Τα παλλόμενα πέη των διαπλεκόμενων πολιτικών.
επικεφαλής της "Ελλήνων Πολιτείας".
Το θέατρο της Επιδαύρου ήταν αφιερωμένο στο θεραπευτή θεό της αρχαιότητας, τον Ασκληπιό.
Θεωρείται το τελειότερο αρχαίο ελληνικό θέατρο από άποψη ακουστικής και αισθητικής.
Το φεστιβάλ Επιδαύρου ή Επιδαύρεια είναι ένα φεστιβάλ αρχαίου δράματος που πραγματοποιείται κάθε χρόνο κατά τους θερινούς μήνες στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου μέσα...
στο πλαίσιο του φεστιβάλ Αθηνών.
Εγκαινιάσθηκε επίσημα στις 19/6/1955 με την Εκάβη του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του τεράστιου Αλέξη Μινωτή και της μεγάλης τραγωδού Κατίνας Παξινού στον ομώνυμο ρόλο.
Από τότε μέχρι σήμερα έχουν φιλοξενηθεί στο θέατρο της Επιδαύρου αφάνταστου υψηλού διαμετρήματος παραστάσεις με τη συμβολή πολύ σπουδαίων καλλιτεχνών (ηθοποιοί, σκηνοθέτες κλπ).
Ένας τέτοιος προΐσταται του Υπουργείου Πολιτισμού της Ελλάδος. Ο Αριστείδης Μπαλτάς. Του σημαντικότερου Υπουργείου της χώρας μας, το οποίο διαχειρίζεται την Ιστορία του μεγαλύτερου Πολιτισμού του Πλανήτη, αλλά είναι, ίσως, και το μοναδικό υπουργείο που σε περιόδους οικονομικής κρίσεως φέρνει έσοδα στο κράτος μας…
Αυτός λοιπόν ο υπουργός αποφάσισε και διόρισε Διευθυντή του Ελληνικού Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου τον Βέλγο Γιαν Φαμπρ. Ο οποίος φρόντισε στο θερινό πρόγραμμα του Φεστιβάλ της Επιδαύρου να εντάξει και τη δική του ακαλαίσθητη παράσταση “Mount Olympus” πιο γνωστή σαν τα “Παλλόμενα Πέη”. Όπου, ολόγυμνοι επί το πλείστον άνδρες θα χόρευαν επί σκηνής μεταφέροντας στον θεατή την ψυχασθένεια και τις αρρωστημένες σεξουαλικές ορέξεις του σκηνοθέτη. Και αυτό λέγεται τέχνη.
Ωστόσο, προ του σάλου που προκλήθηκε μάλλον ο κόσμος που κατά χιλιάδες συρρέει το καλοκαίρι στην Επίδαυρο, γλύτωσε από τα ψυχανεμίσματα του Φαμπρ. Που είχε έστω τη δύναμη να παραιτηθεί, όταν ο υπουργός στρογγυλοκάθεται ακόμη στην καρέκλα του, χωρίς να συγκινείται, μετά και από όσα είπε ο Φαμπρ:
“Αποδέχθηκα την πρόταση του Έλληνα υπουργού Πολιτισμού με τον όρο ότι θα κάνω τις καλλιτεχνικές επιλογές μου με απόλυτη ελευθερία. Αυτό δεν φαίνεται πλέον δυνατό στην Ελλάδα. Δεν θέλω να εργαστώ σε ένα εχθρικό καλλιτεχνικό περιβάλλον, στο οποίο έφτασα με ανοιχτό μυαλό και καρδιά”.
Ευτυχώς, κύριε βόρειο-ευρωπαίε που η Ελλάδα παρά το συνεχή βιασμό που δέχεται από όλους εσάς, στα ήθη και τα έθιμά της, εξακολουθεί να αντιστέκεται.. Εξακολουθεί να αντιστέκεται, όταν όλοι εσείς ασελγείτε καθημερινώς επί του ανθρωπίνου είδους…
Ανατρέχω στο 2003 επί κυβερνήσεως ΠΑΣΟΚ, όταν Πρωθυπουργός ήταν ο Κώστας Σημίτης, υπουργός Εξωτερικών ο Γιώργος Παπανδρέου και υπουργός Πολιτισμού ο Ευάγγελος Βενιζέλος.
Τότε, στο πλαίσιο της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας, στη Σχολή Καλών Τεχνών, Πειραιώς 256, εκτέθηκε μεταξύ των άλλων πινάκων και ο πίνακας του Βέλγου (και αυτός) Thierry de Cortier που είχε τον τίτλο “πότισέ με”. Ο πίνακας αυτός αναπαριστούσε ένα γυμνό πέος το οποίο είχε εκσπερματώσει επάνω στο Σταυρό του Μαρτυρίου, Συμβόλου της Πίστεώς μας.
Για την ιστορία, τα εγκαίνια της έκθεσης είχε κάνει ο τότε ΠτΔ Κωστής Στεφανόπουλος και είχαν δαπανηθεί περί τα 2,3 εκατ. ευρώ.
Την απόσυρση του έργου από την έκθεση είχε αποφασίσει, μετά τη λαϊκή οργή και τις συντονισμένες ενέργειες της Εκκλησίας μας, το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Προβολής Ελληνικού Πολιτισμού.
Ωστόσο, ο τότε υπουργός Πολιτισμού Ε.Βενιζέλος είχε δηλώσει: “Ελπίζουμε πως με την αφορμή της έκθεσης θα ξεκινήσει ο μεγάλος διάλογος της Ελλάδας με τον υπόλοιπο κόσμο, πάνω στα ζητήματα που απασχολούν την τέχνη σήμερα”.
Αλλά και ο τότε υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Παπανδρέου, είχε ταχθεί ανοικτά υπέρ αυτού του χυδαίου και προσβλητικού “έργου τέχνης”: “Πιστεύω ότι ως Πολιτεία εμείς πρέπει να υποστηρίζουμε την έννοια της ελευθερίας της έκφρασης σε κάθε περίπτωση” (από τη συνέντευξη στην εκπομπή Αλέξη Παπαχελά, Φάκελοι στις 15/12/2003).
Και από κοντά ο έτερος Δημοκράταρος, ο Βασίλης Λεβέντης της “Ενώσεως Κεντρώων”. Εκλιπαρεί τον Γιωργάκη – Πρόεδρο της Σοσιαλιστικής Διεθνούς – να εντάξει την “Ένωση Κεντρώων” στον Ευρωπαϊκό Συνασπισμό των Σοσιαλιστών.
Τρομάρα σας πολιτικά απολειφάδια του παρελθόντος…
Έτσι, με αυτήν την ιδιότητα, ο Σήφης Βαλυράκης εγκαταλείπει την πολιτική του μοναξιά και μπορεί να βγαίνει πάλι στα ΜΜΕ (πρόσφατα στον Real fm) και να κάνει πολιτικές παρεμβάσεις (πρόσφατη επιστολή στον νυν ΠτΔ).
Το σαθρό και ευτελισμένο παλαιοκομματικό Σύστημα, επανα-συσπειρώνεται…
Έτσι και θα κονομήσει ο Πρόεδρος Γεώργιος, αλλά θα παίζει στην ορχήστρα ως το τελευταίο βιολί του Συστήματος.
Σημείωση:
Το πρόσφατο “καβγαδάκι” με το Σπύρο Καρατζαφέρη έχει να κάνει με την πώληση του ΑΡΤ;
Παναγιώτης Αποστόλου
Επικεφαλής της “Ελλήνων Πολιτείας”
egerssi@otenet.gr