Παρέμβαση του Καθηγητή Γιώργου Πιπερόπουλου στο κείμενο της Επιτροπής Διαλόγου για την Παιδεία του κου Λιάκου, στον κο Φίλη.
Διάβασα το κείμενο με τις νέες προτάσεις της Επιτροπής του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία που προφανώς συνέστησε ο Υπουργός Παιδεία και Θρησκευμάτων κ Φίλης που δημοσιεύθηκε όχι μόνο στο "Πρώτο Θέμα" αλλά γενικότερα στο ελληνικό διαδίκτυο.
Θα συνιστούσα, με αγάπη και...
δημοκρατικά ανθρωπιστικό προσανατολισμό, ως παλιός-συνταξιούχος- πανεπιστημιακός δάσκαλος να ψάξουμε εκεί στη Θάλασσα όπου πήγε για μπάνιο (όπως έγραψε μάλλον χαριτολογώντας) ο Πρόεδρος του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία κ Αντώνης Λιάκος και οι συνεργάτες του και αφού τον εντοπίσουμε να ρωτήσουμε για τις σχέσεις του κειμένου προτάσεων της Επιτροπής του με τον Βραζιλιάνο «κέντρο-αριστερό» διανοούμενο Paulo Freire, (1921-1977) στέλεχος του Κόμματος των Εργατών της Βραζιλίας (The Workers' Party, πορτογαλικά Partido dos Trabalhadores, PT) και τα θεωρητικά του δημιουργήματα για ‘ανθρωπιστική και δημοκρατική παιδεία’.
Με άλλα λόγια, όπως κρίνω, αυτά που προτείνονται για την αναμόρφωση(;) της Ελληνικής Παιδείας έχουν ιστορία και παρελθόν πολλών δεκαετιών …
Παρόμοιες προτάσεις θα βρείτε στην αναμόρφωση που επιχειρείται στη Σερβία στα πλαίσια της συμμόρφωσης με απαιτούμενα της Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης των Βαλκανίων.
Περισσότερα για το όλο θέμα, ενδεικτικά μόνο γιατί η βιβ λιογραφία είναι τεράστια. εδώ:
eepat.net
Εκτός εάν είμαι ‘εντελώς λάθος’ ίσως θα ήταν ακαδημαϊκά σωστό ο κ Αντώνης Λιάκος να κάνει και ΕΚΤΕΝΗ αναφορά στις θεωρίες του μακαρίτη Βραζιλιάνου Paulo Freire και στους λόγους που οδήγησαν αυτόν και την Επιτροπή του να κάνουν τις συγκεκριμένες προτάσεις ενώ θα μπορούσαν να γίνουν προτάσεις με βάση τα ιστορικά δεδομένα (εξαιρούνται οι ιστορικές αναφορές στην…Βασιλεία) μιας χώρας η οποία δημιούργησε την έννοια ΠΑΙΔΕΙΑ (η συγκεκριμένη λέξη αποτελεί το ετυμολογικό υπόβαθρο στις περισσότερες γλώσσες του Πλανήτη μας…)