ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε "ΓΕΝΙΚΑ" για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε. ******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ***** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Headlines
online
- ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.****** Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Επιλέξτε τα πιο δημοφιλή θέματα από το "ΔΕΙΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ" ή επιλέξτε από όλη την ύλη του ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ . ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Δημοσιεύθηκε στις:15 Απριλίου 2016
Αναρτήθηκε από Παναγιώτης

Κίνηση για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου: " Ακύρωση τίτλων ιδιοκτησίας 123 οικογενειών των Δρυμάδων από την Αλβανική κυβέρνηση."

Η κυβέρνηση της Αλβανίας ξεκίνησε την διαδικασία ακύρωσης των τίτλων ιδιοκτησίας 123 οικογενειών στο χωριό Δρυμάδες της Χιμάρας.

Αυτή είναι μια ακόμα ενέργεια σε μια κλιμακούμενη σειρά ενεργειών που στρέφεται ευθέως κατά της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας, ιδιαίτερα της περιοχής της Χιμάρας καθώς και κατά της ...
Αυτοκεφάλου Ορθόδοξης Εκκλησίας της Αλβανίας και προσβάλλει βάναυσα τα ανθρώπινα και μειονοτικά δικαιώματα του ελληνισμού της Αλβανίας.

Η Δημοκρατία της Αλβανίας έχει αποδεχθεί από ετών την ευρωπαϊκή συνθήκη - πλαίσιο για την προστασία των ανθρωπίνων και μειονοτικών δικαιωμάτων, εν τούτοις παραβιάζει με αυξανόμενο και ανησυχητικό ρυθμό τις ανωτέρω αρχές και διατάξεις.

Θα πρέπει η ελληνική κυβέρνηση να καταστήσει σαφές πως έχει δικαίωμα προστασίας της Ελληνικής Εθνικής Μειονότητας και πως τέτοιες ενέργειες δεν μπορούν να είναι αποδεκτές.

Η Ευρωπαϊκή Ένωση ομοίως θα πρέπει να τονίσει προς την κυβέρνηση της Αλβανίας πως η συμπεριφορά της απέναντι στην Ελληνική Εθνική Μειονότητα είναι απαράδεκτη και δεν βοηθάει την πορεία της χώρας αυτής στον δρόμο της προς την Ευρώπη.

Η Ελληνική Εθνική Μειονότητα που διαμένει στις αρχέγονες εστίες της για χιλιετίες δεν είναι δυνατό να υφίσταται τέτοιες πρακτικές, αδιανόητες για μια δημοκρατική χώρα με ευρωπαϊκό προσανατολισμό.

Το ΔΣ της Κίνησης για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου


Bookmark and Share

Δημοσιεύθηκε από Παναγιώτης στις 4/15/2016 10:32:00 π.μ.. Εσωτερικές ετικέτες , , .

7 σχόλια for "Κίνηση για την Αναγέννηση της Βορείου Ηπείρου: " Ακύρωση τίτλων ιδιοκτησίας 123 οικογενειών των Δρυμάδων από την Αλβανική κυβέρνηση.""

  1. Ανώνυμος

    Ας δουμε τι ανεφεραν οι ιδιοι οι σουλιωτες για τα χωρια τους.

    Σύμφωνα με τον στρατηγό Δημήτριο Νότη Μπότσαρη, αρχηγό του Σώματος των Εθελοντών εντοπίων Ηπειρωτών κατά το 1912-13: "Θανόντος του Σκεντέρμπεη οι Μποτσαραίοι μαχόμενοι προς Τούρκους και Τουρκαλβανούς, κατήλθον προς την Δράγανη. Κατά τας αρχάς δ ε του 17ου αιώνος ίδρυσαν με άλλους αδούλωτους Έλληνες την Σουλιώτικη Συμπολιτεία"

    Ο ΕΠΙΣΗΣ ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΟΥΤΣΟΝΙΚΑΣ , ΑΓΩΝΙΣΤΗΣ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΟΥ 1821 , ΠΟΥ ΕΓΡΑΨΕ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΩΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ , ΚΑΙ ΕΓΡΑΨΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ , ΣΗΜΕΙΩΝΕΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΑΡΤΑΣ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΗΣ ΠΡΕΒΕΖΑ , ΙΩΑΝΝΙΝΑ , ΚΟΝΙΤΣΑΣ ΤΗΝ ΦΡΑΣΗ …. »»’ΛΑΛΟΥΝΤΩΝ ΤΗΝ ΕΛΛΛΗΝΙΚΗ »»
    [ ΠΛΗΝ ΤΩΝ ΠΟΛΕΩΝ ΤΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΑΥΤΩΝ ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝΕ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΕΛΛΗΝΕΣ, ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΥΛΜΝΑΟΙ ΚΥΡΙΩΣ ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΠΙΛΥΔΕΣ ΕΓΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΟΘΩΜΑΝΟΥΣ ΠΧ ΑΛΗ ΠΑΣΑΣ ]
    ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥ ΤΟ ΣΟΥΛΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΙΞ ΧΩΡΙΑ ΒΟΡΕΙΑ ΤΟΥ ΑΧΕΡΟΝΤΑ ΕΠΙΛΕΞΗ ΑΝΑΦΕΡΕΙ »ΛΑΛΟΥΝΤΩΝ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΚΗ » .
    ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΛΑΧΟΦΩΝΟΥΣ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΗΠΕΙΡΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ
    , ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΔΗΛΑΔΗ ΤΗΝ ΠΙΝΔΟΥ
    ΑΚΡΙΒΩΣ ΔΗΛΑΔΗ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ….
    ΣΥΝΕΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΩΝ ΕΘΝΙΚΙΣΤΩΝ ΤΟ ΟΤΙ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΗΤΑΝ ''ΜΕΙΟΨΗΦΕΙΑ'' Η ΟΤΙ ''''ΕΞΕΛΛΗΝΙΣΤΗΚΑΝΕ ''' ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

    ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΣΤΗΝ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΗΠΕΙΡΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΙΚΗ ΗΤΑΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΕΙΑ ..
    ΑΛΛΑ ΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ , ΣΕ ΜΙΚΡΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ , ΑΠΟ ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΑΛΒΑΝΙΚΑ ΣΥΝΟΡΑ ΣΤΟ ΝΟΤΟ , ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΓΡΑΜΜΗ …..
    ΧΕΙΜΑΡΑΣ ΣΤΑ ΔΥΤΙΚΑ , ΚΑΤΕΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΤΟ ΔΕΛΒΙΝΟ ΑΝΕΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΤΕΡΑ ΣΤΟ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟ ΚΑΙ ΦΤΑΝΟΣΤΑΣ ΛΙΓΟ ΔΥΤΙΚΑ ΣΤΟ ΟΡΕΙΝΟ ΠΩΓΩΝΙ ] Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΚΥΡΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ …ΕΚΕΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΕ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΑΝΩΡΙΣΜΕΝΑ ΩΣ ''ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ'' ΧΩΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΑΚΡΙΒΩΣ ΛΟΓΟ ΤΗΣ ΑΜΙΓΟΥΣ ΜΟΝΟΓΛΩΣΣΙΑΣ ΤΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΑΥΤΩΝ.
    ΔΕΝ ΜΙΛΑΩ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ Η ΟΠΟΙΑ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΗ ΕΞΑΠΛΩΣΗ ΑΠΟ ΟΤΙ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ [ ΚΑΙ ΠΙΟ ΒΟΡΕΙΑ ΔΗΛΑΔΗ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΠΕΡΙΟΡΗΣΟΥΝ ΤΗΝ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΟΙ ΑΛΒΑΝΟΙ ΕΘΝΙΚΙΣΤΕΣ ]
    ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΑΛΛΙΑ [ ΩΣ ΚΥΡΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ]

  2. Ανώνυμος

    ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ''ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗΣ ΖΩΝΗΣ''' , ΒΟΡΕΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟ ΩΣ ΤΟ ΤΕΠΕΛΕΝΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΠΟΤΑΜΩΝ ΔΡΥΝΟΥ ΣΤΑ ΔΥΤΙΚΑ ΚΑΙ ΑΩΟΥ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ , ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΣΗΜΕΡΑ ΜΙΛΑΝΕ ΩΣ ΚΥΡΙΑ ΓΛΩΣΣΑ ΤΑ ΤΟΣΚ [ΠΑΛΑΙΟΤΕΡΑ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΞ ΑΥΤΩΝ ΗΤΑΝ ΑΠΛΑ ΔΙΓΛΩΣΣΟΙ ].
    ΟΜΩΣ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΑΝΗΚΕ ΣΤΗ ΤΟΣΚΕΡΙΑ [ Η ΟΠΟΙΑ ΑΡΧΙΖΕ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΤΟΥ ΑΩΟΥ , ΟΥΤΕ ΣΤΗ ΛΑΜΠΕΡΙΑ ΠΟΥ ΑΡΧΙΖΕ ΔΥΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΡΙΝΟΥ ]
    ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΡΙΖΑΣ , ΖΑΓΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΙΝΤΖΟΥΡΙΑΣ ΔΗΛΑΔΗ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΕΠΕΛΕΝΙΟΥ ΚΑΙ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ.ΟΙ ΟΠΟΙΕΣ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝΤΑΙ ΑΠΟ ΑΛΒΑΝΙΚΟΥΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΟΥΣ ΠΛΥΘΗΣΜΟΥΣ [ ΤΟΣΚΗΔΩΝ ΚΑΙ ΛΙΑΜΠΗΔΩΝ ] ΕΝΩ ΣΤΑ ΝΟΤΙΑ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΣ ΣΥΝΟΡΕΥΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΤΙΩΣ ΤΟΥ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ]
    ΑΠΟ ΚΕΙ ΚΑΤΑΓΟΝΤΑΝ ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΥΕΓΕΡΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΟΠΩΣ Ο ΖΑΠΠΑΣ [ ΕΞ ΟΥ ΚΑΙ ΖΑΠΠΕΙΟ ] Η ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ ΤΟ 1914 Ο ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΧΡΙΣΤΑΚΗΣ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΒΡΙΖΕΙ Ο ΣΑΛΙ ΜΠΕΡΙΣΑ ΩΣ '''ΑΧΡΕΙΟ'''ΣΥΜΜΟΡΙΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΗΓΗΘΗΚΕ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ.
    ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΥΠΟΔΕΧΘΗΚΑΝΕ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ ΤΟ 1940 ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ.
    ΕΠΙΣΗΣ ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ , ΣΤΑ ΠΑΝΗΓΥΡΙΑ ΤΟΥΣ ΤΡΑΓΟΥΔΑΝΕ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΕΞΙΣΟΥ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ.
    ΕΝΩ ΚΑΙ ΤΑ ΕΘΙΜΑ ΤΟΥΣ ΜΟΙΑΖΟΥΝ ΠΟΛΥ ΜΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΑ
    ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΤΩΝ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΟ -ΑΚ [ΓΙΑΝΝΑΚ ,ΧΡΙΣΤΑΚ ,ΒΑΣΙΛΑΚ ] ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ -ΑΚΗΣ
    ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΚΑΤΕΒΗΚΑΝΕ ΚΑΙ ΠΟΛΕΜΗΣΑΝΕ ΣΤΗ ΝΟΤΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟ 1821 ΜΕ ΤΟΥΣ ΥΠΟΛΟΙΠΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥΡΚΩΝ , ΑΛΒΑΝΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΥΠΤΙΩΝ , ΚΑΙ ΕΜΕΙΝΑΝ ΓΝΩΣΤΟΙ ΜΕ ΤΟ ΟΝΟΜΑ »’ΧΟΡΜΟΒΙΤΑΙ» ΕΠΕΙΔΗ ΚΑΤΑΓΟΝΤΑΝ ΠΕΡΙΞ ΤΗΣ ΟΜΟΝΥΜΟΥ ΑΛΒΑΝΙΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΟΜΑ ΤΟΥ ΑΛΗΠΑΣΑ ΚΩΜΟΠΟΛΕΩΣ .
    ΤΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ Ο ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ ΣΤΑ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΗΜΟ ''ΧΟΡΜΟΒΙΤΗ''ΛΑΓΟΥΜΤΖΗ ΝΤΑΛΑΡΟΠΟΥΛΟ ΠΟΥ ΕΣΩΣΕ ΜΕ ΤΑ ΛΑΓΟΥΜΙΑ ΠΟΥ ΕΦΤΙΑΧΝΕ ΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΣΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΠΑΡΟΥΤΙ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΩΝ .
    ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ ΤΟ 1914 ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΚ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΣΥΜΜΕΤΕΙΧΑΝΕ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗΣ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΞΙΣΟΥ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΤΙΑ ΤΟΥ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΑΜΙΓΩΣ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΟΥΣ ΒΟΡΕΙΟΗΠΕΙΡΩΤΕΣ.
    ΜΕΡΙΚΑ ΧΩΡΙΑ-ΤΟΠΟΝΥΜΙΑ ΠΟΥ ΔΕΙΧΝΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΩΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ
    ΔΟΞΑΤΕΣ ,ΚΕΣΤΟΡΑΤΕΣ ,ΣΤΕΓΟΠΟΥΛΟΙ , ΚΡΙΝΑ , ΤΡΑΝΟΣΙΣΤΑ , ΠΑΛΑΙΟΚΑΣΤΡΟ ,
    ΚΑΡΓΙΑΝΗ ΚΛΠ ΚΛΠ.
    ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΑ ΕΠΙ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ, Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΣ ΑΝΗΚΕ ΔΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΕ ΤΙΣ ΝΟΤΙΩΣ ΤΟΥ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟΥ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ... ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΑΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ [ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΥΣ ΚΛΠ ] ΟΙ ΚΑΤΟΙΚΟΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΗΤΑΝ ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΧΑΝ ΚΟΙΝΗ ΚΑΤΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΛΑΛΙΑ .
    ΙΔΟΥ ΚΑΙ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΩΝ ΙΔΙΩΝ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟ 1913.

  3. Ανώνυμος

    Στις 16 Ιουνίου 1913, οι αντιπρόσωποι των «τμημάτων Ρίζης και Ζαγοριάς» έστειλαν ένα υπόμνημα προς τις Μεγάλες Δυνάμεις. Χρησιμοποιούν ιστορικά, γεωγραφικά και εθνολογικά επιχειρήματα για να τεθούν τα σύνορα «της Ελληνικής Ηπείρου και της Αυτονόμου Αλβανίας, της οποίας σχεδιάζεται η δημιουργία».
    Μεταξύ άλλων αναφέρονται και στο φαινόμενο της διγλωσσίας (που με το καθεστώς του Τζάτζη μεταβλήθη σε αποκλειστική αλβανογλωσσία): «Η στενότης των σχέσεων μετά των Αλβανών εισήγαγε την χρήσιν εκτός της Ελληνικής και της Αλβανικής γλώσσης … το εξαγώμενον εκ της χρήσεων της αλβανικής γλώσσης εις τα βόρεια της Ηπείρου καταπίπτει προ της πραγματικότητος της Εθνικής συνειδήσεως των χριστιανών».
    Για το ζήτημα της διαφοροποίησης τους από τους Αλβανούς είναι
    ξεκάθαροι: «Ζητούντες να ωφεληθώσιν εις βάρος άλλων, αντετάχθησαν απ” εναντίας πάση δυνάμει συμπράττοντες μετά των Τούρκων και ανθιστάμενοι μετ” ιδιτέρας ορμής εις τον απελευθερωτικόν αγώνα της Ελλάδος εν Ηπείρω. Οι Αλβανοί δυστυχώς είναι εκείνοι, οι οποίοι μετέβαλον τα Ελληνικά χωριά εις σωρούς τάφρας και παρεξετράπησαν εις τας φρικωδεστέρας ωμότητας κατά των κατοίκων της
    Ηπείρου».
    Παρακάτω, προχωρούν στην έκδοση ψηφίσματος μέσω του οποίου ζητούν από την ελληνική κυβέρνηση να εξοπλίσει και να εκπαιδεύσει όλους τους άνδρες από 20 – 40 ετών και μάλιστα τα χωριά τους θα αναλάβουν όλα τα έξοδα. Οι αντιπρόσωποι αυτών των περιοχών εξέλεξαν πενταμελή επιτροπή
    για να τηλεγραφήσει τις αποφάσεις τους στον Ελευθέριο Βενιζέλο:
    1. Ντίλιος Κ. Βασίλειος, εκ Λαμπόβου
    2. Χαρίτος Πέτρος, εκ Νίβανης
    3. Χατζηβασιλείου Θωμάς, εκ Μικράς Τσέτας Λαμπόβου
    4. Μαρκόπουλος Θεοδώσιος, εκ Λέκλης
    5. Γιάσσου Αναστάσιος, εκ Σέπερης
    ΚΑΝΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΟ ΑΡΓΥΡΟΚΑΣΤΡΟ ΧΩΡΙΑ ΔΕΝ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΣΤΑ 103 ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΜΕΝΑ ΩΣ »ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΑ» ΑΠΟ ΤΟ ΑΛΒΑΝΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ

  4. Ανώνυμος

    ΟΠΩΣ Η ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΠΑΛΑΙΑ ΠΟΤΕ ΔΙΓΛΩΣΣΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΡΙΖΑΣ ΛΙΝΤΖΟΥΡΙΑΣ ΚΑΙ ΖΑΓΟΡΙΑΣ ,
    ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΙ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΟΥ ΤΗΝ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝ »’ΜΕΙΚΤΗΣ»’ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΙ ΚΥΡΙΩΣ [ΚΑΙ ΜΕΙΟΨΗΦΕΙΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ] , ΕΝΤΟΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ,
    ΚΑΤΙ ΣΑΝ ΤΟΥΣ ΜΕΙΚΤΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΟΥΣ ΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ…
    ΒΡΙΣΚΕΤΕ ΠΕΡΙΞ ΛΕΣΚΟΒΙΚΙΟΥ ΟΝΟΜΑΤΙ »’ΚΑΡΑΜΟΥΡΑΤΙΑ» ΠΑΛΑΙ ΠΟΤΕ .
    ΑΝΑΦΕΡΕΤΕ ΟΤΙ ΕΚΕΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΝ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ »ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ» ΠΡΟΣ ΤΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ , ΕΝΩ ΚΑΙ ΣΕ ΧΑΡΤΕΣ ΕΘΝΟΛΟΓΙΚΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΕ ΩΣ »’ΜΕΙΚΤΟΙ ΓΡΑΙΚΟΙ ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ»’ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΕΚΕΙΝΗ ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΙΟ ΒΟΡΕΙΑ Η ΚΑΙ ΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝΤΕΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΟΝΤΕ ΑΠΛΑ ΩΣ ΑΛΒΑΝΟΙ.
    Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΣ ΗΤΑΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΩΤΕΣ ΠΟΥ ΣΗΚΩΣΑΝΕ ΤΗΣ ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ ΤΟ 1914 ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΜΟΥΣΟΥΜΑΝΟΙ ΛΟΓΩ ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΤΟΥΣ ΕΝΩ ΕΚ ΤΟΥ ΛΕΣΚΟΒΙΚΙΟΥ ΚΑΤΑΓΟΝΤΑΝ ΚΑΙ ΙΔΡΥΤΕΣ ΤΗΣ ΜΑΒΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΙΤΑΛΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ.
    ΙΔΟΥ ΜΕΡΙΚΑ ΧΩΡΙΑ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΚΑΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ »’ΑΛΒΑΝΩΝ» ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ .[ΔΙΓΛΩΣΣΩΝ ΠΡΙΝ 100 ΧΡΟΝΙΑ] ΚΑΙ ΠΑΡΟΤΙ ΔΕΝ ΕΝΕΤΑΧΘΗΚΕ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΣ ΕΝΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΟΥΤΕ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΤΗΚΕ ΠΟΤΕ Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΟΥΣ ΩΣ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΑΠΟ ΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΑΛΒΑΝΙΚΑ ΚΑΘΕΣΤΩΤΑ [ΑΚΡΙΒΩΣ ΛΟΓΟ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΔΙΓΛΩΣΣΗ , ΟΠΩΣ Η ΛΙΝΤΖΟΥΡΙΑ ΚΑΙ ΡΙΖΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΓΛΩΣΣΗ, ΟΠΩΣ ΤΗΣ ΔΡΟΠΟΛΗΣ]
    ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΤΑ ΑΛΒΑΝΙΚΑ [ΜΠΟΝΤΑΡΙ,ΔΑΡΔΕΣΙ ΚΛΠ KLP ] ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΞΗΣ »ΜΗ ΑΛΒΑΝΙΚΑ»’ΧΩΡΙΑ ΤΟ 1913 Η ΩΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ….
    ΜΕΛΙΣΣΙΝΙ,ΣΑΡΑΝΤΑΠΟΡΟ,ΦΟΥΡΚΑ,ΣΟΡΟΠΟΛΗ ,ΚΑΛΟΥΔΙ ,ΠΕΤΡΑΝΙ ,ΕΛΕΟΥΣΑ , ΒΛΑΧΟΥΨΗΛΟΤΕΡΑ ,ΜΕΣΣΑΡΙΑ,ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΚΛΠ

  5. Ανώνυμος

    ΕΚΑΝΑ ΛΑΘΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΟΡΟΠΟΛΗ..ΔΕΝ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΗ ΠΕΡΙΟΧΗ

  6. Ανώνυμος

    ΥΠΗΡΧΕ ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΟΜΑΔΑ ΔΙΓΛΩΣΣΩΝ ΟΠΩΣ ΟΙ ΠΑΡΑΠΑΝΩ , ΕΝΤΟΣ ΟΜΩΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΜΩΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΜΕ ''ΜΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ'' ΕΘΝΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ-ΑΝΘΕΛΛΗΝΙΚΗ...ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ....

    Εν τω μεταξύ οι επιτροπές της Κοινωνίας των Εθνών που επισκέφθηκαν τις περιοχές το 1925 διαπίστωσαν πως οι πληθυσμοί δεν είχαν ιδέα περί καταγωγής, και δήλωναν μουσουλμάνοι

    ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΦΥΛΗ ΗΤΑΝ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΚΑΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΤΟΣΗ ΣΑΦΗ ΑΠΟΨΗ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥΣ ΟΥΤΕ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ……
    ΠΑΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙ ΓΙΑ ΑΥΤΟΥΣ ΕΠΙ ΟΘΩΜΑΝΟΚΡΑΤΙΑΣ-ΑΛΒΑΝΙΚΡΑΤΙΑΣ ΑΚΟΜΑ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ ΤΟΣΟ Ο ΠΕΡΑΙΒΟΣ ΟΣΟ ΚΑΙ Ο ΑΡΑΒΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΙ Ο ΒΟΛΓΚΑΜΦ……
    Ο ΠΕΡΑΙΒΟΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΑΛΒΑΝΙΚΩΝ ΦΥΛΩΝ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ….
    Οι Τσάμηδες κατοικούσι την παλαιάν Θεσπρωτίαν, νυν δε λεγομένην Παρακάλαμον, η κατοικία των αρχίζει από το Σούλιον και τελειώνει εις τον Δώδωνα (Μπίστριτζα) ποταμόν, είναι θρήσκοι, αλαζόνες και ορμητικότεροι από τους άλλους εις τους πολέμους, όστις όμως ανθέξη την πρώτην ορμήν των, εύκολα τους τρέπει έπειτα εις φυγήν, επειδή είναι καθ΄ υπερβολήν αμφιρρεπείς` δεν φυλάττουσι τόσον τας συμφωνίας και υποσχέσεις, ευφημίζονται δε παρά πάντων ως επιτηδειότεροι χορευταί, και τοις αρέσκει ο πολύτιμος ιματισμός` είναι εύρωστοι και εύσχημοι` και μολονότι ομιλούσι την αλβανικήν διάλεκτον, ως φυσικήν αλλά και μετά την απλοελληνικήν, εκφράζονται όμως ορθώς άνδρες τε και γυναίκες ιδιως οι της Παραμυθιας…
    ΚΑΤΑΡΧΗΝ ΠΑΜΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ…
    ΤΟ ΠΟΥ ΑΚΡΙΒΩΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝΕ ………
    ΤΟ »ΣΟΥΛΙ» ΠΟΥ ΛΕΕΙ Ο ΠΕΡΑΙΒΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΝΟΤΙΩΝ ΟΡΙΩΝ ΤΗΣ »ΤΣΑΜΟΥΡΙΑΣ»-CAMERIA [ ΑΦΟυ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΟΧΩΡΙΑ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΝ ΣΤΑ ΟΡΙΑ ΤΩΝ ΒΟΥΝΩΝ ΤΟΥ ΣΟΥΛΙΟΥ [ΓΑΡΔΙΚΙ,ΚΑΡΒΟΥΝΑΡΙ,ΝΤΡΑΓΚΟΜΙ ΚΛΠ]…
    ΟΠΩΣ ΚΑΙ Ο ΒΟΡΕΙΟΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΣ ΠΡΟΣΔΙΟΡΙΣΜΟΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ,ΔΗΛΑΔΗ Ο ΠΟΤΑΜΟΣ ΜΠΡΙΣΤΡΙΤΖΑ [ΑΜΕΣΩΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ] …ΕΙΝΑΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΟΙ ΟΡΟΙ …. ΔΗΛΑΔΗ ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΜΠΙΣΤΡΙΤΖΑ ΒΟΡΕΙΑ [ ΣΤΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΒΟΡΕΙΟ ΗΠΕΙΡΟ ] ΚΑΙ ΣΤΑ ΝΟΤΙΑ , ΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΟΥ ΣΟΥΛΙΟΥ [ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΧΑΝΕ ΚΑΤΑΦΥΓΕΙ ΟΙ ΣΟΥΛΙΩΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΟΥΝ ΤΟΝ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΟ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ] ΗΤΑΝ ΤΑ ΟΡΙΑ ΤΗΣ ΤΣΑΜΟΥΡΙΑΣ…ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ Ο ΝΟΜΟΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ [ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΟΧΙ ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ , ΑΛΛΑ ΠΕΡΙΠΟΥ ΤΑ ΔΥΟ ΤΡΙΤΑ]..
    ..ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΑΝΕ ΤΗΝ ΤΣΑΜΟΥΡΙΑ..ΕΚΕΙ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣΑΝΕ ΟΙ [ΤΟΥΡΚΟ]ΤΣΑΜΗΔΕΣ….
    ΑΥΤΑ ΚΑΤΑΡΓΟΥΝ ΤΗΝ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΑΛΒΑΝΙΑΣ
    ΠΟΥ ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΟΟΟΟΛΗ Η ΗΠΕΙΡΟΣ ΚΑΙ Η ΔΥΤΙΚΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΗΤΑΝ »’ΑΛΒΑΝΙΚΕΣ» ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΝ »ΤΣΑΜΕΡΙΑ»….
    ΑΦΟΥ ΕΔΩ Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ »»ΑΛΒΑΝΙΚΗ»’ ΠΕΡΙΟΧΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ , Η ΤΣΑΜΕΡΙΑ , ΑΠΟΤΕΛΟΥΣΕ ΤΑ ΔΥΟ ΤΡΙΤΑ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ [ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΠΗΓΕΣ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ,ΑΠΟΓΡΑΦΕΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΚΛΠ] ΚΑΙ ΜΟΝΟ.
    ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ Η ΤΣΑΜΕΡΙΑ ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝΤΑΝ ΕΞ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥ ΑΠΟ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΜΙΑ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΟΡΕΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΑ ΥΠΗΡΧΕ Η ΟΡΕΙΝΗ ΜΟΥΡΓΚΑΝΑ ΠΟΥ ΕΙΧΑΝΕ ΚΑΤΑΦΥΓΕΙ ΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ-ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΕΝΩ ΣΤΑ ΝΟΤΙΑ ΤΟΣΟ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΧΗ ΠΕΡΙΞΤΗΣ ΠΑΡΓΑΣ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΟΥ ΣΟΥΛΙΟΥ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΞ ΤΗΣ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ ΠΑΡΕΜΕΝΕ ΖΩΝΤΑΝΟΣ Ο ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ….ΑΥΤΗ ΗΤΑΝ Η ΤΣΑΜΕΡΙΑ

  7. Ανώνυμος

    ΕΠΙΣΗΣ Ο ΠΕΡΑΙΒΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΤΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ..
    ΟΤΙ…
    »ΜΟΛΟΝΟΤΙ ΜΙΛΟΥΣΙ ΤΗΝ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟ… ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΠΛΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΡΘΩΣ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΕ ΑΝΤΡΕΣ ΤΕ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ»’…
    ΠΡΑΓΜΑ ΠΟΥ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΝΕΙ ΚΑΙ Ο ΒΟΛΝΤΚΑΜΦ Ο ΟΠΟΙΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ…
    »ΟΙ ΤΣΑΜΗΔΕΣ ,ΑΝΔΡΕΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ , ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΕ ΜΕ ΑΝΕΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΑΠΛΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΤΟΣ ΤΗΣ ΑΛΒΑΝΙΚΗΣ »»….ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΕΠΙ ΤΟΥΡΚΟΚΡΑΤΙΑΣ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟΝ ΗΠΕΙΡΩΤΙΚΟ ΧΩΡΟ….
    ΔΗΛΑΔΗ ΟΧΙ ΑΠΛΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ , ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΖΟΝΤΕ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΡΘΩΣ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΟΙ ΑΝΔΡΕΣ [ ΠΡΑΓΜΑ ΛΟΓΙΚΟ ] ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ…ΑΥΤΟ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ….
    ΚΑΘΩΣ ΜΑΛΙΣΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΚΕΚΗΔΕΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ Ο ΠΕΡΑΙΒΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΟΤΙ »ΑΓΝΟΟΥΝ ΠΕΝΤΕΛΩΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ» ΕΝΩ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΙΑΜΠΗΔΕΣ ΑΛΒΑΝΟΥΣ ΟΤΙ»’ ΛΙΓΟΙ ΤΗΝ ΟΜΙΛΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΒΑΡΒΑΡΙΚΑ»…..ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΓΝΩΣΤΑ ΚΑΙ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΜΕΝΑ ΩΣ ΣΗΜΕΡΑ….ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΑΚΡΙΒΗΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΠΟΥ ΜΙΛΟΥΣΕ ΟΙ ΚΑΘΕ ΑΛΒΑΝΙΚΗ ΦΥΛΗ…..
    Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟΣ ΤΩΝ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΩΝ [ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΜΕ ΤΑ ΑΛΒΑΝΙΚΑ] ΔΕΝ »ΜΑΘΕΥΤΙΚΕ» – ΥΟΘΕΤΗΘΗΚΕ ΛΟΓΩ ΤΩΝ ΟΠΟΙΟΝΔΗΠΟΤΕ ΕΞΩΓΕΝΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ …..ΑΠΟΚΛΕΙΕΤΑΙ ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΝΑ ΜΑΘΑΝΕ-ΥΟΟΘΕΤΗΣΑΝΕ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΟΓΩ…..

    α] της ελληνικης γλωσσας των εκκλησιων [ της θειας λειτουργιας κλπ] μιας και οι τουρκοτσαμηδες ειχανε ηδη [οι περισσοτεροι ] γινει μουσουλμανοι ηδη απο τα μεσα του 17ου αιωνα και στα χωρια τους ειχανε πλεον τζαμια και οχι εκκλησιες ……αρα αποκλειετε να μαθανε τη γλωσσα μεσω της ορθοδοξης εκκλησιας ….

    β]αποκλειεται επισης να την μαθανε λογω των ελληνικων σχολιων του »ελληνικου εθνικισμου» τον δεκατο ενατο αιωνα αφου η διγλωσσια τους μαρτυρειτε ηδη απο τα χρονια της τουρκοκρατιας σε εποχες που οχι απλα δεν υπηρχε ελλαδικο κρατος για να ιδρυσει σχολεια στην περιοχη , αλλα ουτε καν ελληνικα σχολεια στη περιοχη της θεσπρωτιας , τα οποια ιδρυανε σε αλλες περιπτωσεις οι ιδιοι οι κατοικοι, αυτοβουλα ……οπως πχ απο το 1724 που οι ιδιοι οι κατοικοι της Κορυτσας ειχαν ανοιξει ελληνικο σχολειο στη Κορυτσα , οπως και στη Βοσκοπολη της σημερινης αλβανιας …..ομως οι εξισλαμισθεντες της τσαμουριας ποτε δεν ανοιξανε ελληνικο σχολειο απο μονοι τους , οπως κανανε οι χριστιανοι κορυτσαιοι και οι βοσκοπολιωτες , αφου ακριβως λογο εξισλαμισμου ειχανε αποκοπει απο οποιαδηποτε σχεση με ελληνικη παιδεια – χριστιανικη ορθοδοξη εκκλησσια , σχολεια στην ελληνικη γλωσσα κλπ κλπ ……

    γ]αποκλειεται επισης να τα μαθανε απο τα γειτονικα ελληνικα ηπειρωτικα χωρια ….. αφου ο τουρκοτσαμικος θυλακας ηταν πολυ συμπαγης απο εθνοθρησκευτικης αποψεως…..ελαχιστα ηταν τα ΜΗ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΙΚΑ χριστιανικα χωρια εντος του τουρκοτσαμικου θυλακα [ πχ Μαυρουδι ,Σεβαστο , Σαγιαδα και ελαχιστα ακομα ]….δεν μενανε δηλαδη εξισου ανακατεμενα-διασκορπισμενα χωρια τουρκοτσαμηδων εξισου και ελληνων ωστε να υποθεσει καποιος ,λογικα,οτι ετσι θα διαδιδοτανε πιο ευκολα οι γλωσσες μεταξυ των δυο κοινοτητων ηπειρωτων και τουρκοτσαμηδων ……
    ΑΡΑ Η ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ-ΟΡΘΗ ΓΝΩΣΗ [ ΚΑΙ ΕΚΦΡΑΣΗ ] ΤΗΣ [ΑΠΛΟ]ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΦΕΙΛΕΤΕ ΚΥΡΙΩΝ [ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ] ΣΤΗΝ ΑΠΟ ΠΑΠΠΟ ΠΡΟΣ ΠΑΠΠΟ ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ ΤΩΝ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΕΝΩΝ ΤΗΣ ΠΕΔΙΝΗΣ ΚΑΙ ΗΜΙΟΡΕΙΝΗΣ ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ ,
    ΣΥΝΕΠΩΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΤΣΑΜΗΔΕΣ ΗΤΑΝ ΜΕΙΚΤΗΣ ΚΑΤΑΓΩΓΗΣ …..
    ΕΛΛΗΝΕΣ [ΗΠΕΙΡΩΤΕΣ ΜΟΝΟΓΛΩΣΣΟΙ ΚΑΙ ΑΡΒΑΝΙΤΕΣ ΔΙΓΛΩΣΣΟΙ ] ΚΑΙ ΑΛΒΑΝΟΙ-ΣΚΙΠΕΤΑΡΟΙ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΘΕΝΤΕΣ ΑΠΟΚΟΙ … ΕΤΣΙ ΜΟΝΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΞΗΓΗΘΕΙ Η »ΔΙΓΛΩΣΣΙΑ»……
    ο αποτομος και βιαιος εξισλαμισμος των περισσοτερων κατοικων της περιοχης [ανεξαρτητως γλωσσας] δηλαδη η κατοπινη κοινη ισλαμικη θρησκεια εν μεσω χριστιανικου περιγυρου ,οδηγησε στη μιξη [ως ομοθρησκων] των δυο φυλων , και στην επακολουθη διγλωσσια των απογονων τους…
    θα ηταν αδυνατο αλλιως ,»καθαροι» σκιπεταροι , ισλαμικου θρησκευματος , της πεδινης και ημιορεινης θεσπρωτιας τα χρονια της τουρκοκρατιας ηδη , οχι μονο να γνωριζανε , αλλα και να εκφραζονταν και μαλιστα »ορθως» [οπως λενε οι πηγες] στα ελληνικα και μαλιστα ανδρες και γυναικες , με αλλο τροπο περα απο την απο παππο προς παππο μεταδωση της γλωσσας αυτης [διγλωσσιας για την ακριβεια] ….
    ΜΕ ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ …. ΑΛΒΑΝΟΕΛΛΗΝΕΣ ΕΞΙΣΛΑΜΙΣΜΕΝΟΙ …ΣΕ ΟΤΙ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΓΩΓΗ…..

Leave a reply

Το ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ επιτρέπει την αυτόματη δημοσίευση σχολίων για να μπορούν οι επισκέπτες να συζητούν ελεύθερα σε παραγματικό χρόνο. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα σχόλια που δημοσιεύονται δεν ελέγχονται. Διαβάζουμε όλα τα σχόλια που δημοσιεύονται, και αν κρίνουμε ότι κάποια απο αυτά παραβιάζουν βασικούς κανόνες ενός πολιτισμένου διαλόγου, τα διαγράφουμε εκ των υστέρων.
Ποτέ δεν λογοκρίνουμε σχόλια με βάση την ιδεολογική, πολιτική, κομματική χροιά ή προτίμηση την οποία μπορεί να έχουν. Διαγράφουμε μόνο σχόλια που περιέχουν:
-γλώσσα επιθετική, ή και υβριστική απέναντι σε άλλους σχολιαστές ή αρθρογράφους του ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ, γλώσσα που δεν βοηθά τον πολιτισμένο διάλογο.
-εκδηλώνουν επιθετική διάθεση μέσω της έκφρασης χαράς για θανάτους ή προβλήματα υγείας άλλων ανθρώπων - δημόσια γνωστών ή μη.
-δυσφημούν με κατάφωρο τρόπο άλλους ανθρώπους χωρίς καμία απόδειξη για τους δυσφημιστικούς ισχυρισμούς.
περιλαμβάνουν ρατσιστικά, σεξιστικά, ή ομοφοβικά υπονοούμενα ή ευθείες αναφορές για άλλους ανθρώπους
σχόλια που στην ουσία έχουν ως αποκλειστικό στόχο να διαφημίσουν προϊόντα, υπηρεσίες, επιχειρήσεις, άλλες ιστοσελίδες, ή γενικότερα ό,τι μπορεί να θεωρηθεί ως spam.

Έκανα ένα σχόλιο στο ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ γιατί δεν το βλέπω;
-Δύο λόγοι μπορεί να υπάρχουν γιαυτό
-Το σχόλιο σου κρίθηκε από τους διαχειριστές ότι περιλαμβάνεται σε κάποια από τις παραπάνω περιπτώσεις απαγορευμένων σχολίων.
-Υπάρχει ένα τεχνικό πρόβλημα το οποίο προσπαθούμε να λύσουμε, ή δεν το έχουμε αντιληφθεί και θα θέλαμε να μας το υποδείξεις.
-Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στέλνοντας email στο epirus.ellas@yahoo.gr για να μας πεις το πρόβλημα που έχεις.

Γιατί δεν μπορώ να κάνω είσοδο (login) στο λογαριασμό μου ή να σχολιάσω;
-Αν έχεις κάνει κάποιο σχόλιο που παραβιάζει με κατάφωρο τρόπο τους παραπάνω κανόνες, ή αν το έχεις κάνει επανειλημένα, τότε μπορεί να σου έχουμε απαγορεύσει τη δυνατότητα σχολιασμού για αυτή τη συμπεριφορά. Αν πιστεύεις ότι πρόκειται για κάποιο λάθος, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στο epirus.ellas@yahoo.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

6978036373 - epirus.ellas@yahoo.gr
Υπεύθυνος ιστολογίου: Τρύφωνας Τιπούρτης.

Αναζήτηση

ΓΡΑΦΟΥΝ...

-Akis - Γιαννιώτης Ν.Π.- Ιωάννα - nikos - Άκης - xristos.konitsa - Δημήτρης -Νίκος Τ. - Παναγιώτης - Γιώργος Κ. - Κώστας Π.

Αναγνώστες

Μας ακολουθούν στο Google+