ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε "ΓΕΝΙΚΑ" για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε. ******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** Καλώς ήλθατε.******Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ***** Για περιήγηση σε όλα τα θέματα επιλέξτε " ΓΕΝΙΚΑ " για την παλαιά εμφάνιση της σελίδας ****** ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Headlines
online
- ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ Καλώς ήλθατε.****** Συνεχώς κοντά σας με θέματα από όλη την Ελλάδα. Για παρατηρήσεις, σχόλια, καταγγελίες, στείλτε στο epirus.ellas@yahoo.gr ****** Επιλέξτε τα πιο δημοφιλή θέματα από το "ΔΕΙΤΕ ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ" ή επιλέξτε από όλη την ύλη του ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ . ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΛΛΑΣ
Δημοσιεύθηκε στις:13 Μαΐου 2016
Αναρτήθηκε από xristos.konitsa

Περιήγηση από την Κορυτσά και την Αχρίδα ως τα Βιτώλια.

-Ένα ταξίδι στον τόπο και τον χρόνο, στις ιστορικές στιγμές που συνεχώς λειτουργούσαν ενιαία διοικητικά και πολιτιστικά, από τους κλασικούς χρόνους ως την νεώτερη ιστορία*.


Της Αντωνίας Τρουμπούκη.
ΚΟΡΥΤΣΑ:  Πνευματικό και Οικονομικό κέντρο   και  η προσφορά της στον Ελληνισμό.
Ψιλοχιόνιζε όλη την νύχτα και το πρωϊ το είχε στρώσει για τα καλά.   Ήταν η έκπληξη της χρονιάς για όλους μας.   Το δώρο της πόλης που φόρεσε το νυφικό της,  να μας ....
υποδεχθεί.   Από το ξενοδοχείο είδαμε μπροστά μας την λεωφόρο Ρεπούμπλικα και στο βάθος το έμβλημα της πόλης την Μητρόπολη, που την έχτισε ο Αναστάσιος με το πάθος και τον πόνο του λαού του.

Πόλη πιό όμορφη απ’ότι την αφήσαμε πρίν λίγα χρόνια,με πλακόστρωτους δρόμους,πεντακάθαρη,με όμορφα καλοδιατηρημένα κτίρια ν’αποπνέει ηρεμία και αρχοντιά σαν παληό αστικό και πνευματικό κέντρο που υπήρξε.
Το πιό θλιβερό κτήριο είναι το ερειπωμένο αρχιτεκτονικό αριστούργημα,που ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο.Στεγάστηκε επί σειρά ετών το προξενείο Κορυτσάς.Υπηρέτησε εκεί ο Γ.Σεφέρης το 1936-8.Βρίσκεται στο κεντρικώτερο σημείο της πόλης μπροστά στην Μητρόπολη Κορυτσάς.Ή εικόνα του δυσφημεί την χώρα μας και πληγώνει αφάνταστα από την αδιαφορία των «υπευθύνων».

Ρίχνοντας λίγο φώς στην ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΔΡΟΜΗ βλέπουμε ότι υπήρξε από της εποχής του Φιλίππου,δυτικό οριακό σημείο της μακεδονικής επαρχίας της Ανατολικής Ιλλυρίας (Δασσαρήτιδος),που περιελάμβανε τις επαρχίες Λυγκηστίδος,Πελαγονίας,Δερριόπου,Παιονίας.Από τις βόρειες πεδιάδες της Κορυτσάς ως την Λυχνίτιδα λίμνη (Αχρίδα) και τις παρακείμενες πεδιάδες.

Ηταν το μέγιστον και λαμπρώτερον από τα λεκανοπέδια της Μακεδονίας αυτό του Εριγώνος ποταμού,στο οποίο το μεσημβρινό του τμήμα καλείτο Λυγκός ή Λυγηκιστίς,όπου διέμενε φύλο μακεδονικό και οι βασιλείς του κατάγονταν από τους Βακχιάδες (Θουκυδ.2,99,4).Κατά τον Στράβωνα (7,326) «οι δε Λυγηκισταί υπ’Αρραβαίω εγένοντο των Βακχιαδών γένους όντι,τούτου δι’ήν θυγατριδή ή Φιλίππου μήτηρ του Αμύντου Ευριδίκη,Σίρρα δε θυγάτηρ».

Κοντά στην Κορυτσά η αρχαία πόλις Πήλιον,γνωστή από την εκστρατεία του Μ.Αλλεξάνδρου,που συγκρούστηκε το 335π.χ.με τον βασιλέα των Ιλλυριών Κλείτο.

Άπο εδώ διήρχετο ή Εγνατία οδός στην περιοχή,που υπήρξε κέντρο διακομετακομιστικού εμπορίου από την Αγγλία,Τεργέστη και Κεντρική Ευρώπη,ως την Λυχνήτιδα,την Κων/πολη και την Περσία.Εδώ περνούσαν τα καραβάνια προς την Αυλώνα και οι μετανάστες προς την Ρουμανία,την Αίγυπτο κ.α.Διέθετε πλούσιες ελληνικές τράπεζες,που είχαν συνεργασία και με την Τράπεζα της Ανατολής κα.Η ευμάρεια και κοσμοπολίτικη ζωή θύμιζε τη Σμύρνης και το Φανάρι.Το 1859 τα εμβάσματα ήταν 68.214 χρυσές λίρες.

Εδώ εναπόθεταν οι απόδημοι Έλληνες και μεγάλοι ΕΥΕΡΓΕΤΕΣ στο ταμείο κληροδοτημάτων,που ονομαζόταν «λάσσον» τις δωρεές τους για την ίδρυση σχολείων και κοινωφελών έργων.Πρώτος δωρητής ο ηγεμόνας της Μολδοβλαχίας Μαυροκορδάτος.Κυριώτεροι ευεργέτες ήταν ο Ιωάννης Μπάγκας,Αν.Αβραμίδης Λιάκτσης,ο Δημ.Τσίτσκας κ.α.

Ο ΙΩ.ΜΠΑΓΚΑΣ (1814-1895) δώρισε όλη του την περιουσία στην γεννέτειρά του και το Ελληνικό Κράτος.Υπέγραψε την παράδοσή της μπροστά στον Χαρίλαο Τρικούπη,με την συμφωνία οι προσοδοί της να γίνονται επενδύσεις.Διαχειριστές της περιουσίας ορίσθησαν ο Μητροπολίτης Αθηνών και ο Υπουργός Εξωτερικών ή Παιδείας,όπως ο Στέφανος Δραγούμης ως ισόβιο μέλος.

Η περιουσία που δώρισε ήταν χρηματικά ποσά,δύο κατοικίες στην Πλ.Ομονοίας: «Μέγας Αλέξανδρος» και «Μπαγκείον» τα ξενοδοχεία «Φίλιππος Β’» και Ολυμπιάς,οικία στην Αρμοδίου 12,οικόπεδα κ.α.Χορήγησε χρήματα για την ίδρυση υδραγωγείου,εκκλησιών,Γυμνασίων,που λειτούργησαν από το 1821 και το 1836 το αλληλοδιδακτικό,καθώς υποτροφίες,με επικοινωνία με άλλα πνευματικά ιδρύματα όπως την Ριζάρειο ή την Ευαγγελική Σχολή κ.α.

Ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ ΛΙΑΚΤΣΗΣ είχε χορηγήσει στο «Λάσσο» χρήματα για την ιδρύση 2 αστικών σχολείων Αρρένων.Δώρισε 203.165χιλ.δρχ.σε ομόλογα.Έζησε στο Βουκουρέστι (1884)Καθώς δώρισε και χρήματα για ίδρυση σχολείων,ναών και προικοδοτήσεις κοριτσιών. Σύμφωνα με προξενικές μαρτυρίες,καθώς και περιηγητών οι περισσότεροι κάτοικοι στην Κορυτσά ήταν Έλληνες.Ο Πουκεβίλ αναφέρει ότι το 1805 στην Κορυτσά υπήρχαν 1300 οικογένειες από τις οποίες τα 2/3 ήταν χριστιανοί.Το 1905 ήταν 18 χιλιάδες από τους οποίους 14 χιλ.ήταν Έλληνες.


Κορυτσά.



Η ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΑΙΡΕΤΗ ΦΙΛΗ ΜΑΣ ΕΡΜΙΟΝΗ ΑΝΔΡΕΟΥ
Σταθήκαμε τυχεροί σ’αυτή την εξόρμησή μας,αφού γνωρίσαμε από κοντά και μας ξενάγησε ή κα.Ερμιόνη Ανδρέου,η οποία συνετέλεσε σημαντικό έργο για τον Ελληνισμό της Κορυτσάς. Κατάφερε μέσα από την άγνοια και την λήθη « να χτίσει πρόσωπο Ελλάδος»,όπως μας είπε χαρακτηριστικά.Να βοηθήσει στην θεμελίωση σχολείων,εκκλησιών,την λειτουργία φροντιστηρίων για την εκμάθησι της Ελληνικής Γλώσσας.

Με μεγάλες προσπάθειες επέτυχε να φέρει νέα πνοή και νέους τρόπους ζωής στον τόπο της.
«Θα σπείρουμε να θερίσουμε» έλεγε μαζί με τον Μητροπολίτη Αναστάσιο στο χτίσιμο της Μητρόπολης της Κορυτσάς,καθώς και των Ελληνικών φροντιστηρίων,που από τρία έγιναν τριάντα τρία.Πρωτοστάτησε στην ίδρυση του «Κόμματος Ανθρωπίων Δικαιωμάτων» από 1996 ως 2004 που ήταν β ‘Κόμμα στην Αλβανία,και της «Ομόνοιας»,για να υπερασπίζεται τα δικαιώματα των Βορειοηπειρωτών.Υπήρξε ζωντανός σύνδεσμος με την Ελλάδα και προσέφερε αφειδώς τις υπηρεσίες της σ’όσους ήθελαν να έλθουν για εργασίες στην περιοχή,όπως πχ στην Λίζαζ Έβερτ όταν προετοίμαζε το λεύκωμα «Στην Γη Του Πύρρου»κ.α.

Φρόντισε για την δημιουργία χώρων ταφής νεκρών στρατιωτών του Ελληνοαλβανικού μετώπου του Β’Παγκοσμίου Πολέμου στους Βολιαράτες και την Κλεισούρα και τώρα ετοιμάζεται τρίτο στην εκκλησία του χωριού Τσιφλίκι.Παρέδωσε πολύτιμα κειμήλια και έργα χαρτογράφησης σημείων ιστορικών μαχών,για τον εντοπισμό της ταυτότητος των νεκρών στρατιωτών.

Παρ’όλα αυτά το 1994 οδηγήθηκε με χειροπέδες στην Ασφάλεια και υπέστη ψυχροπολεμική επίθεση.Κρατήθηκε για μία εβδομάδα όρθια,νηστική και αϊπνη χωρίς καμμία αιτιολόγηση.Την Πέμπτη ημέρα που ή υγεία της είχε επιδεινωθεί απελευθερώθηκε και την άλλη μέρα πήγε στις Πρέσπες,που έγινε ή ανέγερση του ναού,του Α.Πέτρου από τον επίσκοπο Αναστάσιο,και αδελφοποιήθηκε με την εκκλησία της Ελλάδος.

Σήμερα θυμάται όλα αυτά και λυπάται,που η Ελλάδα γυρνά την πλάτη σ’αυτά τα παιδιά της,που την λάτρεψαν τόσο πολύ και την πονούν ακόμη.
Περπατήσαμε μαζί της στις παληές γραφικές ελληνικές γειτονιές με τα όμορφο φτιαγμένα αρχοντόσπιτα,που η ιστορία τους χάνεται στο πέρασμα του ταραγμένου παρελθόντος.Επισκεφθήκαμε το αρχαιολογικό,και το βυζαντινόμουσείο.

ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ο ΟΜΗΡΟΣ» μας υποδέχθηκε και μίλησε ο δάσκαλος Ελληνικής Γλώσσας κ.Θεμιστοκλής Μπάμπουλης.Οι αίθουσες του σχολείου κατάφορτες από πλούσιο φωτογραφικό εκπαιδευτικό υλικό.Με πρώτους τους ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης,αλφαβητάρια,αριθμητολόγια,παιδικές ζωγραφιές και ότι θα ευχαριστούσε τις παιδικές ψυχές.
Όμως για τους Έλληνες της Κορυτσάς,παρ’ότι τα ποσοστά τους είναι πολύ υψηλά η Ελληνική Γλώσσα διδάσκεται ως δεύτερη και ξένη γλώσσα,αφού δεν ανήκει στην περιοχή της Ελληνικής Μειονότητας.

Το σχολείο χτίστηκε με χρήματα του Ελληνικού Κράτους,το Λύκειο με χρήματα της Αρχιεπισκοπής και περιλαμβάνει νηπιαγωγείο,δημοτικό (4 χρόνια),γυμνάσιο (5 χρόνια)και λύκειο (3).
Φοιτούν συνολικά 560μαθητές (ελληνικής ή αλβανικής καταγωγής).Υπάρχουν περιορισμοί από την Δ/νση,εκπαίδευσης Κορυτσάς,για το πόσους μαθητές θα πάρουν.Ακολουθεί αναλυτικό αλβανικό πρόγραμμα και υπάρχει πρόσθετο ελληνικό.Απασχολούνται 10 δάσκαλοι,οι περισσότεροι είναι Έλληνες αποσπασμένοι ή Βορειοηπειρώτες.
Ο διευθυντής του σχολείου είναι Έλληνας,όπως και του Λυκείου ο κ.Βασίλειος Τούσης,που ομιλεί καλά ελληνικά και γνωρίζει και Αρχαία ελληνικά.Στο Λύκειο φοιτούν οι αριστούχοι και τα Έλληνικά διδάσκονται ως ξένη γλώσσα (όπως τ’αγγλικά). Τα Ελληνικά δαδάσκονται στο σχολείο μόνον 2ώρες μια φορά την εβδομάδα για όλους Αλβανούς και Έλληνες σε όλες τις τάξεις.


Ελληνικό Σχολείο ο Όμηρος.






ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ:Παληά υπήρχαν περισσότερα.
Σήμερα λειτουργούν μόνον 4 για τα 8-10 γύρω χωριά,που χρηματοδοτούνται ένα από την ΣΦΕΒΑ και τ’αλλα από ιδιώτες και τον «Σύλλογο Φίλων του Πολιτισμού».Υπάρχει έλλειψη χρημάτων για την λειτουργία των φροντιστηρίων.
Στην πόλη της Κορυτσάς λειτουργούν 6 φροντιστήρια από τις 2 ως τις 6 μ.μ,έξι μέρες την εβδομάδα,κάθε τμήμα από μια ημέρα για 4 ώρες για τον κάθε μαθητή.Η αρχιεπισκοπή πληρώνει αυτά τα φροντιστήρια,που βρίσκονται στο κέντρο της πόλης. ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ χορηγείται,αφού τελειώσουν για τέσσερα χρόνια τα μαθήματα,και τις σπουδές τους
πιστοποιούν από το πανεπιστήμιο Τιράννων ή την Αρχιεπισκοπή Αλβανίας.
Για την ενίσχυση της ελληνομάθειας επιβάλλεται ή πραγματοποίηση σεμιναρίων,καθώς και ή ενίσχυση δημιουργίας κέντρων διατήρησης πολιτιστικής κληρονομιάς,για να μένει άσβεστη ή μνήμη ενός υπέροχου πολιτισμού,που αλλοιώνεται επικίνδυνα και τόσο ραγδαία στις μέρες μας.

ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΗΣ ΜΠΟΓΟΣΤΙΤΣΑ,της Παναγιάς.
Τόπος προσκυνήματος για τους πεσόντες στρατιώτες στο ελληνοαλβανικό μέτωπο.
Βρίσκεται έξω από την Κορυτσά,που αφήνοντάς την περάσαμε μέσα από περιποιημένες μονοκατοικίες με κήπους,φρεσκοοργωμένα χωράφια εντυπωσιαστήκαμε από την νοικοκυρωσύνη.Εδώ κατοικούν πολλοί Βλάχοι,που είναι πιό προοδευτικοί.Ασχολούνται με την γεωργία,το εμπόριο και είναι επιστήμονες.Περάσαμε λοφώδεις περιοχές,εδώ οι χιονοσκέπαστες ψηλές βουνοπλαγιές απλώνονται κάπως απότομα σαν τεράστια σεντόνια μονοκόμματα από την κορυφή ως τους πρόποδες,στολισμένες με τις σκουρόχρωμες λαδί πινελιές των δέντρων.Πάντα συνεχώς απεναντί μας ο επιβλητικός Μοράβας.




Σε σημείο που διασταυρώνονται οι βουνοκορφές δίπλα από βαθειές ρεμματιές βρίσκεται το μοναστήρι της Μπογοστίτσα.Εδω ο χρόνος σταμάτησε να κυλά.Ίδια όψη όπως παληά.Η εικόνα του έμεινε ανέπαφη,αφού χρησιμοποιήθηκε για χρόνια ως αποθήκη του στρατού ή για καταφύγιο ζώων.Ομάδα τεσσάρων μαθητών καθάρισαν τον χώρο και τον μετέτρεψαν σε εκκλησία.

Νύχτα με δυό μαστόρους κατασκεύασαν απ’εξω ένα σταυρό πρός τιμή των Έλληνων πεσόντων,τα οστά των δύο από τους οποίους είναι θαμένοι στη βάση του,και την άλλη μέρα κατάθεσαν στεφάνι,ήταν 25/3/1990.Έτσι όπως γίνεται σε κάθε εθνική γιορτή,έρχονται εδώ παιδιά και απαγγέλουν ποιήματα.Καθώς και τις άγιες μέρες του Πάσχα,των Φώτων,κρατάνε κερί και γιορτάζουν μαζί και πολλοί μουσουλμάνοι,γιατί τους αρέσει ή κατανυκτική ατμόσφαιρα να βρίσκονται όλοι κοντά.

Για τη θεία λειτουργία μας περίμενε ο παπά Γιάννης αφού,ήταν 25η Μαρτίου.Μας μίλησε και για την ιστορία ανακαίνησης του μοναστηριού,όπως εκεί μας μίλησε και ο δάσκαλος Σωτήρης Μπάμπουλας,και μας έδωσε μαθήματα ζωής.Είχε βοηθήσει τους Έλληνες αγωνιστές του μετώπου του 1940.Αναφέρθηκε στην γενναιότητα των Ελλήνων,που κατέλαβαν το όρος Μοράβα απέναντί μας. «Έρχονται»,είπε,«ακόμη στ’αφτιά μας οι ήχοι του «Τ’Υπερ μάχω» από τις βουνοκορφές,οι Έλληνες πολέμησαν σαν άγιοι,ηρωϊκά.Δεν υπάρει ραχούλα χωρίς κόκαλα νεκρών στρατιωτών στον Μοράβα..» θα πεί χαρακτηριστικά,και έκλεισε λέγοντας: «Να ζήσει ή Ελλάδα,να πολεμά πάντα».«Μαζέψαμε όσα οστά μπορέσαμε και φτιάξαμε νεκροταφείο ενθύμιο πεσόντων,στην Κλεισούρα για 600 πεσόντες και την Δρόπολη.Σε 2 χιλιόμετρα από εδώ ,ετοιμάζουμε τρίτο.Θα σας περιμένουμε να έρχεστε»..


Ναός Αγ.Νικολάου. Μοσχόπολη.


Η ΛΥΧΝΗΔΟΣ Η ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ ΙΛΛΥΡΙΑΣ,αλλά και της Βυζαντινής «ΠΡΩΤΗΣ ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΗΣ».
Ήταν ανοιξιάτικο ηλιόλουστο απομεσήμερο την τρίτη μέρα,που βρεθήκαμε στις όχθες της λίμνης της Αχρίδος,πόλης πολύβουης,πολυπληθούς και μοναδικός τουριστικός προορισμός,τόσο για την χώρα,όσο και για τους ξένους.Στο βάθος η γραφική παληά πόλη.Κι εμάς να μας καλωσορίζουν οι μεγάλοι δάσκαλοι και διαφωτιστές,ο ΚΥΡΙΛΛΟΣ και ΜΕΘΟΔΙΟΣ και πιο πέρα ο μαθητής τους ΝΑΟΥΜ.Τ’αγάλματα τιμητικά να έχουν τον κύριο λόγο στην πρώτη θέαση της πόλης.

Εδώ στην ίδια έξοχη γεωγραφική θέση διατηρήθηκε μέχρι τις μέρες μας η πόλη. Αμφιθεατρικά εντοιχισμένη με πύργους για νάναι ασφαλής στο λοφώδες κυκλοειδές τοπίο των ¾. Το πεδινό ανυψώνεται για ν’αμύνονται οι κάτοικοι.Μοιάζει τη Θεσ/νίκη στις όχθες της Λυχνήτιδος λίμνης.Από το 258 π.χ.ηταν η πολιτική και πνευματική πρωτεύσα της μακεδονικής επαρχίας της Ανατολικής Ιλλυρίας των Δασσαρητών ή ΛΥΧΝΗΔΟΣ,ως περιοχή και πόλη.Συγκαταλεγόταν στις ενδοξώτερες πόλεις της Μακεδονίας μαζί με την Έδεσσα και την Θεσ/νίκη,όμοια σε ιστορική και φυσική λαμπρότητα,να υπάρχει σαν λύχνος μέγας,σκορπώντας άπειρες θρυαλλίδες,που στραφταλίζουν στο φέγγος της λίμνης,με την διαύγεια των υδάτων που ακτινοβολούν.

Η αρχαία Λυχνηδός να εξακολουθεί να φωτίζει διασώζοντας ελληνικά μνημεία όλων των εποχών.Αφου εδώ πάνω από 10 οι αρχαίες ελληνικές πόλεις της Δασσαρήτιδος,που αναφέρονται από τον ιστορικό Πολύβιο και τον Διόδωρο τον Σικελιώτη.
Είναι οι ΦΟΙΒΑΤΙΔΕΣ (λόγω λατρείας του Φοίβου),που οικοδομήθηκαν σε ημιορεινές περιοχές γύρω από την λίμνη και ονομάζονταν Αντιπάτειρα (από τις νίκες του Αντιπάτρου κατά των Ιλλυρίων),Χρυσονδίων,Γερτούς και Κρεώνιον.
Καταστράφησαν από την ρωμαϊκή εποχή (168-395μ.χ.).Επίσης οι πόλεις Εγχελάνες (λόγω των πολλόν χελιών,όπως υπάρχουν μέχρι σήμερα στην κωμόπολη Στρούγα στην έξοδο του Δρείλου ποταμού),οι Κέραξ και Σατίων (κοντά στο σημερινό Πόγραδετς,το Πήλιον στην δυτική όχθη,ή Νίκαια και οι Βοιοί,στην οποία έγινε ή σύγκρουση της Ολυμπιάδος με την Ευρυδίκη.


 Κύριλλος και Μεθοδιος. Αχρίδα.

Αχρίδα.

 Ελληνικό θέατρο. Αχρίδα.



Πλήθος αρχαίων ευρημάτων πιστοποιούν την επί 1358 έτη ελληνικότητα της .
Εδώ λατρεύοντο ο Ηρακλής ο Μέγιστος, ή Άρτεμις,ο Ασκληπιός,του οποίου ιερό υπάρχει κοντά στην Άνω πόλη.Από τους αρχαιολογικούς χώρους υπάρχουν αγάλματα ελληνικής και ρωμαϊκής εποχής,ανάγλυφες παραστάσεις και επιγραφές σε χώρους φύλαξης ή εντοιχισμένα σε βυζαντινούς ναούς,που λέγετα ότι υπερέβαιναν τους 360,πολλοί απ’αυτους οικοδομήθηκαν επάνω από αρχαίους.Μέσα στο κάστρο ύπαρχουν 7 και έξω 2.
Η βυζαντινή Αχρίδα δίκαια ονομάσθηκε «Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων» και από το 1980 θεωρείται Μνημείο Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς. Σπουδαιότεροι,ο ναός την Α.ΣΟΦΙΑΣ,που έγινε κατ’απομίμηση του αντιστοίχου της Κων/πόλεως.Στην οικοδόμηση του περιελάμβανε κίονες και περιστύλια αρχαίων ναών.Εντοιχισμένη πλάκα παριστάνει μάχη πολεμιστή με κένταυρο.Στην αυλή της εκκλησίας το παληό Ελληνικό σχολείο και επιγραφές που αποδεικνύουν ότι εδώ ήταν η αρχαία Λυχνηδός.

Σήμερα η εκκλήσια είναι μουσείο,όπως και ο ναός της ΠΑΝΑΓΙΑΣ της ΠΕΡΙΒΛΕΠΤΟΥ. Ονομαστή εκκλησία ο ναός του Α.ΚΛΗΜΕΝΤΟΣ,που υήρξε ονομαστός επίσκοπος.Εκτίσθη το 1331 από τον αρχιεπίσκοπο Μακάριο επί Ανδρονίκου Παλαιολόγου στην Άνω Πόλη όπως αναγράφεται στο επιτάφιο κάλυμα,που υπάρχει στον ναό.Υπάρχουν και λείψανα του αγίου,καθώς συλλογή βιβλίων και 144 ελληνικών χειρογράφων του 16ουαι.Υπάρχει το πανεπιστήμιο,που δίδαζε ο Άγιος Κλήμης και σήμερα θ’αναγερθή δίπλα κτίριο για αναβίωση αυτού του πανεπιστημίου.Η Αχρίδα είχε αυτοκέφαλη αρχιεπισκοπή καλουμένη «Πρώτης Ιουστινιανής» μέχρι το 1757,λόγω της πλησίον ευρισκομένης πατρίδας του Ιουστινιανού.

Μεταξύ των αρχαίων πολέων Σατίων και Βοίων υπάρχει μέσα στην λίμνη ψηλός βράχος,όπου ιδρύθη η μονή του ΟΣΙΟΥ ΝΑΟΥΜ μαθητή των Κυρίλλου και Μεθοδίου και μεγάλου διδασκάλου των Σλαύων,εδώ μόνασε και εκηδεύθη ο άγιος.
Από τον 4οαι ή πόλη ανήκε στο Βυζάντιο,πάμπλουτος και ευδαίμων μέχρι το 1382,που έπεσε στους Τούρκους.Διατηρήθηκε ως αυτοκέφαλη επισκοπή ως το 1767.Από το 1000 ως το 1018 κατεκτήθη και έγινε πρώτη πρωτεύουσα του βουλγαρικού βασιλείου επί Συμεών και κατελύθη από τον βυζαντινό αυτοκράτορα Βασίλειο τον Β.
Συνέχισε επεκτείνοντας ιεραρχικά την εξουσία στην Βουλγαρία προσθέτοντας στον τίτλο «Αρχιεπισκοπή Αχρίδος και Πάσης Βουλγαρίας»,στην οποία υπήρξαν 40 αρχιεπίσκοποι Έλληνες μέχρι το 1767,που κατελύθη ως αυτοκέφαλος.Η ελληνικότητά της ουδέποτε παρηγωνίσθη και λειτουργούσε ως φάρος τηλαυγής στα βόρεια σύνορα της Μακεδονίας.

ΠΕΛΑΓΟΝΙΑ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΗΡΑΚΛΕΙΑ ΩΣ ΤΗΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗ ΒΙΤΩΛΙΑ
Απόβραδο με ψιλόβροχο την Τρίτη ημέρα στις 26/3 φτάσαμε στην μελαγχολική όμορφη πόλη των Βιτωλίων (Μοναστήρι),με τις πλατειές λεωφόρους,όπως του Κόρσο,που στολίζουν καλοδιατηρημένα νεοκλασικά αρχοντικά ενός πλούσιου παρελθόντος,μεγάλες πλατείες δίπλα στο γραφικό ποτάμι Υδραγώρας με τις τοξωτές γέφυρες,που διασχίζει το κέντρο της πόλης.

Στις μεγάλες πλατείες αγάλματα σοσιαλιστικού ρεαλισμού,ενός κοντινού παρελθόντος,που έχει αφήσει έντονα την σφραγίδα του,το άγαλμα του Μανάκη του Έλληνα φωτογράφου των Βαλκανίων,το ρολόϊ,το τζαμί,αλλά και το άγαλμα του έφιππου Φιλίππου στο κεντρικώτερο σημείο της πόλης,απρόσιτος να εκσφενδονίζεται στον ουρανό,αγνώριστος για την ελληνική ματιά του «Μέτρον Άριστον».

Εδώ στην Πελαγονία,που είναι μία από τις λιγώτερο γνωστές μακεδονικές επαρχίες βορείως του Αξιού.Στο κράτος των Λυγκηστών,που ήταν φύλο μακεδονικό και κατά τον Στράβωνα (7,327): «πρότερον μεν ούν και πόλεις ήσαν εν τοις έθνεσι τούτοις,Τριπολίτις ελέγετο ή Πελαγονία»,Χώρα που έλαβε τ’όνομά της κατά τον Όμηρο από τον Πελαγόνα γυιό του Αξιού.Το νότιο τμήμα της χώρας κατέλαβον οι ΠΑΙΟΝΕΣ ωθώντας τους Πελαγόνες βόρεια.
Το μεσημβρινό τμήμα καλείται ΛΥΓΚΟΣ ή ΛΥΓΚΗΣΤΙΣ,στην οποία ίδρυσεν ο Φίλιππος το 359π.χ. προς τιμήν του Ηρακλέους,Γεννάρχη την πόλη ΗΡΑΚΛΕΙΑ ως πρωτεύουσα Λυγκηστίδος και Πελαγονίας.Την οχύρωσε και την λάμπρυνε με επίσημα οικοδομήματα.

Ο Έλληνας φωτογράφος Μανάκης.  Μοναστήρι.

Μοναστήρι.



Η αρχαία πόλη της ΗΡΑΚΛΕΙΑΣ βρισκόταν 3 στάδια ΝΔ των Βιτωλίων,κοντά στο χωριό Μπούκοβο.Υπήρξε η σπουδαιωτέρα πόλη της Άνω Μακεδονίας,όπως δηλώνουν το πλήθος των ευρημάτων:η ακρόπολη,τα τείχη κάτω από τα οποία βρέθηκε η επιγραφή «Ηράκλεια», κιονόκρανα, θεότητες, σφίγγες, κτερίσματα,ανάγλυφες παραστάσεις,όπως και στην αυλή του Αγίου Δημητρίου Βιτωλίων εγχάρακτη επιγραφή 3,5x1 μέτρα με πλήθος ονομάτων φίλων του Γ.Αρβειανού Σεκούνδου.

Επίσης η προτομή του Αισχύνη που αναγράφεται τ’όνομά του.Το 1867 βρέθηκε στο χωρίο Λέκνον 40 μίλια από την Ηράκλεια μέγα χάλκινο άγαλμα του Ηρακλή με την επιγραφή «ΗΡΑΚΛΕΙΙ ΘΕΩ ΜΕΓΙΣΤΩ».Το άγαλμα μεταφέρθηκε στον ναό της Α.Ειρήνης στην Κων/πολη.
Η Πελαγονία βρισκόταν επί της Εγνατίας οδού,έγινε πρωτεύσα μετα την ρωμαϊκή κατάκτηση,ενώ η Ηράκλεια κατεστράφη,κατόπιν βουλγαρικών επιδρομών και των σταυροφοριών.Σ’αυτή συνερχόταν συνέδριο αντιπροσώπων από τις άλλες επαρχίες για την εκλογή πολιταρχών.Η νέα πόλη που ανεπτύχθη ήταν ή Βιτώλια που ονομαζόταν και Πελαγονία.Η βυζαντινή ονομοσία Βουτέλιον σημαίνει μοναστήρι,λόγω κάποιου που υπήρχε εκεί ή στο Μπούκοβο.

Υπήρξε η επισημωτέρα των πόλεων στη Δ.Μακεδονία,αφού ο μητροπολίτης κατέχει θέση δίπλα στον πατριάρχη Κων/πόλεως,Ιεροσολύμων και Αλεξανδρείας,ως εκπρόσωπος της Θεσ/νίκης.Η επισκοπή του περιελάμβανε την Ηράκλεια,Λυγκηστίδα,Δερρίοπον και Παιονία.

Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΛΑΓΟΝΙΑ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΟ ΑΓΩΝΑ 
Η παιδεία απετέλεσε θεμέλιο λίθο της κοινωνίας,μέσω της οποίας καλλιεργείται υψηλό εθνικό φρόνημα,καθώς εμπνέει την ανδρεία και τον ηρωϊσμό.Μετά την καταστροφή της Μοσχόπολης πολλοί μετανάστευσαν στο Μοναστήρι,Κρούσοβο,Πρίλαπο κά.Η Μοσχόπολη κέντρο ελληνικού πολιτισμού είχε τυπογραφείο,Ακαδημία,λαμπρές εκκλησίες κά.

Γνωρίζοντας την ιστορία καλλιεργήθηκε ή ενότητα μέσα από το αλλόγλωσσο μωσαϊκό ελληνοφώνων,βλαχοφώνων,σλαυοφώνων,που όμως θεωρούσαν τους εαυτούς τους Έλληνες.Η παιδεία συγκρατούσε και εξελλήνιζε τον λαό,παλεύοντας τη σκληρή προπαγάνδα ρουμάνων,βουλγάρων και τούρκων.

Οι Έλληνες κατείχαν το διεθνές εμπόριο και ενίσχυαν οικονομικά την παιδεία και την περίθαλψη μέσω των κοινοτήτων και των ευργετών,όπως ήταν οι Αδερφοί Δημητρίου,Μουσίκο,Α.Νικορούσης,Σ,Στυλιανίδης κά.
Από το 1830 λειτουργούσε στο Μοναστήρι γυμνάσιο,διδασκαλείο,Ιερατική Σχολή παρθεναγωγείο,αρρεναγωγείο,4 δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγείο.Επίσης στο Κρούσοβο,Μεγάροβο,Τούρνοβο,Νιζόπολη,Μηλόβιστα,Μπούκοβο,Αχρίδα,Πρίλαπον κά,υπήρχαν όλα τα είδη των εκπαιδευτηρίων βασικής και μέσης εκπαίδευσης.Σε τόσο μικρή περιοχή υπήρχαν τόσα πολλά σχολεία.
Το 1912 οι μαθητές τον Μοναστηρίου ήταν 3000,που έγιναν σπουδαίοι πανεπιστημιακοί,όπως οι Ν.Σιάντης,Νιτσιώτης,Δήμητσας κά.Ο Α.Βαβούσκος με το απολυτήριο του ημιγυμνασίου Κροσόβου έγραψε γαλλοελληνικό λεξικό,κατά την εξορία του στην Βουλγαρία,στην ελληνική,γαλλική και τουρκική γλωσσα.Τα σχολεία ήταν αναγνωρισμένα από το Πανεπιστήμιο Αθηνών.

Υπήρχαν φιλεκπαιδευτικοί Σύλλογοι όπως ή «Καρτερία»,καθώς θεατρικοί,φιλανθρωπικοί κά.Το τυπογραφείο Πίλλη εξέδιδε την εφημερίδα «φώς».Ηφλόγα του πατριωτισμού κρατήθηκε άσβεστη στις ταραχώδεις εποχές.

ΔΙΑΡΚΕΙΣ ΟΙ ΑΓΩΝΕΣ στο πεδίο των αλληλοσυγκρουομένων συμφερόντων.
Και ήταν πολλά,αφού επί τουρκοκρατίας στο Μοναστήρι είχε την έδρα του το Γ’Σώμα Στρατού,για τις περιοχές από την Προύσα ως το δυτικό ευρωπαϊκό τμήμα.Υπήρξε κέντρο μηχανοραφίας ξένων δυνάμεων και δράσης κάθε προπαγάνδας.Το Ελληνικό Κράτος αποδυναμωμένο λόγω των συνεχών απελευθερωτικών αγώνων (1897,κρητική επανάσταση) και κυρίως λόγω της ρουμανοβουλγαρικής και τουρκικής δράσεως,δεν μπορούσε ν’αντεπεξέλθει.

Η αποτέφρωση του ΚΡΟΣΟΒΟΥ από βουλγαρικά κομιτάτα το 1903 στάθηκε ή αφορμή ν’αρχίσει ο Μακεδονικός Αγώνας,με κέντρο το Μοναστήρι.Με τ’αποθέματα ψυχής των αγωνιστών διεσώθη ή Μακεδονία.Μεγάλη ή συμβολή της περιοχής στους απελευθερωτικούς αγώνες της Ελλάδος.Η ιστορία της συνδέται άμεσα με την δημιουργία του νεώτερου Ελληνικού Κράτους που το στήριζαν σε όλους τους τομείς.

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ 25ης ΜΑΡΤΙΟΥ 1821 ΑΠΟ ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ
Ζήσαμε πραγματικά συγκινητικές στιγμές όσοι παρευρεθήκαμε στην εκδήλωση του «Συλλόγου Πολιτικών Προσφύγων «ΤΟ ΜΑΤΙ» Μοναστηρίου»,που λειτούργησε το πρώτο σχολείο στην πόλη το 1989.Παρευρέθη ο πρόεδρος του Συλλόγου Μοναστηριωτών «Πελαγονία» κ.Ευγένιος Ριστέφσκι και η πρόεδρος του Συλλόγου Μοναστηριωτών Θεσ/νίκης κα.Βιολέττα Παπαθανασίου.

Ο δάσκαλος του σχολείου κ.Αθανάσιος Στεργίου στον σύντομο χαιρετισμό του αναφέρθηκε στις προσπάθειες που καταβάλλει,για την εκμάθηση της Ελληνικής Γλώσσας και την διάδοση του Ελληνικού Πολιτισμού. «Οι καρδιές μας χτυπούν δυνατά είπε όταν βρίσκεστε κοντά μας και έτσι εμείς νοιώθουμε ότι βρισκόμαστε στην Ελλάδα,ότι δεν μας έχετε ξεχάσει,ιδίως εσείς εκπρόσωποι του Συλλόγου σας κα.Ειρήνη Κατσαρού που είστε πρόεδρος και Ασπασία Σχοινά Γραμματέας και Β.Σηφακάκη.καθώς και τους εκπροσώπους του ΟΔΕΓ και όλους εσάς που μας επισκεφθήκατε».

Μαζί με τους μαθητές γιορτάσαμε την Εθνική μας γιορτή,τραγουδήσαμε και ακούσαμε ποιήματα όπως: «Στων Ψαρών την ολόμαυρη ράχη».., «Νάτανε το 21»…, «Λάμπει ο ήλιος στα βουνά»…
«Για σένα γλυκειά Ελλάδα-που τόσο σ’αγαπώ-Την χάρη την δικήσου δεν έχει η γη πουθενά- βασίλισσα του κόσμου Ελλάδα μου γλυκειά»…
«Θέλουμε αγάπη και ειρήνη-όχι άλλα όπλα,όχι άλλο αίμα και άλλο μίσος- Κι όλοι μαζί να ζήσουμε σαν αδέλφια»..

Στην συνέχεια η κα. Βιολλέττα Παπαθανασίου μας μίλησε για την ιστορία της περιοχής,που υπήρξε προπύργιο Ελληνισμού και κέντρο του Μακεδονικού Αγώνα.Επίσης για την προσφορά των ευεργετών της περιοχής στον αγώνα και την παιδεία,αλλά και την απελευθέρωση της Ελλάδος αφού το 1821 εστάλησαν μέχρι και στρατεύματα στην Ελλάδα υπό τον Χαλικιάν.Ο Σύλλογος «Καρτερία» ιδρύθη το 1913.Το 1912-8 απεχώρησαν από την εδώ περιοχή πολλοί Έλληνες. «Από το 1989» είπε «προσπαθήσαμε ν’αφυπνίσουμε ότι ήταν θαμμένο βαθειά στις ψυχές.Ανακαλύψαμε συγγενείς και φίλους, αφού πολλοί είχαν εγκαταλείψει τον τόπο.
Θεμελιώσαμε σωματεία,όπως την «Πελαγονία»,κάναμε εκδηλώσεις ,όπως την συναυλία της ΕΡΤ με τον εξαίρετο Γ.Λογοθέτη.
Καταγράψαμε 470 ελληνικά σπίτια .Βοηθήσαμε στην ίδρυση φροντιστηρίων. Σήμερα 100-180 μαθητές παρακολουθούν μαθήματα Ελληνικής Γλώσσας εδώ». «Σ’ολη την επικράτεια έχουμε 12 φροντιστήρια όπως στις πόλεις ,Μοσχόπολη,Σκόπια,Κρούσοβο,Περλεπέ,Αχρίδα,Μοναστήρι,Στρώμνιτσα,Ντεμίρ Κάτια,Στίβ,Πέβτσεβο,Γευγελή,καθώς και σχολείο με 20 ενήλικες».

«Το σύνολο των μαθητών είναι 1200 το χρόνο απ’όλα τα φροντιστήρια.Υπάρχουν και ιδιωτικά φροντιστήρια για εμπόρους και επαγγελματίες» . Η Πιστοποίηση Σπουδών γίνεται μέσω του Πανεπιστημίου Θεσ/νίκης,όπου παρακολουθούν μαθήματα Ελληνικών Σπουδών για ένα χρόνο.Έπειτα μετέχουν στο διαγωνισμό για την επάρκεια γνώσης και αν επιτύχουν μπορούν να διδάζουν.Το Ελληνικό κράτος βοηθά τα φροντιστήρια,όπως και ο σύλλογος «Κατερία», που βοηθά πληρώνοντας τους δύο δασκάλους και το ενοίκιο.

Στην χώρα υπάρχουν ελληνικοί σύλογοι,όπως του Μοναστηρίου (Πελαγονία),της Αχρίδος (Αχρίδα), του Κροσόβου (Α.Νικόλαος),του Περλεπέ (Δερρίοπος),του Πέβτσεβο (Α.Παρασκευή),και των Σκοπίων (Μοσχόπολη).Από εφέτος αναγνωρίστηκε η Ελληνική Κοινότητα των Σκοπίων,που περιλαμβάνει κυρίως εμπόρους και επαγγελματίες.Έχουν δημιουργήσει και φροντιστήριο Ελληνικών εκεί.

Στο Μοναστήρι μετά από λίγες ημέρες που φύγαμε συναντήθηκαν πολυάριθμοι επισκέπτες και μέλη του Συλλόγου Μοναστηριωτών Θεσ/νίκης οι οποίοι βρέθηκαν με τους εκεί φίλους τους,για ν’αγαλιάσει η ψυχή τους με αυτή την αντάμωση.
Όπως το ίδιο ήταν και για μας ,που γίναμε πιό πλούσιοι σε γνώση και ψυχική δύναμη.
Και ήρθαμε πιό κοντά με τους λαούς των γειτονικών χωρών μας.

* Όπως φαίνεται από την όψη των πόλεών της, που τις επισκεφθήκαμε με αφορμή την προσκυνηματική εκδρομή από 24 ως 27 Μαρτίου 2016, για τον εορτασμό της 25ης Μαρτίου,στα σχολεία των Ελληνικών Κοινοτήτων, με τον Σύλλογο «Φίλοι της Μαριούπολης».


ΠΗΓΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ:
1. Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΕΛΑΓΟΝΙΑΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΕΩΤΕΡΑΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Κων/νου.Βαβούσκου.Θεσ/νίκη. 1959.

2. ΚΟΡΥΤΣΑ:ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-ΕΥΕΡΓΕΤΕΣ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,Αδέλα Ισμυρλιάδου,ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΗ.

3. Εγκλωβισμένοι ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΩΝ ΣΚΟΠΙΩΝ,Δημ.Αλεξάνδρου,ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΡΩΔΙΟΣ.

4. ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ Ζ’,Στράβωνος.ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΟΔΥΣΕΑΣ ΧΑΤΖΟΠΟΥΛΟΣ.

5. Η ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ(Τ1,2),Μαργαρίτου Γ.Δήμητσα,ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΛΕΤΩΝ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ ΤΟΥ ΑΙΜΟΥ.

6. ΑΡΧΑΙΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(Τ1,2),Μαργαρίτου Γ.Δήμητσα,ΙΜΧΑ.


Bookmark and Share

Δημοσιεύθηκε από xristos.konitsa στις 5/13/2016 12:22:00 μ.μ.. Εσωτερικές ετικέτες , , .

0 σχόλια for "Περιήγηση από την Κορυτσά και την Αχρίδα ως τα Βιτώλια. "

Leave a reply

Το ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ επιτρέπει την αυτόματη δημοσίευση σχολίων για να μπορούν οι επισκέπτες να συζητούν ελεύθερα σε παραγματικό χρόνο. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα σχόλια που δημοσιεύονται δεν ελέγχονται. Διαβάζουμε όλα τα σχόλια που δημοσιεύονται, και αν κρίνουμε ότι κάποια απο αυτά παραβιάζουν βασικούς κανόνες ενός πολιτισμένου διαλόγου, τα διαγράφουμε εκ των υστέρων.
Ποτέ δεν λογοκρίνουμε σχόλια με βάση την ιδεολογική, πολιτική, κομματική χροιά ή προτίμηση την οποία μπορεί να έχουν. Διαγράφουμε μόνο σχόλια που περιέχουν:
-γλώσσα επιθετική, ή και υβριστική απέναντι σε άλλους σχολιαστές ή αρθρογράφους του ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ, γλώσσα που δεν βοηθά τον πολιτισμένο διάλογο.
-εκδηλώνουν επιθετική διάθεση μέσω της έκφρασης χαράς για θανάτους ή προβλήματα υγείας άλλων ανθρώπων - δημόσια γνωστών ή μη.
-δυσφημούν με κατάφωρο τρόπο άλλους ανθρώπους χωρίς καμία απόδειξη για τους δυσφημιστικούς ισχυρισμούς.
περιλαμβάνουν ρατσιστικά, σεξιστικά, ή ομοφοβικά υπονοούμενα ή ευθείες αναφορές για άλλους ανθρώπους
σχόλια που στην ουσία έχουν ως αποκλειστικό στόχο να διαφημίσουν προϊόντα, υπηρεσίες, επιχειρήσεις, άλλες ιστοσελίδες, ή γενικότερα ό,τι μπορεί να θεωρηθεί ως spam.

Έκανα ένα σχόλιο στο ΗΠΕΙΡΟΣ-ΕΛΛΑΣ γιατί δεν το βλέπω;
-Δύο λόγοι μπορεί να υπάρχουν γιαυτό
-Το σχόλιο σου κρίθηκε από τους διαχειριστές ότι περιλαμβάνεται σε κάποια από τις παραπάνω περιπτώσεις απαγορευμένων σχολίων.
-Υπάρχει ένα τεχνικό πρόβλημα το οποίο προσπαθούμε να λύσουμε, ή δεν το έχουμε αντιληφθεί και θα θέλαμε να μας το υποδείξεις.
-Σε κάθε περίπτωση, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στέλνοντας email στο epirus.ellas@yahoo.gr για να μας πεις το πρόβλημα που έχεις.

Γιατί δεν μπορώ να κάνω είσοδο (login) στο λογαριασμό μου ή να σχολιάσω;
-Αν έχεις κάνει κάποιο σχόλιο που παραβιάζει με κατάφωρο τρόπο τους παραπάνω κανόνες, ή αν το έχεις κάνει επανειλημένα, τότε μπορεί να σου έχουμε απαγορεύσει τη δυνατότητα σχολιασμού για αυτή τη συμπεριφορά. Αν πιστεύεις ότι πρόκειται για κάποιο λάθος, μπορείς να επικοινωνήσεις μαζί μας στο epirus.ellas@yahoo.gr

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

6978036373 - epirus.ellas@yahoo.gr
Υπεύθυνος ιστολογίου: Τρύφωνας Τιπούρτης.

Αναζήτηση

ΓΡΑΦΟΥΝ...

-Akis - Γιαννιώτης Ν.Π.- Ιωάννα - nikos - Άκης - xristos.konitsa - Δημήτρης -Νίκος Τ. - Παναγιώτης - Γιώργος Κ. - Κώστας Π.

Αναγνώστες

Μας ακολουθούν στο Google+