 53 και τον Βασίλη Σδούγκα, ετών 23, τους οποίους συνέλαβαν τυχαία έξω από το χωριό.

    ΕΠΙΣΗΣ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ ΠΡΙΝ ΚΑΨΑΝΕ ΤΗ ΣΑΓΙΑΔΑ

    Παράλληλα στις 23 του ίδιου μήνα ένοπλοι της μειονότητας (κυρίως από τη Λιόψη) συμμετείχαν, ως αντίποινα για τη δράση του ΕΛΑΣ, στην πυρπόληση της Σαγιάδας43 την οποία σύμφωνα με γερμανική αναφορά υπεράσπιζαν τριάντα αντάρτες44, προφανώς ελασίτες.

  6. Ανώνυμος

    Μια άλλη ενδιαφέρουσα και όχι τόσο διαδεδομένη πτυχή του δοσιλογισμού των Τσάμηδων της Θεσπρωτίας είναι και η δράση τους εντός αλβανικού εδάφους. Συγκεκριμένα, την 23η Αυγούστου του 1943, αμέσως μετά την καταστροφή της Σαγιάδας, το 1ο τάγμα του 99ου γερμανικού συντάγματος επιτέθηκε στην Κονίσπολη (η σημαντικότερη κωμόπολη της αλβανικής πλευράς της Τσαμουριάς) την οποία υπεράσπιζαν γύρω στους 150 αντάρτες. Η όλη επιχείρηση είχε ως αποτέλεσμα την κατάληψη της Κονίσπολης, το θάνατο 50 ή 60 Αλβανών και - σε αντίθεση με τη Σαγιάδα που καταστράφηκε ολοσχερώς - την πυρπόληση κατά κύριο λόγο επιλεγμένων οικιών που υποδείχτηκαν από τους Τσάμηδες51. Η ΚΟΝΙΣΠΟΛΗ ΕΙΝΑΙ ΑΛΒΑΝΟΤΣΑΜΙΚΗ ΚΩΜΟΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ Η ΟΠΟΙΑ ΔΕΧΤΗΚΕ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΟΤΑΜΗΔΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΠΟΥ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΠΡΙΝ ΚΑΨΑΝΕ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΣΑΓΙΑΔΑ ΑΚΡΙΒΩΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙ ΟΙ 2 ΚΟΜΟΠΟΛΕΙΣ ΗΤΑΝ ΜΕ ΤΟ ΚΚΕ Η ΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΚΑ Η ΑΛΛΗ . Λίγους μήνες αργότερα σχηματίστηκε, με τη στήριξη των γερμανικών δυνάμεων, τάγμα ασφαλείας 1000 ανδρών που υπό την ηγεσία του Νουρί Ντίνο συμμετείχε τον Ιανουάριο του 1944 στην εκκαθαριστική επιχείρηση Χόρριντο που διεξήχθη κυρίως εντός αλβανικού εδάφους και επέφερε το θάνατο 500 ατόμων. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, ο Ντίνο και οι άνδρες του έδρασαν στην περιοχή της Κονίσπολης52. Στη συνέχεια, ο Ντίνο έδρασε από τον Μάρτιο μέχρι τον Ιούνιο του 1944 στην περιοχή του Αργυρόκαστρου ως επικεφαλής περίπου 700 ανδρών, 300 από τους οποίους προέρχονταν από τη Θεσπρωτία53.

    [51]Μάγερ, 2009, Α', σ. 291 - 292.

    [52]Μάγερ, 2009, Β', σ. 115.

    [53]Αθανάσιος Γκότοβος, Τσάμηδες, το τάγμα Νουρί Ντίνο, Άρδην, 8 Ιουνίου 2016.

  7. Ανώνυμος

    ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΣΤΩΜΟΤΙΚΕΣ
    ΣΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΓΙΑ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ ΚΑΙ ΧΕΙΜΑΡΙΩΤΕΣ
    ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΣΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΑΙΤ

    https://chryssablog.wordpress.com/2013/07/03/%ce%bf-%ce%ba%ce%bf%ce%bb%ce%bf%ce%ba%ce%bf%cf%84%cf%81%cf%8e%ce%bd%ce%b7%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf-%ce%bd%ce%b5%ce%bd%ce%ad%ce%ba%ce%bf%cf%82/#comment-195

    ΟΠΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΑΥΤΑ ΑΠΑΝΤΑΤΑΙ ΚΑΙ Η ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΠΕΡΙ ΑΛΒΑΝΟΤΣΙΑΜΗΔΩΝ

    ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΝ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ

Leave a reply

Το ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ επιτρέπει την αυτόματη δημοσίευση σχολίων για να μπορούν οι επισκέπτες να συζητούν ελεύθερα σε παραγματικό χρόνο. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα σχόλια που δημοσιεύονται δεν ελέγχονται. Διαβάζουμε όλα τα σχόλια που δημοσιεύονται, και αν κρίνουμε ότι κάποια απο αυτά παραβιάζουν βασικούς κανόνες ενός πολιτισμένου διαλόγου, τα διαγράφουμε εκ των υστέρων.
Ποτέ δεν λογοκρίνουμε σχόλια με βάση την ιδεολογική, πολιτική, κομματική χροιά ή προτίμηση την οποία μπορεί να έχουν. Διαγράφουμε μόνο σχόλια που περιέχουν:
-γλώσσα επιθετική, ή και υβριστική απέναντι σε άλλους σχολιαστές ή αρθρογράφους του ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ, γλώσσα που δεν βοηθά τον πολιτισμένο διάλογο.
-εκδηλώνουν επιθετική διάθεση μέσω της έκφρασης χαράς για θανάτους ή προβλήματα υγείας άλλων ανθρώπων - δημόσια γνωστών ή μη.
-δυσφημούν με κατάφωρο τρόπο άλλους ανθρώπους χωρίς καμία απόδειξη για τους δυσφημιστικούς ισχυρισμούς.
περιλαμβάνουν ρατσιστικά, σεξιστικά, ή ομοφοβικά υπονοούμενα ή ευθείες αναφορές για άλλους ανθρώπους
σχόλια που στην ουσία έχουν ως αποκλειστικό στόχο να διαφημίσουν προϊόντα, υπηρεσίες, επιχειρήσεις, άλλες ιστοσελίδες, ή γενικότερα ό,τι μπορεί να θεωρηθεί ως spam.

Έκανα ένα σχόλιο στο ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ γιατί δεν το βλέπω;
-Δύο λόγοι μπορεί να υπάρχουν γιαυτό
-Το σχόλιο σου κρίθηκε από τους διαχειριστές ότι περιλαμβάνεται σε κάποια από τις παραπάνω περιπτώσεις απαγορευμένων σχολίων.
-Υπάρχει ένα τεχνικό πρόβλημα το οποίο προσπαθούμε να λύσουμε, ή δεν το έχουμε αντιληφθεί και θα θέλαμε να μας το υποδείξεις.
-Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στέλνοντας email στο epirus.ellas@yahoo.gr για να μας πεις το πρόβλημα που έχεις.

Γιατί δεν μπορώ να κάνω είσοδο (login) στο λογαριασμό μου ή να σχολιάσω;
-Αν έχεις κάνει κάποιο σχόλιο που παραβιάζει με κατάφωρο τρόπο τους παραπάνω κανόνες, ή αν το έχεις κάνει επανειλημένα, τότε μπορεί να σου έχουμε απαγορεύσει τη δυνατότητα σχολιασμού για αυτή τη συμπεριφορά. Αν πιστεύεις ότι πρόκειται για κάποιο λάθος, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στο epirus.ellas@yahoo.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

6978036373 - epirus.ellas@yahoo.gr
Υπεύθυνος ιστολογίου: Τρύφωνας Τιπούρτης.

Αναζήτηση

ΓΡΑΦΟΥΝ...

-Akis - Γιαννιώτης Ν.Π.- Ιωάννα - nikos - Άκης - xristos.konitsa - Δημήτρης -Νίκος Τ. - Παναγιώτης - Γιώργος Κ. - Κώστας Π.

Αναγνώστες

Μας ακολουθούν στο Google+